Strona 1 z 2
Ace vs. Saint vs. Code vs. Elixir CR
: 18.04.2010 14:18:22
autor: Slopstyler
Siema chłopaki! :)
Chce wymienić hamulce w moim bikeu. Najpierw przód potem tył. Mają służyć do szeroko pojętego FR (zarówno nasze miejscówki jak i duże góry). Było mi dane wypróbować i Ace i Code. Sainta macałem tylko. Chciałbym, żebyście mi porównali te 3 hamulce pod względem awaryjności, wagi, mocy, modulacji i gotowania.
Do gustu narazie najbardziej przypadł mi ACE ze względu na desgin, powierzchnię klocków i wagę. W Saintcie nie podba mi się klamka a znowu wiem że jeżeli go będę miał sam będę mógł go sobie serwisować. Code- ciężki.
Co powiecie o Elixirze CR? Lekki i podoba mi się. Podobno nieco słabszy od Code ale i tak mocny.
Wiem, że był podobny temat ale nic nie wniósł ciekawego.
Proszę nie rozwodzić się nad hamulcami innych firm i innymi modelami w/w. Interesują mnie tylko te 3 hamulce.
: 18.04.2010 14:37:59
autor: Cubus5
Leń !!
1: użyj szukajki bo było wiele tematów ale ci się nie chce szukać np:
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... ight=saint
Po primo to lepiej się upewnij co ile waży a nie słuchaj opinii typu: "eee Code ciężkie", dodam że takie dane jak niżej podam są szeroko dostępne a ty jesteś leń.
-Ace 292g
-Code 312g
-Saint 329g
Po trzecie 4 tłoczkowe heble i gotowanie, nie jeździsz aż w takie góry żeby zagotować. Ace najbardziej awaryjny,potem Saint i Code. Modulacja zależy również od przewodów,klocków płynu i ustawień, wszystkie w/w mogą osiągnąć porównywalne parametry.
: 18.04.2010 15:31:53
autor: ligot
Cubus5 Saint 292g (tył), Code 399g (tył)
Od siebie polecam Saint'a o ile mowa o modely BR-M810 starszy model wypada licho wg. mnie. Jeśli kupisz nowe, z gwarancją to nawet jeśli Ci przyjdzie je odesłać to Panowie z shimano się nie patyczkują i przysyłają nowe części (bynajmniej mnie to spotkało). A teraz meritum: Saint
+ siła hamowania,
+ modulacja,
+ waga,
- olej (przy niskich temperaturach klamka robi się jak skała),
Jeżeli planujesz wydać ok. 1200zł na hamulce rozważ też opcję zakupu HOPE M4
: 18.04.2010 15:44:38
autor: Spaced
ligotSlopstyler cody rocznikowo sie wagami rózniły. Chyba w każdym roczniku minimalne róznice były.
: 18.04.2010 16:04:35
autor: Cubus5
ligot Cody 2007 ważyły tyle co podajesz, Code 2008 waży jak podałem, 2009,2010 porównywalnie zapewne.
: 18.04.2010 18:44:54
autor: Slopstyler
Cubus5 Czytałem tamte tematy i nic w nich fascynującego nie było. A propo Code w Twoim ustawieniu dobrze wiesz, że mi nie pasuje. Narazie nie jeżdże ale skąd wiesz czy nie będę? Kuba. Widzisz. Tak sie można przegadywać.
: 18.04.2010 18:52:58
autor: Spaced
Slopstyler nawet jak jezdzisz to watpie zebys, ktoryś z tych hebli zagotował

A nawet jesli to w przypadku code (nie wiem na jaki płyn jest ace) mozesz dac rbf600/660 czy dot 5.1 motula i problem grzania zniknie

: 18.04.2010 18:55:52
autor: Slopstyler
Spaced Poprostu chce mieć dobry hamulec na następne 3 lata. Pisze przyszłościowo. Deorki już mam 3 sezon i oprócz tego, że czasem zagotują i gdzie-niegdzie brakuje mocy to nie sprawiają problemów.
Ace- 292g bez tarczy
: 18.04.2010 22:37:35
autor: JumpintheFiRe
Spaced code 5 dalem rady zagotowac
: 18.04.2010 22:48:34
autor: Spaced
JumpintheFiRe to trzeba bylo heble puscic

A tak powaznie to nie widze jak. Plyn zasyfiony moze miales i ci temperatura wrzenia spadla? Dawaj dobry plyn i nie zagotujesz ich nigdy. Mam duzo mniejsze formule oro i jak jezdzilem w Mariborze na ponad 4km trasie z reka w bandazu z non stop puchnacym palcem - wiec ciagle cisnalem hebel bo lapa bolala i nie moglem zagrzac po tym jak zalalem dobrym plynem. Dobry plyn i zadnego hebla na dot 4/5.1 nie zagrzejesz

