Strona 1 z 3

Transport roweru

: 12.04.2010 21:39:03
autor: Levil
Chciałem spytać w jaki sposób wozicie swoje rowery na stoki. Mam tu na myśli odległości ponad 50km. Mam BMW 5 i myślałem nad kupnem bagażnika i mocowań na rowery na dach. Ale szperając po allegro mało, które zaczepy nadają się do mojej Giant Glory z 2007 roku. Cały rower waży około 19kg i nie chce żeby podczas transportu znalazł się na drodze. Widziałem kiedyś u kolesia, że mocował przód roweru za resor ze zdjętym kołem a tył normalnie za opone no i w środku coś za rame. Macie może jakieś w miarę tanie i fajne pomysły?

: 12.04.2010 21:41:41
autor: michalnz
Jeden gość z forum zrobił patent że mial na bagażniku przyspawaną sztycę - nabijał rower na nią i kierownicę opaskami i cacy.

: 12.04.2010 21:51:43
autor: SegatiV
Glory obejmuje jedynie (z tego co wiem) ten bagażnik

http://allegro.pl/item990224681_thule_5 ... rower.html

Wart swojej ceny, używało się ;)

: 12.04.2010 22:04:38
autor: KROM@
A ja mam zajebisty patent! Jak kupie samochód czyli za niedługo, mam zamiar zrobić coś takiego!
Wykonanie proste, a skuteczne.
Już mam dość tych bagażników co trzymają ramę, bo już miałem akcje że w drodze do Szczyrku wypadł mi rower z takiego mocowania, i gdyby nie linki i sznurki to bym miał po rowerze :D

http://www.pinkbike.com/photo/1557378/

Patent dobry bo rower nie ma gdzie uciec, ani w żaden sposób nie "kipnie".

: 12.04.2010 22:18:04
autor: Nogger
KROM@ patent spoko ale gdzieś te przednie koła i tak trzeba upchnąć. Ja się zastanawiam nad bagażnikiem mocowanym na tylną klape.

: 12.04.2010 22:35:33
autor: Johnyk
KROM@, takie coś jest też sprzedawane w sklepach, bo widziałem pare razy. Problem w tym, że jak jeździsz w błocie i przednie koło jest uwalone, nie zawsze chce się wkładać je do środka ;)

: 12.04.2010 22:47:54
autor: venon666
najlepiej bagaznik mocowany na hak ladowac takiego kloca na dach to juz klopot a jak trasa mokra to i rower uswiniony i bloto na dach leci po kilku wyjazdach dach do polerki lub malowania cos w tym stylu http://www.allegro.pl/item997970553_mon ... bonus.html

: 12.04.2010 23:43:18
autor: bakubrody
osobiście w punciaka wepchałem w bagażnik 3 rowery raz , koła wypiłem i wlazło , minus ze tylko 2 osoby mogłem przewieźć , tez wyjście , albo przyczepkę sobie namotać

: 13.04.2010 07:33:54
autor: Levil
Właśnie pomysł KROM@ mi się podoba. Tylko ośka się nie rysuje? Może założyć taką piankę na ośkę, którą okłada się rury. Mówicie, że jest coś takiego w sklepach?

: 13.04.2010 13:24:54
autor: vaudaaa
No właśnie Panowie... a czy ktoś używał czegoś takiego jak w linku zamieszczonym przez venon666? Wygląda na ciekawe rozwiązanie dla osób, które nie mają haka... tylko czy przy ciężarze kilku rower uszkodzeniu nie ulegnie szyba lub klapa? :? albo czy podczas transportu sam bagażnik nie odpadnie :lol:

: 13.04.2010 13:35:13
autor: Levil
Tego nie bralem pod uwage, poniewaz jak ktos nas puknie od tylu to moze zniszczyc rowery :(

: 13.04.2010 13:43:16
autor: SegatiV
vaudaaa średnio 4 rowery zjazdowe ważą ok 70kg tak więc 10 za dużo. Używałem takiego na 2 rowery.

Levil Nie może, a tak będzie. Najlepszym rozwiązaniem jest przyczepka, albo dach. Wersja na klape też jest Ok. jeżdziłem 2 sezony, ok 30 wypadów w góry i dawał rade, a kosztował całe 80pln. na promocji w realu, woził dwa rowery jeden ok 21-22kg, 2gi ok 17-18kg. A woził się na UNO'ku :)

: 13.04.2010 13:49:11
autor: vaudaaa
Niby tak, ale ryzyko zawsze jakieś jest, poza tym to też dotyczy tych bagażników mocowanych na haku. Dla mnie wydaje się to najprostszym rozwiązaniem: niepotrzebne są relingi, ani nic poza tym - osobiście boję się jednak uszkodzenia samochodu po "dłuższej trasie", dlatego liczę jednak na to, że ktoś z tutaj obecny, kto takowy posiada się wypowie...

