Strona 1 z 2

Jaką opone na przód ? DH(specyficzne wymagania)

: 28.04.2010 19:46:51
autor: artursx1
Witam ! Wiem iż takich tematów było 'xxx' , ale muszę kupić nową oponę na przód , a nie bardzo wiem co wybrać , budżet 110 zł ( w tym wysyłka) . Opona będzie używana w DH/FR (nie góry a niezbyt wymagające okoliczne trasy )
Co do opony to mam specyficzne wymagania
- niska waga ( do +-900g)
- miękka mieszanka co za tym idzie dobra przyczepność
- szerokość starczy nawet 2,2 ale najmilej widziane 2,35

Opona będzie używana na ubitych trasach na których często jest kurz/piasek i zależy mi na jak najlepszej przyczepności właśnie na tej nawierzchni , oraz aby dawała radę na lekko wilgotnych podłożach . Żadne kamienie i korzenie nie wchodzą w grę . Zazwyczaj dojeżdżam około 1km do trasy , i czasami robię wypady na miasto , więc mieszanka może być naprawdę miękka (60 a nie wchodzi w grę ) Obecnie mam oponę maxxisa HR 2,5 60a i jest średnia , na zbitych trasach traci przyczepność i się uślizguje no i sporo waży , a chce odlajtowić rower na kołach . Rozpatrzę każdą propozycję .

No i również proszę o doradzenie w sprawie dętek , chce kupić jakieś lekkie dętki , ale niezbyt mam pojęcie co wybrać . Na dętkę mogę przeznaczyć 30zł max , wentyl najlepiej samochodowy , chyba że na preście się zaoszczędzi wagi . Dętka najlepiej jak najlżejsza ale w granicach wytrzymałości i rozsądku ;)

Aha dodam że z góry prosiłbym o linki do opon . I najlepiej aby to było w PL żebym nie czekał na to długo , bo jak wiadomo sezon rozpoczą się pełną parą i trzeba trenować .

: 28.04.2010 19:51:16
autor: artursx1
miecio000027 no opona fajna jest , ale one wiele ponad założoną wagą ;p pozatym pewnie nie masz wersji na przód (50a ) Jak masz jakieś inne wersje tych opon w miare lekkie i z miękką mieszanką , jestem chętny ;p

: 28.04.2010 19:59:54
autor: randy-rockstiff
Od niedawna testuję komplet Syncrosów, na przodzie oczywiście BHT-F. Jeśli interesuje Cię tylko przód, to skupię się właśnie na niej: 2,35, zadeklarowane 714g [w wersji do racingu], mieszanka gumy 50.
W porównaniu z HR wydaje mi się, że mają mniejsze opory toczenia na asfalcie, natomiast trzyma co najmniej równie dobrze co HR [w mieszance 42a].
Co do dętek, to już spory kawał czasu latam na Flyweightach, zadeklarowane 95g dla zaworu presta. Na HR, Minionach i WetScream'ach nie złapałem ani jednego kapcia, po założeniu Syncrosów wjechałem na denko i tył poszedł w pizdu. Później, tego samego dnia, przebiłem ją kolejny raz, gdyż nie wyczyściłem opony ze wszystkich pierdół, a następnie jeszcze raz, tym razem nie wiem dlaczego. Postanowiłem dolać trochę mleczka uszczelniającego, na wszelki wypadek, trzyma się bezproblemowo ;]

: 28.04.2010 20:00:01
autor: Spaced
artursx1 schwable w oplocie fr 2.35 ważą 900-1000g.

: 28.04.2010 20:08:48
autor: troyo
hutchinson baracuda .

: 28.04.2010 20:22:52
autor: GgG
Dętki z decathlonu kosztują 10zł za 2 sztuki i ważą 204g. Ja jestem z nich zadowolony, niczym nie różnią się od "zwykłych" dętek za 10-15zł z rowerowego. Wentyl samochodowy, nie za długi.

: 28.04.2010 20:43:35
autor: Kramon
http://www.intensetires.com/itdh-iv-235.html Pancerna 200g nad programowo i trzyma niemiłosiernie, osobiśćie ją teraz kupuje na ten sezon ;] ale w wersji 2.5

Tutaj wersja mniej pancerna ^^ bo tylko 1ply. Ale jak nie ma korzeni i kamieni i nie walisz dolotów itp to wytrzyma ;]

http://www.intensetires.com/itam-iv-235.html waga taka jak chcesz nawet w wersji 2.5

Mieszanka 50a. Starcza na cały sezon bodajże rok temu testowało HCFR

: 28.04.2010 20:55:07
autor: AlanCK
Kramon pisze:niemiłosiernie
Kramon pisze:bodajże
Kramon jestem w szoku :D


Ja brałbym syncrosy, dużo pozytywnych opinii zbierają, choć z własnego doświadczenia Ci powiem że na oponach nie ma co oszczędzać :wink:

: 28.04.2010 21:06:44
autor: miecio000027
Hahah. Wywalili mojego posta. Masakra...
Pozdrawiam zielonych.