: 19.04.2010 07:03:58
autor: Luis
Cubus5 pisze:Ace najbardziej awaryjny,potem Saint i Code
Sadzą z naszych doświadczeń odwróciłbym tą kolejność o 180st. Tylko że Ace mam od miesiąca, więc jeszcze poczekam z wyrokiem. Wspomnę tylko, że Cody Juniora po takim czasie użytkowania zdążyły się już zepsuć.
: 19.04.2010 08:12:56
autor: Creed
Ace mi sie pieprzył od samego początku... pokrętło regulacji klamki było zapieczone w jednym hamplu, szybko sie zapowietrzył, jeden tłok nie pracował prawie w ogóle, no i zeit wklada do klockow tylko 2 sprezyny, a sa potrzebne 4 ale to juz tak bardziej na marginesie
Teraz kupilem nowe code 5 na Wisle... spoko hample... tyle ze po kilku godzinach jazdy nowe hample padly... zniknela ta blokada klamki i byl zajebiscie duzy skok klamki, odeslalem na gware i mi naprawili podobno tam jakas zawleczka wyskoczyla
a co do shimanko... nie jezdzilem, ale jakos nie mam zaufania do tej firmy, po ostatnich przebojach ze swoimi xt. W sumie zastanwiające jest to że chodza w dosc niskich cenach jak na 4t...
aaa i jeszcze to odpowietrzanie shimano... bez specjalnego zestawu plyn leje sie po klamce...
: 19.04.2010 08:28:27
autor: JumpintheFiRe
Spaced pisze:JumpintheFiRe to trzeba bylo heble puscic Wink A tak powaznie to nie widze jak. Plyn zasyfiony moze miales i ci temperatura wrzenia spadla?
plyn nie wymieniany to fakt, a trasa to byl non stop hebel i pikowanie nosem w dol a gdzie to nie powem bo tam nie wolno jezdzic

: 19.04.2010 13:56:10
autor: GgG
Creed pisze:W sumie zastanwiające jest to że chodza w dosc niskich cenach jak na 4t...
code 5 są tańsze od sainta, tak więc tu możesz się zastanawiać
Sam mam sainty i nie zamieniłbym ich na inne hamulce. Mają lepszą modulację od code i większą lub taką samą siłę, do tego są tańsze, części zamienne też nie kosztują fortuny.
: 19.04.2010 15:21:13
autor: Mawet
Creedjak miałem heble shimano nic mi się po klamce nie lało przy odpowietrzaniu:)
Sainty działaja bardzo fajnie, ogromna siła przy bardzo fajnej, jak to w shimano, modulacji. I są najładniejsze

: 19.04.2010 15:51:56
autor: randy-rockstiff
Co do wątpliwości w sprawie niskiej ceny, chodziło raczej o 4tłoczkowe xt ;]
Sainty z dobrymi tarczami kosztuję tyle samo, albo minimalnie więcej niż Code.
Swoją drogą, niedawno też stałem przed podobnym dylematem, z tym, że propozycji było więcej: wybrałem Sainta i nie żałuję, dlatego mogę go śmiało polecić. Dlaczego? Przeczytaj wyżej.
: 19.04.2010 16:03:57
autor: Slopstyler
Saint tanio stoi. Fakt.
Poza tamtymi trzema hamulcami o których tu mowa zastanawia mnie też Elixir CR. Ktoś coś o nim wspomnie pod tymi samymi aspektami co powyżej i czy mógłby porównać moc Elixira i jego modulacje do w/w i do niższych modeli np Juice 5 czy SLX czy też Deore 535?
Nie ma sprzętu bezawaryjnego. O serwisie Shimano już cokolwiek wiem więc to byłby duży plus w strone Sainta.
Duży wybór- duży problem.

: 19.04.2010 16:11:00
autor: artursx1
Polecam Sainta . Mój egzemplarz śmiga już sezon . Od początku nie był nigdy odpowietrzany , nie musiałem w nim niczego wymieniać itp . Działa dalej jak nówka , raz zmienione klocki . Klamka przeżyła sporo gleb , dalej cała i prosta . Użytkuję z tarczą 203mm , ani razu nie zagotowałem go . Modulacja jak i siła ogromna , mam na tyle . Ważę +85kg i spokojnie na mokrym asfalcie jadąc szybko z góry z łatwością hamuję . Na trasach również świetnie , w każdym momencie czuje że mam hamulec i że mogę z łatwością modulować przy każdej prędkości i terenie . Hamulec mam z tyłu . Wcześniej miałem J3 , bez porównania . Hamulca używałem w zimie , oraz w trudnych warunkach , sprawował się idealnie . Myślę że to najlepszy wybór ! Polecam .
: 19.04.2010 16:17:31
autor: Jaśko
Od siebie mogę polecić sainta, niesamowita siła, moim zdaniem mocniejszy niż code, modulacja niezła, oraz wbrew pozorom, bardzo wytrzymała na uszkodzenia mechaniczne klamka, która praktycznie nie łapie luzów po sezonie mocnego używania.
Na Ace nie jeździłem, ale mogę wypowiedzieć się nt. code. Miałem model 5, jeździłem tez dużo na "pełnym" code. Ten drugi jest zupełnie innym hamplem w moim odczuciu, można w nim dokładnie dostroić modulacje i skok klamki, może być krótki, a klamka twarda, lub zupełnie odwrotnie. Mając teraz powiedzmy 1200zł miałbym problem co wybrać, zarówno saint i code to bardzo mocne i dopracowane hamulce.
CO do płynu, to ja nie widzę różnicy miedzy oryginalnym shimano, a LHM+ (no może poza około 30x niższą ceną).