Edit:

Levil nie chodzi już u samą liczbę rowerów, bo nie zawsze jeździ się "pełnym kompletem", a o ogólne bezpieczeństwo używania czegoś takiego i jego mobilność :)

: 13.04.2010 15:50:45
autor: dedekFR1
Bagażnik którego foto podał KROM@ świetnie się sprawdza. Ostatnio dla wuja wykonał kumpel w mieście taki bagażnik na 4 rowery, wszystkie pod qr20. Bagażnik znosi wszystkie "shock-testy", nagłe manewry itd oraz większe prędkości ( do 160 testowane ) bez żadnych oporów. Jak masz relingi to montaż również bezproblemowy. Oś się nie rysuje, chociaż nie wiem jaki to może być wielki minus skoro jest ona schowana :)

http://www.pinkbike.com/photo/4384972/

: 13.04.2010 16:01:23
autor: Levil
KROM@ masz moze wiecej fotek tego twojego bagaznika na rowery :D Bo chyba cos takiego stworze. Bedzie tanio i bezpiecznie :D

: 13.04.2010 17:48:04
autor: venon666
ten bagaznik na hak z mojego linku mam w domu bedzie testowany w przyszla niedziele 3 rowery po okolo 21kg + 1 *15kg zdam relacje jak sie sprawdza ale wyglada bardzo solidnie

: 13.04.2010 19:26:57
autor: KROM@
Levil Niestety to nie moje foty, wiec nie pomogę Ci za jakiś tydzień-dwa będe takie coś spawał u kumpla 8)

: 13.04.2010 22:04:04
autor: ACextreme
Eh... sam sie z tym tematem borykam od dawna :|
Do chwili obecnej problem nie jest rozwiazany ale sporo w temacie jest dla mnie jasne

Bardzo wiele zalezy od tego jaki jest samochod, czy jest nam go szkoda (czy jest raczej starszy czy relatywnie nowy i zadbany) i ile kasy chcemy przeznaczyc na jego transport... plus ile takich transportow przewidujemy.

U mnie sytuacja wygladala->wyglada nastepujaco...

1. Skoda Favorit= ladowalo sie 2-3 rowery do srodka + 3 osoby bez wzgledu na ich stan (rowerow i pasazerow :wink: )

2. Fiat Brava= 2 rowery wchodzily + 2 osoby, lecz bylo juz mocno szkoda pakowac do srodka i niszczyc auto, lecz na wyjazdow bylo niewiele. Bagaznik... byl w planach, lecz Hak nie wchodzil w gre, klapa z cienkiej blachy wiec na nia tez bagaznik nie da rady, a relingow brak :!: Rozwiazaniem byl bagaznik bazowy na dach 500zl + uchwyty 600zl =1100zl przy samochodzie wartosci 10 000, a takich dodatkow przy sprzedazy prawie nikt nie doceni. Pomysl upadl.

3. Obecnie zmienilem samochod na Fiata Stilo 5d i jest jeszcze gorzej.
a) Do srodka- Samochod prawie nowy i zadbany wiec do srodka nawet nie probowalem na dziko ladowac roweru- zawsze cos, gdzies sie obije i porysuje.
b) Hak odpada - tak juz mam
c) Na klape szkoda, bo faktycznie niszczy to samochod (obtarcia, rysy, a czasem wgnioty) a przy stluczce efekty jeszcze gorsze niz z rowerami na haku
d) Bagaznik dachowy - lipa straszna. Standardowe bazowe bagazniki mocuje sie stalowymi lapami do wnek drzwi i ewentualnie pod otwory na dachu. Takie rozwiazanie po 1-2 latach uzytkowania pozostawia trwale przetarcia w 4 miejscach na dachu. Sa bagazniki oryginalne (Fiatowskie w tym wypadku) montowane tylko pod otwory specjalne na dachu (bez mozliwosci uszkodzen lakieru)... cena ok. 800zl + uchwyty za 600 i mamy 1400zl + wieksze spalanie, jednak jakas obawa o sprzet w trasie, brak wygody wrzucania rowerow na dach... i jak ktos juz napisal, dach do polerki po kilku wyjazdach z blotem po-rowerowym na lakierze - niestety tak sie dzieje. Nie wspominajac o tym, ze przy tak umocowanym ciezaze na dachu i jakiejs wiekszej stluczce dach moze byc do wymiany :roll:

Obecnie jestem na etapie pokrowcow- na 4 kola ogumione juz mam 2 pokrowce samochodowe pasujace idealnie. Teraz szukam dobrych, a nie kosmicznie drogich na rowery bez kol. Wtedy nawet zabagnione rowery mozna wrzucic w pokrowce, do bagaznika i przypiac tasmami, aby nie zagrazaly zyciu. W pokrowcach sprzet nie ma jak uszkodzic tez samochodu i nikt nie zwedzi ich z samochodu gdyz uwagi nie przyciagaja. Zobaczymy jak wyjdzie :D

: 13.04.2010 22:37:28
autor: Nogger
ACextreme niby szkoda auta itd. ale ładowanie rowerów do środka powoduje że autem pojadą tylko 2 osoby. Ja mam 3-drzwiowe punto i bede musiał pomyśleć o bagażniku na klape żebyśmy z kumplem mogli zabierać też nasze dziewczyny ;] patent z mocowaniem za ośke też w moim przypadku odpada bo nie bedzie gdzie zmieścić przednich kół... haka holowniczego również brak.