: 28.04.2010 21:11:21
autor: troyo
Kramonto nei jest opona na twarda ubita ziemie

: 28.04.2010 22:46:18
autor: Vermin
Panaracer FR 2.4 może i waży ok 1000g i ma duże opory toczenia ale to chyba najlepsza opona na której miałem okazje w życiu jeździć a zaliczone mam nie jedne glady i maxxsie. Prześlicznie trzyma sie drogi, ogólnie jest chyba na błot i piach tak +/- ale ona sie 3ma po prostu na wszystkim. I chyba właśnie 110 zł. Na Allegro może dorwiesz taniej.
Pozdr ;p

: 29.04.2010 00:11:04
autor: Damian04
Jak już zaczeliscie temat opon... a co sądzicie o tej maxxis ardent ?? Ktoś z Was miał z nią doczynienia ??

http://www.allegro.pl/item1014774111_no ... x_2_4.html

: 29.04.2010 06:36:30
autor: Schodek
artursx1 od siebie polecę

Kenda Nevegal 2.1 - opona o świetnym uzębieniu,trzyma doskonale w lesie,na torach i na chodnikach. Opory toczenia ma bardzo rozsądne jej masa chyba mieści się w Twoich wymaganiach...

Dętki weź normalne - tu filozofii wielkiej nie ma,gumy XC wystarczają i są dostępne w każdym miejscu.

...pytanie na jakim ciśnieniu śmigasz i jaką masz technikę ;)

: 29.04.2010 06:52:58
autor: artursx1
Zazwyczaj mam niższe ciśnienie , ale to zależy od warunków . Z techniką nie najgorzej . Nie jestem początkującym , ale starym wyjadaczem też nie . Zaczynam już swój 3ci sezon no i wymagam więcej od opon .

: 29.04.2010 08:20:41
autor: Schodek
artursx1 pisze:Opona będzie używana na ubitych trasach na których często jest kurz/piasek i zależy mi na jak najlepszej przyczepności właśnie na tej nawierzchni , oraz aby dawała radę na lekko wilgotnych podłożach . Żadne kamienie i korzenie nie wchodzą w grę . Zazwyczaj dojeżdżam około 1km do trasy , i czasami robię wypady na miasto , więc mieszanka może być naprawdę miękka (60 a nie wchodzi w grę )

...śmigasz po gładkich trasach z dojazdamii po chodniku i oczekujesz miękkiej gumy ?? po co ?? w jakim celu miękka guma na gładkim ??

Wez sobie normalne opony i tyle...nawet na kompletnie łysych można pociskać po liściach na jesieni a Ty nie będziesz miał kamieni ani korzeni i szukasz miękkiej,lekkiej i wytrzymałej ??

Do tego co chcesz właściwie każda opona się nadaje a to że hajek 60a słabo się sprawował to może miec wiele czynników na to wpływ...ciśnienie i pozycja jak i technika pokonania zakrętu.

Pozdro i nie szukaj dziury w całym tylko wez kup normalne opony...

Kenda,Tioga,Geax,Michelin....sporo tego :mrgreen:

: 29.04.2010 08:55:36
autor: artursx1
Schodek nie są to do końca gładkie trasy , raczej dobrze zbite i kiedy jest sucho pojawia się piasek i opona bardzo się uślizguje na zakrętach nawet na małym ciśnieniu . Śmigam też po korzeniach ale u mnie na trasach tego jest mało i raczej nie będe kupował opon specjalnie na korzenie . Chce miękka mieszanke aby dobrze kleiła do ziemi i nie puszczała na suchych momentach oraz dawała radę na wilgotnej ziemi . Co do wyboru opon , znalazłem HR na przód w 42 a ale nie jestem pewien czy będzie lepszy od tego 60a .

: 29.04.2010 09:17:25
autor: Kramon
BiErz te intensy dh tylko 1ply jak nie latasz jak ziemniak one sa na sucha/sypka ziemie
maja 5 rzedowy bierznik mieszanka 50a takze perfect i wolno sie scieraja

: 07.05.2010 12:21:17
autor: topick
Spaced pisze: schwable w oplocie fr 2.35 ważą 900-1000g.
waza ale tylko big betty i muddy mary ale ze 110 to raczej nie do dostania w tej wersji. wersje budzetowe zas to straszne szmaty

: 07.05.2010 12:38:35
autor: artursx1
Schwalbe GG w oplocie FR praktycznie nie idzie dostać w PL . Z racji że trzeba mi było oponę na szybko , to za 78zl kupiłem High Rollera 42a 2,3 1ply , waga niezła i trzyma przyzwoicie ;d