Strona 1 z 1

Kąt główki

: 03.03.2010 19:23:22
autor: Frr
Siemka, od nie dawna ujeżdżam ns bitch 06 z 66rc z przodu, według moich obliczeń przy skoku amora 170mm kąt główki wynosi ok 62,2' a po obniżeniu na 150mm będzie ok 62,8', ogólnie strasznie płasko i mam do was pytanie:
Czy jest sens zmieniać skok na mniejszy żeby kąt był większy o te 0,6' ?
Opłaca się po to tracić 2cm skoku? Czy jazda z takim kątem przy skoku 170mm może jakoś zaszkodzić amorkowi?

Foto roweru :
http://www.pinkbike.com/photo/4646333/

PS Nie jestem pewien czy dobrze policzyłem kąt główki jednak wydaje mi się, że jest ok :wink:

Pozdro

: 03.03.2010 19:36:10
autor: Hajdas
mam podobny problem, mam 888r 2004 na niskich polkach i sa... chyba o 1 cm nizsze niz 66RC, ale z tym raczej nic za bardzo nie poradzisz, tylko zmiana amora i niskie stery, ja w dodatku mam sterowke 22.3 cm do tych 888 w cockerze, wysokie stery, 2 podkladki pod mostkiem i wysoka kiere, mozesz zmienic stery kiere niski mostek, ale kąt glowki wydaje mi sie ze ok jest do jazdy

: 03.03.2010 19:45:19
autor: Frr
Że jest wysoko to mi w ogóle nie przeszkadza :wink: całkiem przyjemnie sie jeździ, głównie mi chodzi o to czy amorek nie ucierpi przez ten kąt

: 03.03.2010 19:47:11
autor: Vin_OSW
Mi wychodzi coś koło 64 stopni. Ja osobiście bym zostawił tak jak jest.

: 03.03.2010 19:49:59
autor: frango
62,2*? 62,8*? 64*??
takich kątów nie powstydziłyby się najbardziej rasowe i progresywne zjazdówki :D
Ten NS w ogóle skręca?

: 03.03.2010 19:51:54
autor: Frr
no ba :D skręca o 360 stopni w miejscu :wink:
a tak na serio to skręca całkiem dobrze

: 03.03.2010 19:55:55
autor: nooz
czy na prawdę możliwe są takie kąty??? miałem w octanie one juniora 170 skoku, rama typowy street ale tak płasko to nie było...

: 03.03.2010 20:11:00
autor: Spaced
nooz patrzac na focie to w 64 stopnie moge uwierzyc ale bike na zdjeciu 62 nie ma bankowo. FrrSwoja droga czemu chcesz zmniejszyc kąt głowki? Co z bikiem jest nie tak? Moze mozna temu inaczej zaradzic

: 03.03.2010 20:32:17
autor: Frr
Z rowerem wszystko jest ok, jedynie chce zapobiegać :) widziałem parę 66rc z pękniętą koroną, nie wiem czy to po prostu od częstego dobijania czy czegoś innego, jednak przy takim kącie główki przy lądowaniu amora ciągnie tak jakby do przodu i nie wiem czy może to się jakoś przyczynić do pęknięcia, ogólnie nie chcę, żeby moja korona pękła :)

: 03.03.2010 20:39:20
autor: Las3k_91 Ldz
Nic mu nie będzie.

: 03.03.2010 20:40:33
autor: Vin_OSW
Z pękaniem na koronie związane są głównie nie doloty, które "chcą rozciągnąć" bike. Zauważ, że do DH są bardzo płaskie kąty 62 aż, Ty masz 64 więc nie powinno być problemu.

: 03.03.2010 20:41:29
autor: Hajdas
ja sie boje o cockera u mnie, znając życie pewnie nawet 888 200mm w nim polegnie.. niestety przy mojej jeździe wszystko jest możliwe :( bardziej bym sie bał o rame przy takim geo :)

: 03.03.2010 20:42:35
autor: pietryna
Co do tego to generalnie jak oglądałem filmy jakichś prosów to 90% lądowało na przód, a w tym wypadku nie ma tak dużo tej siły odciągającej amora do przodu. Ale to w fullu. W sztywniaku to raczej oba koła albo na tył wg mnie jest lepiej. Dlatego uważam że rower na zdjęciu jest mega przegięty...

I co do kąta to tam nie ma prawa być 62 stopnie... Minimum 63, ale raczej są 64. Zmiana o te 20mm da ci może max 1 stopień więcej.

: 03.03.2010 20:44:52
autor: Spaced
Frr od kąta głowki raczej ci amor nie pójdzie - predzej rama.