Strona 1 z 1
Big hit,przesuniecie koła
: 19.04.2010 16:06:29
autor: BlendaMed
Witam!
Mam pytanie koło o te 6mm przesunąć w stronę tarczy to trzeba je na centrownice wrzucić i je ściągnąć o te 6mm w strone tarczy tak?
: 19.04.2010 16:18:54
autor: kuciek40i4
o co kaman? w BH nie trzeba nic robić z kołem... przynajmniej w 05
: 19.04.2010 16:22:46
autor: BlendaMed
ale w roczniku 06 już trzeba przesunąć i właśnie nie wiem do końca czy dobrze myślę ze trzeba je ściągnąć do tarczy.
: 19.04.2010 16:22:46
autor: miecio000027
A po co chcesz to robić?
: 19.04.2010 16:27:17
autor: BlendaMed
bo inaczej mam dwuślada
: 19.04.2010 17:19:58
autor: kuciek40i4
Może coś źle w haku siedzi?
: 19.04.2010 17:26:39
autor: Mawet
nie, BH 06-08 ma asymetrycnzy wahacz i koło musi być inczej wycentrowane, ale nie pamiętam czy symetrycznie wobec kołnierzy czy wobec całej piasty.
: 19.04.2010 18:13:50
autor: venon666
chyba dobrze myslisz to tak cos jak w BH 03 tez mialy wachacz asymetryczny zeby poprawic linie lancucha i zeby weszla szersza tylna opona
: 19.04.2010 21:18:12
autor: BlendaMed
czyli jutro muszę iśc i oddać rower aby mi przecentrowali, wielkie dzięki za pomoc
: 20.04.2010 10:49:58
autor: yoonior
EDIT
Jednak ma być 6mm przesunięcia (a nie 3mm jak napisałem) - Pan Szprycha się pomylił
Przesuwamy
6mm obręcz w stronę tarczy.
Offset 6mm oznacza (jak to określono w manualu do Demo i BigHita), że oś koła ma być z przesunięciem. Ale - UWAGA!!!! - nie przesuwamy osi o 6mm, żeby poprawnie osiągnąć OFFSET trzeba przesunąć przeplatanie obręczy jedynie o 3mm!
Dlaczego tylko 3mm?
Piasta ma szerokość 135mm, weźmy np. do obliczeń obręcz o szerokości 28mm. Zostaje nam 107mm do podziały na obie strony (135mm-28mm) co daje 53.5mm odległości na każdą stronę (jeśli zaplatać symetrycznie). Jeśli przesuniemy oś koła w stronę tarczy o 3mm, zmienia to odległości na 56.5mm i 50.5mm. Otrzymujemy 6mm offsetu jaki potrzebuje zarówno Demo 7/8 jak i BigHit (MY06-MY08).
p.s. powyższe wyliczenia pokazywał mi na kartce papieru inż Rybski z Krakowa - znany jako "Szprycha".
: 20.04.2010 16:10:25
autor: SAGI
Czyli nie bardzo opłaca się jeździć na niewycentrowanym specjalnie do wahacza kole ?
: 20.04.2010 18:04:38
autor: MUSZEL
KAŻDY BH ma asymetryczny wahacz i należy przesunąć koło względem piasty w strone tarczy
: 25.05.2010 12:15:38
autor: dawid1991
to czyli sama obrecz w strone tarczy czy os ?
: 25.05.2010 12:37:27
autor: yoonior
Przesuwasz obręcz 6mm w stronę tarczy hamulca.
: 25.05.2010 12:52:03
autor: dawid1991
yoonior beda potrzebne 2 rozne dlugosci szprych ?
: 25.05.2010 17:32:23
autor: easy_rider_1
dawid1991 pisze:beda potrzebne 2 rozne dlugosci szprych ?
oddaj cały rower do serwisu i przekaż żeby centrowali wg. ramy, ja tak zrobiłem.
: 25.05.2010 18:33:59
autor: Snikers
kurcze:P miałem tak samo w zumbi dh team przez to ze miałem pływający zacisk i godzinka zabawy centrowania kola w ramie i wszystko działało jak trzeba ; ) . nie są potrzebne ani dłuższe ani krótsze szprychy ; ) przynajmniej w moim przypadku to nie robiło problemu ; ) .
: 25.05.2010 20:32:58
autor: GgG
Ale można też jeździć bez tego, pod warunkiem, że opona zmieści się w wahaczu. Ostatnio dawałem koło do centrowania i kolega zapomniał o tym przesunięciu.
: 26.05.2010 13:04:04
autor: yoonior
Ja kupowałem szprychy na oba koła jednej długości, nie ma potrzeby kombinować - tym bardziej. że przesunięcie w Specu ma na celu zrobienie "dishless wheel" gdzie szprychy są po obu stronach rozmieszczone w tej samej odległości od osi obręczy.
Nie da się jeździć bez przesunięcia jeśli masz przednią przerzutkę - przy przełożeniach 22/32 i 22/34 łańcuch będzie ocierał o szeroką oponę 2.35 jeśli ma wystające klocki.