Strona 1 z 3

Serwis 888 rc2x VA

: 16.04.2010 17:46:43
autor: Wito
Witam mam pytanie ,odnośnie 888 rc2x VA czy przy rozbieraniu tego amora biorąc pod uwagę iż regulacja VA jest powietrzna mozna popsuć ten widelec tzn oderwać tłumik od goleni prawej ,w której znajduje się owa regulacja ?Ponieważ sprzedałem w BDB stanie tego amorka i koleś pisze że po rozebraniu w tej goleni oderwany jest tłumik od goleni :/ a w momencie sprzedaży wszytko było ok + do tego był odbiór osobisty ,oraz kupujący wpierał mi że regulacja VA jest OLEJOWA i że ten widelec nie posiada powietrza :D do tego pisze mi że są dwie różne sprężyny i chce zwrotu kasy za tłumik oraz za nową sprężynę .Teraz nie wiem co z tym zrobić

Z góry dzięki za odpowiedzi

: 16.04.2010 18:04:21
autor: blackdemon
Skoro odebral osobiscie to nie ma prawa zwrotu.. Pewnie sam cos zepsul, a teraz placze.

: 16.04.2010 18:05:35
autor: ravfr
VA
Pozwala regulować naprężenie wstępne bez konieczności wymiany sprężyn czy rozbierania widelca.Zmiana następuje w wyniku przekręcenia pokrętła redukującego objętość powietrza w goleni, co wpływa na zmianę progresji twardości.

VA nie ma nic do urwania gwintu w tłumiku. VA to regulacja mechaniczna , ani olejowa ani powietrzna.

Koleś rozebrał widelec, przy składaniu urwał gwint a teraz próbuje Cie naciągnąć . Wytlumacz mu grzecznie ,że sam jest sobie winien.

: 16.04.2010 18:05:39
autor: Wito
Podpisałem z nim umowę na 7 dni że oddam kase za amorka ,jutro mija termin .Oczywiście mogę oddać kase jeżeli da mi jakiś papier że robił to w serwisie Marzocchi a nie w pierwszym lepszym ,czy też sam w domu.

: 16.04.2010 18:13:03
autor: Wito
VA pozwala regulować naprężenie wstępne bez konieczności wymiany sprężyn czy rozbierania widelca. Zamiana następuje w wyniku przekręcenia pokrętła redukującego objętość powietrza w goleni, co wpływa na zmianę progresji twardości.

Więc jest to powietrzna regulacja czy źle to rozumiem ?

: 16.04.2010 18:21:55
autor: ravfr
Wito pisze:Więc jest to powietrzna regulacja czy źle to rozumiem ?
kręcisz pokrętłem , nie pompujesz.

: 16.04.2010 18:24:11
autor: Wito
ravfr a jak rozbroić tą regulację ?:D

: 16.04.2010 19:00:31
autor: szustaczek
ale po co rozbroić? jeżeli pisze że tłumik jest urwany to pewnie za mocno skręcił/źle odkręcał.
regulacja VA MOIM skromnym zdaniem nie ma nic wspólnego z powietrzem, bynajmniej w moich rc2x va nie ma żadnej regulacji powietrzem. poprostu skręcając regulację powodujesz większy nacisk na sprężynę i w ten sposób się utwardza. regulacja twardości powietrzem jest w 66rc2x a nie 888
Wito pisze:zy przy rozbieraniu tego amora biorąc pod uwagę iż regulacja VA jest powietrzna mozna popsuć ten widelec tzn oderwać tłumik od goleni prawej ,w której znajduje się owa regulacja ?
regulacja va jest w obu tłumikachh więc może o innej regulacji mówisz?

: 16.04.2010 20:51:12
autor: TomcioFR
Wito Siema to ja byłem tydzien temu z kumplem po te 888rc2x VA a wiec sprawa z mojej strony wyglada tak:
założyliśmy amora w sobote i poszliśmy pojezdzić i ciągle cos w lewej ladze stukało ,co ugiecie amora...
W poniedziałek amortyzator poszedł do serwisu na ekspertyze/zdiagnozowanie stukania i co sie dzieje z amorem w srodku,jaki jest jego stan..
potem odbieram z kumplem amor i rozmawiamy z serwisantem i jasno mówi rozkręcony tlumik w srodku (trzepien górny od dolnej części)
Dwie inne sprezyny :!:
i olej czorny jak smoła...

kumpel ci podeśle albo juz podesłał ekspertyze więc nie masz co sie martwic

: 16.04.2010 20:51:47
autor: Cza.Ha
Wito wydaje mi sie że kupujący albo popsuł sam i chce żebyś mu to zrefundował, albo nic nie popsuł i poprostu chce sobie odbić troche kasy. Poproś go o jakiś rachunek z serwisu, jeśli ma to zobacz jakie tam czynności były wykonane i zobacz czy ta historia "trzymie sie kupy". Ewentualnie niech Ci przyśle zepsuty tłumnik to sam ocenisz czy jest szansa że była taka usterka w dniu sprzedaży.

edit:
TomcioFR czyli tłumnik jest sprawny? czy został wymieniony?

