Strona 1 z 2

[mat13por] Mongoose NX DH + Travis Triple Instrict

: 22.02.2010 21:11:04
autor: mat13por
Rama: Mongoose NX DH 2001 (Z) (3994g)
Widelec: Manitou Travis Triple Instrict 180 (Z) (3210g)
Damper: Progressive Suspension 5th 222mm (Z) (524g) + 5th 400/2,3 (570g)

Kierownica: Sunline V1 745mm LE (289g)
Mostek: Truvativ Hussefelt 31,8 (188g)
Gripy: Dartmoor Ripper (86g)
Barendy: Sunline
Stery: Octane One Warp II (136g)

Siodło: TIOGA MC LITE (197g)
Sztyca: Accent( 268g)
Zacisk: Handmade (18g)
Korby: Shimano Hone M601 2008 (642g) + rockring SAINT 2009 (146g)
Support: Shimano FC-M580/760 (99g)
Zębatka: SLX 36t (60g)
Łańcuch: SRAM PG-850 (296g)
Pedały: HT AN01SS (436g)

Napinacz: Handmade (112g)
Przerzutka: Shimano Tiagra RD-4500 (235g)
Manetka: Shimano Deore 8b. (126g)
Kaseta: Shimano XT CS-M737 8b. (258g)

Koło przód:
Obręcz: Sunrims MTX33 26’ 36h (673g)
Szprychy: DT Champion (?)
Piasta: Dabomb HeadSpin 36h (286g)
Opona: WTB Timberwolf Race 2.7 (910g)
Dętka: standart 1,95-2,35 (ok. 170g)

Koło tył:
Obręcz: Sunrims MTX33 26’ 36h (673g)
Szprychy: DT Champion (?)
Piasta: NS Coaster PRO 36h 135/10 (369g)
Opona: WTB Timberwolf Race 2.7 (908g)
Dętka: standart 1,95-2,35 (ok. 170g)


Hamulec przód: Shimano SAINT 2009 (301g) + Shimano XT 203mm (197g)
Hamulec tył: Shimano SAINT 2009 (326g) + Shimano XT 203mm (198g)

Waga: łazienkowe 18,5kg

Obrazek

Krótki opis modyfikacji:

Rama: Niegdyś był to Mongoose NX DH. Z biegiem czasu domagał się kilku modyfikacji: wzmocniona główka – standartowe wzmocnienie zastąpione wspawką 27cm - aluminium 4mm. Kolejne wzmocnienie u góry główki 10cm i obejma a’la Zumbi. Teraz nic nie ma prawapęknąć :) Wachacz – wzmocnienie jak na zdjęciu, bo poprzedni pękł na spawie od strony tarczy. Teraz już nie ma prawa tego ruszyć. Rama wypiaskowana i pomalowana tylko podkładem.. Geometria mi odowiada, więc starałem się z ramą nie rozstawać - sukcesywnie ją wzmacniając. Aktualnie poziome haki są bardzo przydatne bo mogę regulować tylny trójkąt. Ramę na sezon 2011 zmienie, więc bez zbędnych komentarzy. Ta będzie wisieć w pokoju rowerowym na ścianie :)

Amortyzator:
Podłubałem w nim trochę. Ze standartowych 180mm aktualnie jest 203mm bez jakich kolwiek ingerencji w jego wytrzymałość. Zwiększyłem bo czasami potrafił dobić, a nie lubie tego uczucia. Pobawiłem się trochę olejem w tłumiku i teraz łapie kompresje na ost. centymetrze skoku. Zalany olejem 5w. Zastanawiam się nad TI springiem.

Damper: Odmulony przez shimmod na początku sezonu 2009. Wtedy też wymieniłem wszystkie uszczelki. Zalany olejem 5w. Cały sezon bez najmniejszej przygody. Przez zastosowanie shimmoda zawieszenie zaczęło całkiem inaczej pracować. Polecam wszystkim przeróbke SPV :)

Piasta tył: ściszenie jej, poprzez uszczelnienie bębenka i zalania go olejem 10w.

Do wymiany na sezon 2010: ex 721, opony HR 2.7/2.5, siodło, sztyca, zacisk sztycy i jeszcze kilka czerwonych akcentów.


