Strona 1 z 1

Domain 318 U-Turn problemu techniczne

: 03.03.2010 22:16:49
autor: jelonfr
siema, mam problem :D
ważę 60 kg, posiadam czerwoną sprężynę i wydaje mi się, że jest dla mnie po prostu twarda. Jeździłem na wielu innych amortyzatorach i ich praca była miększa i płynniejsza, chodził pełnym skokiem.
Natomiast u mnie zawsze zostają nie wykorzystane 2 centymetry( no może poza dziobakami)
Więc moje pytanie czy ma ktoś na wymianę lub tanią sprzedaż miększą sprężynę?
Ew czy zmiana oleju na 2,5w by coś pomogła? do tej pory śmigałem na 7,5.
Jeżeli ktoś na terenie krakowa ma z 250 ml motorexu 5 lub 2,5 chetnie odkupie :)
No i z innej beczki, od tygodnia zostają mi na lagach przy większym ugięciu pierścienie oleju. Czy wystarczy przeczyścić amor od środka i uszczelki? Czy muszę je wymieniać... jak tak to gdzie mogę je dorwać.

Z góry dzięki za rady ;)

: 03.03.2010 22:37:42
autor: Johnyk
Jak za twardo, lepiej podciśnienie zrobić niż sprężynę wymieniać, bo przynajmniej masz za free. Co do oleju, najlepiej 5w nalać, optymalnie jest. Co do pierścieni oleju - pewnie za dużo masz wlane w dolnych goleniach i za rzadkiego. Zrób serwis, wymień olej, zrób podciśnienie i będzie git ;)

: 04.03.2010 13:07:06
autor: jelonfr
serwis tak czy inaczej muszę zrobić ;) tylko powiedz mi teraz jak zrobić to podciśnienie, żeby dwa razy nie bawić się w rozkręcanie :mrgreen:

: 04.03.2010 16:02:36
autor: mat13por
jelonfr był już taki temat. Nawet też z domainem. Poszukaj.

: 04.03.2010 17:14:11
autor: easy_rider_1
Johnyk pisze:lepiej podciśnienie zrobić niż sprężynę wymieniać
Gdyby komora z tłumikiem była szczelna to spoko można sobie robić podciśnienie a tak to raczej rozwiązanie na chwilę

: 04.03.2010 19:18:05
autor: Johnyk
Hellraiser U mnie ta chwila trwała pół roku między serwisami, nieźle długa, nie...

jelonfr Odkręcasz korek z goleni w której jest sprężyna, uginasz amora do końca, sprężyna wychodzi. Teraz odkręcasz śrubki z dolnych goleni, najlepiej o 2-3 obroty, stukasz w nie młotkiem, żeby wlazły do środka. Słyszysz syk powietrza, które wylatuje. Potem zakręcasz z powrotem te śrubki, wyciągasz amora (będzie sam się chował w wyniku podciśnienia), wkładasz sprężynę, zakręcasz korek i gitara. Nie będziesz miał problemu z dobijaniem bo masz tłumik MC więc sobie ustawisz, a takie rozwiązanie daje dość fajną pracę i przede wszystkim zwiększa sag jeżeli masz za mało. No i warto to robić jak amor jest wyciągnięty z roweru i leży płasko na ziemi, bo jak stoi pionowo, z dolnych goleni może kapnąć trochę oleju.