Strona 1 z 2
Jak to jest z Ti springami?
: 21.02.2010 17:36:36
autor: 0gór
przegladalem pb i znalazlem ciekawe foto
mianowicie:
z tego co widze to jest to jakas krotsza sprezyna do tego ma strasznie rozciagniete te zwoje... a ktos mi ostatnio mowil ze jak bedzie za krotka sprezyna to mozna rozwalic damper.... moze ktos cos powiedziec na ten temat i rozwiac moje watpliwosci co i jak :)
: 21.02.2010 17:41:12
autor: tuha
ogolnie jesli chpodzi o sprezny to masz podana twardosc np 300 x 3.0 , 3.0 oznacza skok sprezyny (3cale) i musi byc rowny a najlepiej wiekszy od skoku dampera.to czy sprezyna jest rozciagnieta czy nie niema znaczenia wazny jest jej skok.
: 21.02.2010 18:04:59
autor: Las3k_91 Ldz
Ma rzadziej zwoje, czyli więcej miejsca między nimi żeby się ścisnąc i może być krótsza, logiczne.
: 21.02.2010 18:29:13
autor: Forumowicz
Waga, waga, waga?

: 21.02.2010 19:05:01
autor: dedekFR1
Kurde cudo taka sprężyna, jej waga oscyluje pewnie 180-230g czyli połowe mniej niż standardowa ti, a można ją założyć do dampera >222mm. Tylko gdzie taką kupić?..
: 21.02.2010 19:21:52
autor: piotrex
dedekFR1 pisze:jej waga oscyluje pewnie 180-230g czyli połowe mniej niż standardowa ti, a można ją założyć do dampera >222mm
skad takie info?
: 21.02.2010 19:31:54
autor: agressor
podłączę się ciut ;p
Czemu niektóre Ti springi są tak rozciągnięte a inne nie?
Moja ma trochę większe przerwy pomiędzy zwojami niż stalowe sprężyny ale nie aż tak jak ta na focie.
: 21.02.2010 20:14:20
autor: Vin_OSW
tuha pisze:najlepiej wiekszy od skoku dampera
I tak oto pięknie dobijasz tłoczek, a nie tylko sprężynę.
: 21.02.2010 20:45:47
autor: dedekFR1
piotrex to tyko takie przypuszczenie moje, skoro moja 3.0 waży 397g a ta ma ok 2 razy rzadsze zwoje to tak przypuściłem że 2 razy lżejsza, do tego ta jeszcze krótsza jest.
: 21.02.2010 20:56:49
autor: GgG
Vin_OSW Odbojniczek, nie tłoczek

Ale z tego co wiem to właśnie tak ma być, odbojnik pochłania energię, a jak by to była sprężyna to urwałbyś gwint.
: 21.02.2010 21:29:56
autor: piotrex
dedekFR1 waga sprezyny zalezy od paru czynnikow,m.in. dlugosci i sztywnosci,srednica drutu to kwestia drugoplanowa-bo sztywnosc sprezyny reguluje sie albo srednica drutu,albo iloscia zwojow (oczywiscie to duze uproszczenie,zakladajace uzycie materialu o dokladnie takich samych parametrach).
: 21.02.2010 22:13:25
autor: tuha
tuha napisał:
najlepiej wiekszy od skoku dampera
I tak oto pięknie dobijasz tłoczek, a nie tylko sprężynę.
i to wlasnei chodzi zeby tak bylo.Bo lepiej dobic odbojnik niz zerwac gwint na korpusie tak jak to GgG napisał
: 21.02.2010 22:49:30
autor: 0gór
to jaka sprezyna bedzie najlepsza do dhx'a rc4 241mm?
: 21.02.2010 22:59:53
autor: Korean_Boy
kazda

: 21.02.2010 23:04:31
autor: Vin_OSW
GgG,
tuha
GgG pisze:odbojnik pochłania energię, a jak by to była sprężyna to urwałbyś gwint
Tak, ale nie może być za duża
Teraz łopatologicznie:
skok sprężyny większy od skoku tłoka (mocne uderzenie) - JEBS!
skok sprężyny mniejszy od skoku tłoka i nie sięga nawet odbojnika - JEBS!
skok sprężyny mniejszy od skoku tłoka, ale jeszcze ma zasięg na odbojnik - NAJSSSS!
: 21.02.2010 23:17:59
autor: nooz
Vin_OSW skok sprężyny równy skokowi tłoka - fakin'grejt czy jakoś tak. Damper dobrze ustawiony ma wykorzystywać cały skok i ma sie nie dobijać na byle czym

: 21.02.2010 23:43:50
autor: Korean_Boy
Vin_OSW
skok sprezyny musi byc wiekszy lub równy skokowi tłoka, tak jak ktos wczesniej napisal:
jak masz mniejszy skok na sprezynie to dobijajac damper zrywasz gwint na korpusie.
Dobicie ma byc przez obbojnik, tak dampery zostaly zaprojektowane i maja wytrzymac dobicia..
: 22.02.2010 00:59:17
autor: ///Adamus
piotrex sorry za offtop
Pare miesiecy temu pytales o to kto jest chetny na zakup Ti sprezyny...Bedziesz zalatwial te tytanowki?
Pozdro
: 22.02.2010 09:55:13
autor: piotrex
///Adamus "zalatwial" to zle slowo-sprezyny beda dostepne w lepszych sklepach rowerowych.w formie powszechnej,jak pedaly

.
termin dostepnosci to pewnie przelom kwiecien/maj.