Strona 1 z 1

Avid Juicy 3, 5 czy coś innego???

: 08.04.2010 16:08:15
autor: ruwenzori
Siemano

Przymierzam się do zmiany moich BB5 na jakąś hydrę i w związku z tym mam kilka pytań.

1. Czym różnią się Juicy 3 od 5 ??? Czy ta różnica jest bardzo odczuwalna??? Szukałem w wyszukiwarce, nie znalazłem.
2. Jaką inną hydrę możecie polecić??? Przedział cenowy ok.150 zł za jeden hamulec. Oczywiście używany.
3. Czy zostawić orginalne tarcze od BB5??? Czy przydałoby się kupić nowe? Te są dosyć ok, nie narzekam, ale czy sprawdzą się z innym hamulcem???

Pozdro

: 08.04.2010 17:21:34
autor: .proXof
Kupuj hayesa nine albo maga. Nie będziesz żałował. Do hayesa łatwo i tanio znajdziesz części zamienne, a do avida to są drogie i średnio dostępne. Szkoda że nie masz ok 250zł za jeden to byś mógł kupić sobie nowe el camino. Ewentualnie szukaj tektro hydraulicznego albo mph. Miałem do czynienia ze wszystkimi i jak za tą kasę to nic lepszego nie znajdziesz. Dla mnie avid to jedno wielkie gówno!!! Gumowa klamka i te przewody. ehh..

: 08.04.2010 18:41:46
autor: B.Z.
Jeśli Juicy to 5 albo lepiej. 3 ma problemy ze szczelnością i oprócz tego zdaje się ze żywiczne klocki.

Tarcze - zmienić. Te co sa w BB5 to plastelina. Po każdym solidnym nagrzaniu mają inny kształt. G3CS to dobra tarcza.

.proXof - porównania z Hayesem nie mam, ale to nie na Avida mówia Hujes. Nie mówię, że Avid to jest mistrzostwo jakieś, ale takie rozpływanie się nad czymś, na czym znaczna większość ludzi wiesza psy i do tego powoływanie się na gumowa klamkę (źle odpowietrzone, albo nawet wcale - ot co) no to jest trochę nie-teges...

: 08.04.2010 19:29:28
autor: CompHaker
ruwenzori .

: 08.04.2010 22:01:45
autor: Magic Zdzich
Za 150 powinienes znalezc spokojnie Juicy 5. Co do tarczy to nie mialem doczynienia z ta od BB5, ale tak na chlopski rozum - tarcza jest tarcza. Jak nie planujesz jakis mordujacych zjazdow to mysle, ze znajdziesz pilniejsze wydatki.

: 08.04.2010 22:27:59
autor: B.Z.
Magic Zdzich - tarcza jak tarcza, ale nie każda dziś bije o pół milimetra a jutro jest prosta. Mam u siebie dokładnie takie same tarcze jakie są w BB5 no i szlag mnie trafia. Wczesniej miałem wyższe modele, ale średnice były 185 i 160, dlatego zmieniłem, również myśląc że tarcza jest tarcza. Z tamtymi nie było żadnych takich problemów. Podobne rzeczy dzieją się zresztą z samochodowymi tarczami, kup jakieś badziewie to zacznie się bicie zanim zdążysz je zetrzeć do połowy. Żyć się da z tymi gnęcymi się Avidami, w odróżnieniu od samochodówki to się da prostować, to nie zmienia jednak faktu, że to raczej badziew.

: 08.04.2010 22:59:16
autor: GgG
1. Klamka nie ma zabezpieczenia przed wyrwaniem klamki, zacisk nie ma regulowanego położenia przewodu. Ostatnio ktoś na forum dawał fotki rozebranego j3 i j5, wynikało z nich, że wewnątrz są takie same.

2. Za tyle możesz mieć tanie, ale nowe shimano:
http://xtrabike.pl/?co=53&nr=2227&strona=0
albo troszkę droższe:
http://xtrabike.pl/?co=53&nr=2225&strona=0
Niestety nie wiem o nich za wiele, bo ich nie mam.