PS. Tutaj macie temat o kradzieży mojego roweru. Mojej determinacji i odnalezieniu go. Nikomu tego nie życze, a od tej pory nawet nie stoji w garażu, tylko w moim pokoju :)

http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... 808#699808

: 22.02.2010 21:48:09
autor: blackdemon
Ciekawy rowerek, pierwszy raz widze taka ramke.
Jak wydluzyles maniciaka?
BTW: Gratuluje odzyskania rowerka :)

: 22.02.2010 21:54:09
autor: mat13por
blackdemon nic nie wydłużałem ;) Po prostu bardziej się chowa o te 16mm. W goleni ze sprężyną jest podkładka dystansowa na dole. Zdemontowałem ją, zastąpiłem ją elastomerem ze starego amorka moto i elegancko :) 196mm to mi się udało go ugiąć więc pewnie ze ~200mm ma.

ps. dzięki ;)

: 22.02.2010 22:04:53
autor: Schodek
mat13por tak trzymaj :) masz zajawkę na dłubanie i to mi się podoba..ł

: 23.02.2010 09:52:29
autor: Banan725135650
Ładny:) home made tuning? Popieram takie sposoby ;) i gratuluje odnalezienia rowerka-temat był chyba jednym z najciekawszych jakich czytałem:) może trochę późno, ale napisałem złodziejowi parę czułych słówek:P

: 23.02.2010 21:19:21
autor: mat13por
Dzięki ;) Za niedługo postaram się porobić lepsze zdjęcia ;)

: 14.12.2010 15:08:00
autor: mat13por
Czas na zmiany :) Wiec jeżeli kogoś interesują jakieś części z tego rowera, to prosze o PW.

: 14.12.2010 15:22:04
autor: grzesiekfrchelm
Te wagi co podaleś to były ważone przez ciebie czy katalogowe ?

: 14.12.2010 15:52:42
autor: szustaczek
jak to mozliwe zeby przedni hamulec byl ciezszy o 20 gram od tylnego ?

: 14.12.2010 19:03:07
autor: ablee
mat13por mi ta sama opona wazy 1450g jak zrobiłeś, że masz ją lżejsza o 5kg? ;]

: 14.12.2010 19:04:04
autor: mat13por
Ważone przezemnie. Pomylilem przedni z tylnym :)

: 14.12.2010 19:50:15
autor: grzesiekfrchelm
Wcześniej jak pisałem post swój to patrzyłem na opis roweru i było siodło (takie jak na foto) earthworks i było coś niecałe 420g napisane a teraz patrze i jest lekkie tiogi nie wiem ocb ale tak czy siak jak dla mnie ta waga jakaś podejrzana jest:)

: 14.12.2010 20:12:29
autor: mat13por
grzesiekfrchelm tak było :) bo siodło zmieniłem, i nie zaktualizowałem go tutaj. Aktualne siodło to TIOGA MC LITE :) które wazy 197g.

Dodałem aktualniejsze zdjęcie.

A poprzedni rocker waży dokładnie 416g.

: 14.12.2010 23:16:51
autor: nikom
uuu jaki oldchoolowy model... ilesz to godzin spedzilem nad jego zdjeciem w katalogu rowerowym. ehhh.. oby jezdzil jak najdluzej!

: 17.12.2010 19:53:19
autor: BiałyMadball
mat13por pisze:Amortyzator: Podłubałem w nim trochę. Ze standartowych 180mm aktualnie jest 203mm bez jakich kolwiek ingerencji w jego wytrzymałość. Zwiększyłem bo czasami potrafił dobić, a nie lubie tego uczucia. Pobawiłem się trochę olejem w tłumiku i teraz łapie kompresje na ost. centymetrze skoku. Zalany olejem 5w. Zastanawiam się nad TI springiem
Mam identyczny model Travisa i też się z tym spotykam. Nie powiem by mi to dobijanie jakoś strasznie przeszkadzało, bo zdarzyło mi się to w tym roku dosłownie kilka razy, ale to rozwiązanie wydaje się całkiem niezłe. Sam się z tym bawiłeś, czy jest to jakiś powszechnie stosowany patent w travisach ? :)

: 19.12.2010 15:02:17
autor: quilong
mat13por czy ta rama nie pękła Ci czasem na żarze? Byłem tam świadkiem takiego pęknięcia chyba w podobnej ramie.

: 21.12.2010 00:20:26
autor: mat13por
BiałyMadball sam sie bawilem :)

quilong ta rama nigdy mi nie pękła :) pokazały się tylko gdzieniegdzie pęknięcia.

: 21.12.2010 01:10:08
autor: Spaced
Jaram sie tą rama mega. Strasznie fajna i podobnie jak nikom pamietam jak kiedys chcialem ja miec.

Swoja droga to to podniesienie travisa to uwazac trzeba bo jak przy takim tunie jakbys miał inny kształt dolnej rurki to mogłbys miec zamiast niej tam juz travisa ;)

: 22.12.2010 22:01:08
autor: mat13por
Spaced takich błędów nie popełniam :) Wszystko elegancko sie mieści :)