Strona 1 z 2
Problem dhx 5.0
: 27.02.2010 18:46:46
autor: Creed
bottom out nie byl ustawiony... lupnelo, gruchnelo i po powrocie do domu okazuje sie ze nie dziala regulacja powrotu... tzn pokretlo sie kreci ale damp kompletnie na to nie reaguje... co wiecej... przy pracy slychac stukniecie (przy powrocie)...
Da rade to zrobic w domu? czy slac na serwis?
: 27.02.2010 18:52:53
autor: dhcyc
łapiesz za siodełko i tylne koło, koło pchasz do ziemi, siodełko do góry az usłyszysz takie nieprzyjemne chrupnięcie. tak to wyglądało u mnie, damper sklepałem że az tłumienie stracił, ale go odciągnałem i zaczął znowu działac, conajmniej dziwne.... nie daje gwarancji że nic nie popsujesz, bo mozliwe że juz masz coś rozwalone, ale spróbowac nie zaszkodzi, większego zła nie będzie
: 27.02.2010 18:59:42
autor: Creed
no to u mnie tez nie ma tlumienia tylko slychac stuki z dampa... co jest dziwne ze ja calkiem spuszcze powietrze to nie stuka ale dalej regulacja kompletnie nie reaguje....:/ nie wiem czy ma to znaczenie ale jak nie bylo powietrza i krecilem regulacja to dalo sie wykrecic calkowicie pokretlo... a przy napompowanym juz nie :/
patent z kolem nic nie dal... jutro go sprobuje wymontowac, wyjac springa i wtedy rozciagnac...
: 27.02.2010 19:09:23
autor: presto
damper do serwisu, w moim przy takich objawach okazało się że platforma jakimś tajemnym sposobem się rozkręciła

i wszystko pływało sobie swobodnie w oleju, poskładałem ii działał dalej
: 27.02.2010 20:34:25
autor: ravfr
presto pisze: platforma jakimś tajemnym sposobem się rozkręciła
jaka platforma?
przypuszczam, że chodzi Ci oto ,że odkręcił sie tłok z tłoczyska - możliwe.
Creed wyjmij damper z ramy , sprawdź czy nie ma wycieku ...
Tak naprawde , jeżeli nie masz pojęcia o serwisie damperów , maszeruj z onym do serwisu najbliższego , bo i tak sam nic nie wymyślisz.
: 27.02.2010 21:00:02
autor: tuha
niema co gdybac bo tak nic sie nie dowiesz, trzeba rozkrecic i zoabczyc co sie stalo w srodku, moglo co sie urwac odkrecic itp itd. wg raczej nic sie nie popsulo bo dhxy sa raczej proste wkonstrukcji ewentualnie cso sie rozkrecilo/przestawilo. Jestem dobrej mysli:) ale tak czy tak trzeba rozkrecic bez tego sie nei obejdzie.
: 27.02.2010 21:08:29
autor: Creed
kur....a doslownie sekunde temu podczas dokrecania sprezyny amortyzator mi wy...al w rekach

rozstrzelil sie na pol

zaraz to opisze i machne foto tylko sprzatne burdel w pokoju
aaaaa dodam tylko ze amortyzatora nie rozkrecilem bo nie mialem kluczy :P
: 27.02.2010 21:21:05
autor: Mordar
czemy z niecierpliwoscią

: 27.02.2010 21:23:07
autor: tuha
bedzie odkrecana "platofma" tj kocnowka tloka skoro ja wywalilo:)
: 27.02.2010 21:35:29
autor: Creed
a wiec tak

k..wa caly komp jest w oleju... wyjalem sprzecik z ramy

obejrzalem damper... ta dluga tuleja ciezko wychodzi, a nie chcialem stukac mlotem zeby dziecka nie obudzic. Tak wiec poluzowalem ta srube trzymajaca sprezyne na maksa i powciskalem go troche zeby sprawdzic czy w ogole wraca

WRACAL! Wiec wpompowalem mu 125 psi i zaczalem spowrotem dokrecac sprezyne...
Jak tylko zaczalem dokrecac uslyszalem huk... i poczulem smak i zapach oleju...

: 27.02.2010 21:41:53
autor: Creed
: 27.02.2010 22:03:10
autor: presto
ravfr pisze:jaka platforma?
przypuszczam, że chodzi Ci oto ,że odkręcił sie tłok z tłoczyska - możliwe.
o to własnie
czyli to samo co u mnie, ja mialem wiecej szczescia i mi tak nie wywaliło, teraz rzycze powodzenia ze składaniem i odpowiednim układaniem blaszek

: 27.02.2010 22:03:23
autor: tristero1
na moje oko, to tłoczysko się odkręciło i wystrzeliło z korpusu.
: 27.02.2010 22:17:40
autor: Creed
w poniedzialek daje go do serwisu... mam cicha nadzieje, ze wystarczy go zalac olejem i skrecic
: 28.02.2010 00:23:14
autor: dhcyc
hmm tez mi sie raz jak sie okazało odkręcił tłumik od tłoka, a to przez kręcenie nim gdy damper był napompowany i ze spreżyną, był poprostu lużmy przeskok pomiędzy wejściem, a wyjściem, ale go uratowałem zanim całkowicie sie wszystko wymieszało. Mnie ciekawi tylko jak to sie dzieje ze po dobiciu potrafi nie być żadnego tłumienia, ale niby wszystko jest na swoim miejscu, swojego przypadku nie potrafie wyjaśnic...
: 28.02.2010 08:17:32
autor: pietryna
http://www.wrzuc.to/Wrat6S13.wt - tu jest zdaje się schemat montażu tłoka. Ale zdaje się że jest to dla Demo... Chyba że źle zrozumiałem podpis.
Poza tym stary... jak spuściłeś powietrze i ruszałeś tłokiem to na 99% masz go zapowietrzonego obecnie więc nawet jak to nie jest tłok to musisz go rozebrać i zalać od nowa.
: 28.02.2010 08:55:16
autor: groochas
niech ktos kto to teraz rozkręci, zajebiscie uwaza na kolejnosc wyciagania elementow bo to bedzie kosmicznie wazne. Te wszystkie podkladki z tloczyska musza byc tak a nie inaczej.
Kiedys serwisowalem van R w ktorym grzebal jeden z krakowskich serwisow. Zęby zjadłem zeby dobrze ustawić te podkładki, ale klient był zadowolony
: 28.02.2010 09:17:02
autor: Creed
takie pytanko jeszcze gdzie mozna to zrobic w jakiejs bardziej rozsadnej cenie bo w cult bikes krzycza 290 + 40 przesylki w dwie strony :/
: 28.02.2010 10:02:47
autor: tuha
sprawdz PM