Strona 1 z 1
66RC problem
: 11.03.2010 17:35:31
autor: Frr
Siema, mam mały problem z moimi 66RC, zmieniłem w nich skok na 150 i zalałem olejem 5W jednak nie chcą one teraz chodzić, amor ugina się jakieś 7cm i to na dodatek z nie ziemskim oporem jakby było tam nawalone dużo powietrza a nic nie ma, dalej nie da rady go ugiąć, jest tak twardy jakby normalnie przy dobiciu.
Czy mógł się tłumik zapowietrzyć czy coś w tym stylu od uginania go gdy był wyciągnięty z amora?
Gdy go rozebrałem go dokładnie wszystko wyczyściłem, może amor potrzebuje trochę czasu, żeby wszystko się nasmarowało nowym olejem i zniknie dziwny opór?
Ogólnie jak już dałem podkładki od zmiany skoku na dół, i złożyłem wszystko w całość to korki wystawały jakieś 2cm ponad korone, a chyba nie powinny.
Dodam tylko, że zanim wsadziłem tłumiki to oglądałem je czy wszystko dobrze złożyłem i wydawało się, że jest ok.
Czy olej 5WT to coś innego niż zwykły 5W? W serwisie dostałem olej rock shoxa i na pudełku pisze 5WT więc nie wiem.
: 11.03.2010 17:50:31
autor: dragstar
Może poprostu wlałeś za za dużo oleju

: 11.03.2010 17:54:21
autor: Frr
Na pewno nie, na początku wlałem specjalnie 20ml mniej, żeby zobaczyć jak chodzi, jak zobaczyłem, że nie chodzi to dolałem po ok 30ml na goleń ale dalej jest to samo
dodam, że przy próbie ugięcia słychać dziwny dźwięk, takie jakby delikatne stukanie
: 11.03.2010 18:25:32
autor: kubabike
Frr nie pozostaje Ci nic innego jak ponownie rozebrac i zobaczycz czy czegos nie pomyliłes. Tam nie ma wielkiej filozofii. zobacz czy kazdy tlumik poprawnie dziala i zloz ostroznie a dokladnie. Inaczej mozesz cos popsuć
: 11.03.2010 18:33:59
autor: Frr
Na sucho jeden z tłumików dość dziwnie chodził, przy wysuwaniu stawiał opór, ale nie na całej długości skoku tylko pod koniec, a wcześniej tego nie było
Rozebrałem przed chwilą amora i wygląda na to, że z tłumikiem od kompresji jest wszystko ok, ale tłumik od tłumienia powrotu jakoś dziwnie chodzi, ten od kompresji jak się postawi do góry to się zapada cały bez problemu a ten od powrotu jakiś opór stawia cały czas a i sie zacina co parę ugięć, wydaje mi się, że trochę farby mogło oderwać się od sprężyny i tam wpaść, można go jakoś stamtąd wyciągnąć?
: 11.03.2010 20:43:00
autor: MUSZEL
Frr wyjmij tłumik, rozbież wszystko co sie da, byś miał samą "rurke w rurce" luźno chodzące, wlej do jakiegoś słoika rozposzczalnika/benzyny, cokolwiek co rozpuści tłuszcz, i tłumik otworami w ciecz i pompujesz... musi z niego wszystko wylecieć, dokładniej sie nie da tego wyczyścić bo do środka sie nie dostaniesz. Problem może leżeć różnież w "iglicy" od regulacji wkładanej pod korek. Pokombinuj, zobacz od czego sie tnie.
: 05.04.2010 20:42:38
autor: Frr
odkopuje temat bo nie chce zakładać nowego
Tłumik był zasyfiony ale już go wyczyściłem, ale po złożeniu amora dalej jest taki twardy, jakby był mocno napompowany

myślałem, że jak troche pojeżdże to amorek sie rozchodzi i znowu będzie działał jak wcześniej ale to nic nie dało
W połowie skoku robi się on jeszcze bardziej twardy, tak jakby coś go lekko blokowało, ale przy użyciu większej siły ugnie się.
Ma ktoś może jakiś pomysł czemu tak może być?
W sumie mógłbym wyciągnąć 1 sprężyne i dopompować go ale nie wiem czy to coś da i czy nie zaszkodzi ogólnie amorkowi.
: 05.04.2010 21:12:55
autor: B.Z.
Upewnij się, czy na pewno dobrze zalałeś olej. Wszystko co piszesz wskazuje raczej na jego zbyt dużą ilość. Numer z wyjęciem sprężyny możesz przećwiczyć. To nie grozi uszkodzeniem amora, byle byść tylko nie przepompował spreżyny powietrznej ponad zadaną wartość. Może być za miękki w takim przypadku, ale chodzi tylko o to, żeby sprawdzić czy się ugnie głębiej czy nie. Jeśli nie to odsysaj olej. Nie wiem, moze masz złe dane, a może od złego punktu mierzysz, odsysaj tak długo aż uzyskasz pełen skok.
: 05.04.2010 21:39:24
autor: Frr
Pobawiłem się trochę i oleju w obu goleniach jest ok 17ml mniej niż wcześniej, wyciągnąłem jedną sprężynę, żeby sprawdzić w którym miejscu sie zatrzyma amorek i zatrzymuje sie ok 5mm przed końcem skoku, więc tak jest ok, pozostaje mi tylko go dopompować