Strona 1 z 1
Van R-odmulamy
: 08.05.2010 15:53:02
autor: bottle
Witam
Jestem mniej lub bardziej szczęśliwym posiadaczem tego Foxa. Właśnie zmieniam olej i zastanawiam się czy jest opcja odmulenia go. Zmieniłem już sprężynę na bardzo miękką ale niewiele to dało poza faktem że łatwo dobija... Czułość bez zmian. Może rzadszy olej? Jaką gęstość polecacie? Pokombinować coś z shimami?
Moja waga to 65 kg.
Pozdrawiam
: 08.05.2010 16:02:39
autor: pasior
ja wyjołem shimy od propedala i sporo to poprawilo czulosc dampera,poczytaj tutaj:
http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php? ... ht=#794814
: 08.05.2010 16:15:29
autor: bottle
A bujanie wtedy nie doprowadza do szału? Przydałaby się regulacja kompresji ale niestety... wyjmuję 2 z 3 dużych shimów odpowiedzialnych zapewne za pro pedal. Zobaczymy co to da.
: 10.05.2010 23:01:58
autor: bottle
Shimy od Pro Pedal wywalone, sprężyna 500, ciśnienie około 100psi, komora powietrzna jest dość spora, a Van R nadal muli. Z początku wydawał się bardziej aktywny ale jednak nie wybiera zbyt dobrze. W czym może tkwić problem? Może zmniejszyć objętość komory z powietrzem albo wsadzić inną, miększą sprężynę?
: 11.05.2010 07:26:29
autor: ravfr
bottle spróbowałbym rzadszy olej , odrazu 2,5 i minimalne cisnienie w komorze czyli ok. 75 psi. Jeszcze miększa spręzyna oprócz łatwiejszego dobijania , nic nie da. Shimy wsadziłbym spowrotem .
: 11.05.2010 09:12:48
autor: bottle
Ale czy wsadzenie tych shomów z powrotem nie zmuli dampera? Wydaje mi się że duża komora powietrza i spore ciśnienie w niej powodują taki efekt...
: 11.05.2010 11:01:15
autor: Spaced
bottle to wtedy mieksza sprezyna powinna ci cos dawac ale sprezyne daje sie pod sag, nie do odmulania. Powodem odmulenia moze byc pare rzeczy - brudny olej, za dużo tłumienia lub po prostu kiepski damper (tarcie na elementach, mało oleju etc). Jakby ktos wiedział co dokladnie push wymienia to zawsze moglbys ta droga isc ale to byly dosc grube zmiany z tego co na vitalu sie reklamowali w filmie.
: 11.05.2010 12:06:17
autor: bottle
Van jest zalany świeżutkim motorexem 5W. Tłumienie odbicia ma coś do kompresji? Wydaje mi się że Van R ma tłok i wszystkie ślizgowe elementy z tego samego materiału co DHXy. Myślałem że to wina tulei, może za mocno je skręcam i damper nie może na nich pracować ale po rozkręceniu sprężyny składa się bez problemu. Już X-fusion Vector w DC Akicie pracował mi o niebo lepiej od tego Foxa w Norco Six. Może 4 zawias inaczej się zachowuje?