: 16.04.2010 21:12:58
autor: TomcioFR
Cza.Ha tlumik zostal skrecony po 2godz żmudnej roboty serwisanta ( górny trzpien tlumika był odkrecony od elementu który jest popychany wewnątrz tłumika) teraz tlumik jest sprawny, serwisant mówil równiez ze po odkreceniu i wyciągnieciu dolnej półki amora lewa laga doslownie wyszła bez odkrecania dolnego korka

Wito ekspertyza z serwisu wraz z pieczątką,dokładnym opisem zostala wysłana do ciebie

: 16.04.2010 21:40:11
autor: Wito
TomcioFR oto Twoja ekspertyza która została wykonan w nieautoryzowanym serwisie .Ceny wydają się chore ,70zł nowa sprężyna ?? co to w ogóle jest ?Nie wydaje Ci się że takiego amorka powinno się dać np do gregorio ?

Obrazek

: 16.04.2010 21:55:41
autor: TomcioFR
Wito podczas rozmowy telefonicznej nic nie wspominałes ze nie zgadasz sie na wykonanie ekspertyzy amortyzatora marzocchi 888rc2x VA w nieautoryzowanym serwisie...
http://www.bigbike.opole.pl/pokaz.php?kid=19
tu masz ceny w jakich oscylują spręzyny do 888
sam widzisz nikt nie ma cie zamiaru na niczym oszukać,pamietaj następnym razem jak bedziesz sprzedawać amor.To nie myśl ze nie trafisz na osobe która nie bedzie ciekawa co sie dzieje w amorze za który ktos płaci grubą kasę ,niestety wszystko masz opisane na ekspertyzie.

: 16.04.2010 21:56:59
autor: SegatiV
Wito pisze:TomcioFR oto Twoja ekspertyza która została wykonan w nieautoryzowanym serwisie .Ceny wydają się chore ,70zł nowa sprężyna ?? co to w ogóle jest ?Nie wydaje Ci się że takiego amorka powinno się dać np do gregorio ?

No tak, bo amortyzator to technologia kosmiczna...

: 16.04.2010 22:00:58
autor: ravfr
szustaczek pisze:regulacja VA MOIM skromnym zdaniem nie ma nic wspólnego z powietrzem, bynajmniej w moich rc2x va nie ma żadnej regulacji powietrzem. poprostu skręcając regulację powodujesz większy nacisk na sprężynę i w ten sposób się utwardza.
Va to to samo co preload , tyle ,ze wsadzona jest uszczelka , która przy skręcaniu spręzyny zmniejsza objętość komory nad olejem.

: 16.04.2010 22:01:53
autor: Wito
TomcioFR powiedz mi jedno ,dlaczego podczas odbioru osobistego w 3 osoby ,nic się złego nie działo ,sprawdzaliście z 20minut amorka ,wszystkie regulacje ,dobijaliście go na betonie ,a po kilku dniach piszesz że coś stuka .Usterkę zgłosiłeś nie w sobotę lecz w poniedziałek.

Ja jestem pewny co sprzedawałem ,do tego sami go oglądaliście na żywo i wszytko było ok ,więc uważam że chciałeś sam robić serwis amorka ,lecz nie wyszło po czym udałeś się na serwisu i tam diagnoza była trafna ,lecz nie z mojej winy .Jeżeli coś stukało ,pukało dlaczego nie przyjechałeś do mnie i nie oddałeś amorka tylko chciałeś naprawić ,gdy umawialiśmy się tak i mieliśmy umowę świadczącą o tym że do 7 dni możesz bez żadnych wyjaśnień oddać amorka ,a ja oddam kasę .

: 16.04.2010 22:31:47
autor: TomcioFR
Wito nie 20 minut tylko max5minut podpisalismy umowe i od razu pojechalismy
...yy jak mozna dobic amora nie założonego w rowerze ?na dodatek na twardej spreżynie :?:
Zaraz po zalożeniu amora ciągle cos stukało po czym dzwonilismy i rozmawialismy z toba i było dokladnie powiedziane ze amor idzie w poniedziałek na ekspertyze do serwisu :!: , sam dobrze wiesz w jakim chyba był stanie.. :!: :?:

P.S odezwij sie na gg6425080 bo robimy tylko smietnik na forum

: 17.04.2010 08:52:31
autor: kubabike
troche sie wtrace: w tym widelcu sa 2 różne sprezyny. Minimalnie roznia sie dlugoscią. Jeśli sie myle niech ktoś mnie poprawi. Napewno rozne sa wysokosci tulejek, ktore sa nad sprezynami i dociskaja tłoczki VA.

: 17.04.2010 08:56:35
autor: Wito
kubabike myślę że tak ,z powodu tego iż w jednej z goleni jest regulacja na dole. Mam pytanie odnośnie tego co napisał serwisant ,czy inne sprężyny w obu goleniach powodują nieprawidłową pracę i wycieranie się anody z goleni ?