3. Miałem juicy 5 na tarczy 203mm hayesa z przodu. Hamowało to słabiej niż juicy kolegi na oryginalnej 203.

http://allegro.pl/item993010884_komplet ... ptery.html

Zobacz też na to, za dwie stówki masz już dwa hamulce. Do tego przewody w stalowym oplocie. Sam nie brałbym używanych części tym bardziej hamulców, ale o tym sam zadecydujesz.

: 09.04.2010 05:53:29
autor: michalnz
GgG Te j3 to jak dla mnie super okazja po serwisie, stalowy oplot i z adapterami.
Nie raz widziałem jak licytacje j3 jednego dochodziły do 150zł to mnie krew zalewała, albo lepiej, bb5 do 80-90zł. Ja bym był za tymi z linka Twojego.

: 09.04.2010 08:01:35
autor: B.Z.
GgG pisze:1. Klamka nie ma zabezpieczenia przed wyrwaniem klamki, zacisk nie ma regulowanego położenia przewodu. Ostatnio ktoś na forum dawał fotki rozebranego j3 i j5, wynikało z nich, że wewnątrz są takie same.
Nie są takie same, to są ploty rozsiane swego czasu przez gostków, którzy próbowali upchnąc ile się da egzemplarzy J3 przez Allegro. Różnicę w cenie uzasasadniali tym , że J3 to rzekomo OEM. Wpisz sobie "avid juicy caliper service kit" to zobaczysz, ze zestaw jest wspólny dla 5 i 7 i inny dla 3. Inna jest też cena, za 5/7 ~1/3 więcej. To, że coś wygląda identycznie z wierzchu jeszcze nie znaczy że jest identycznie zbudowane, z identycznych materiałów. Zapytaj się w dowolnym serwisie ile było reklamacji na J3 a ile na J5.

: 09.04.2010 08:46:15
autor: CompHaker
GgG, michalnz moje hample ;P I to wlasnie je wyslalem autorowi tematu na PW xD

: 09.04.2010 15:06:38
autor: .proXof
B.Z. Nie chciał żebyś to źle odebrał, ale z jakim modelami hayesa miałeś styczność? Ja oprócz ACE miałem wszystkie jakie wypuścili poza mechanikami więc wiem co one mają i co się najczęściej psuje. A ta nazwa hujes czy jak tam to tylko takie "powiedzonko". A gumowa klamka w Avidach to nie tylko błędny serwis, lecz wadliwe oringi. Z klockami też w ostatnim czasie był problem, bo wycierają się na gładko i nie hamują tylko zwalniają. ;)

A co do tematu to używane czy nie i tak będą hamować jeśli są dobre. :)
Gdyby te avidy w stalowym oplocie były j5 to bym ci nawet ja zaproponował, a j3 to sobie może odpuść. Taka moja rada xD

: 09.04.2010 15:58:17
autor: ravfr
.proXof nine to konstrukcja sprzed ponad 10 lat i tak też hamuje, mag niewiele lepszy. We współczesnych strokerach , traila itp. nagminnie wypadają klocki, klamki niechcą odbijać a i samo hamowanie bez rewelacji.
Jeżeli tani i niezawodny hampel to juicy 5 .

: 09.04.2010 18:05:12
autor: B.Z.
.proXof pisze:B.Z. Nie chciał żebyś to źle odebrał, ale z jakim modelami hayesa miałeś styczność? Ja oprócz ACE miałem wszystkie jakie wypuścili poza mechanikami więc wiem co one mają i co się najczęściej psuje. A ta nazwa hujes czy jak tam to tylko takie "powiedzonko". A gumowa klamka w Avidach to nie tylko błędny serwis, lecz wadliwe oringi. Z klockami też w ostatnim czasie był problem, bo wycierają się na gładko i nie hamują tylko zwalniają.
Pisałem że nie miałem do czynienia z żadnymi. Ale takie a nie inne opinie o Hayesach to nie są tylko powiedzona, ludzie klną na to straszliwie i myślę, że nie bez powodu.

Problemy z uszczelkami to ma Avid J3, reszta nie ma. Z klockami faktycznie bywały problemy, przerabiałem, przyznaję rację. Ale nie wynikały one z tego co piszesz. Zresztą nawet jak się coś wytrze na gładko to i tak łatwo temat ogarnąć. Kawałek czegoś równego, papier ścierny i jechane.