Strona 1 z 2

Hayes Hfx 9 czy Shimano Deore?

: 09.05.2010 18:36:51
autor: grycan2201
Witam.
Jestem w chwili zakupu hamulca do tyłu i mam dylemat co wybrać.
Hayes HFX9 stan BDB + tarcza 203 i adapter czy
Shimano Deore stan też BDB + tarcza 160 i adapter
Hamulce są w tej samej cenie tylko nie mam pojęcia który lepszy i którego wybrać.
Pomóżcie
Pozdrower

: 09.05.2010 18:43:53
autor: 6casey6
miałem hfx 9 ale pękł mi przewód, sprzedał jako uszkodzony, dołożyłem tyle co na nowy przewód i kupiłem nowa deorke, wg. mnie deore jest lepszym wyborem (większa siła hamowania), tylko tarcze musiał być zmienić na większą

: 09.05.2010 18:45:35
autor: grycan2201
Mam na zapleczu 180 to takiej uzyłbym

: 09.05.2010 19:07:27
autor: Pablo666
grycan2201 A jakie to Deore?: D Z 2010r może? :)
Chociaż jeżeli stan Deore jest dobry, klocki są i nie trzeba serwisować to wziąłbym Deore. Ale dał tarcze np. 180 ;)

: 09.05.2010 20:12:26
autor: grycan2201

: 09.05.2010 20:50:28
autor: 6casey6
moja opinia dotyczy deore 535,tzn. nie tego co pokazałeś

: 09.05.2010 21:14:55
autor: Pablo666
grycan2201 A ile dajesz za Hayesa i Shimano? Ale i tak wolałbym kupić Shimano Deore. Wstawisz tracze 180/200 i masz porządnego hampla.

: 09.05.2010 21:21:51
autor: michalnz
Mam cos takiego(525), daje rade i bez awarii działa. Od siebie powiem, że z 203 jest spoko.

: 09.05.2010 21:35:02
autor: Slopstyler
Deore 535/525 ma wieksza modulacje i siłe niż HFX9.

: 09.05.2010 23:28:27
autor: slawkow68
to nie jest na pewno 535/525 tylko, o ile mnie pamięć nie myli 485, jechałem z raz czy dwa na tym i mnie nie zachwyciło, może jakieś kiepskie egzemplarze trafiłem, ale hamowało to gorzej od 535, które dość długo miałem, czy lepiej czy gorzej od hayesa (na hfx9 też jeździłem) trudno mi mimo wszystko teraz powiedziec, oba moim zdaniem są kijowe i radziłbym ci poszukać mimo wszystko 525/535 chociaż mogą być ciapke droższe


edit:
michalnz, dlatego pisze właśnie, że warto by się czymś takim zainteresowac;)

: 10.05.2010 08:42:18
autor: michalnz
slawkow68 525 z tarczą 203 za 95zł, z tarczą 160 (zmieniona na Twoją 203;)) 85zł. Wystarczy szukać na allegro. Dodam że obydwa z adapterami i klockami w dobrym stanie, zalane odpowietrzone. Wyjęte z paczki i jeżdżone do dziś od zimy.

: 10.05.2010 15:47:48
autor: grycan2201
slawkow68 To jest Deore 485
Proszę pisać co wybieracie np Wybieram Deore bo... albo Wybieram Hayesa bo...

: 10.05.2010 21:22:24
autor: akSiorek
Jeżeli pozwolisz podepne sie pod pytanie, aktualnie mam hayesa nine na tarczach 203mm, jestem z niego zadowolony ale sobie pomyslalem ze czas na zmiany.
Więc moje pytanie jest takie: Co jest lepsze Deore XT czy SLX ? A może saint m800 ?

:roll:
pzdr.

: 10.05.2010 22:01:14
autor: Pablo666
akSiorek Z tych trzech Saint (4 tłoki, robi swoje, więc jeżeli masz kasę to śmiało bierz), potem SLX i na końcu XT (ze względu na cenę). Ja mam Slx i jestem bardzo zadowolony. Przy tarczy 160mm nie przegrzewa się i siła jest miażdżąca w porównaniu do Hayesa (też miałem). Ja bym XT odpuścił bo można zaoszczędzić trochę kasy a mieć to samo pod nazwą SLX :)

: 11.05.2010 13:49:04
autor: akSiorek
Pablo666 saint m800 miał 2 tłoczki.. i właśnie nie wiem czy kupić np tego SLX'a czy dozbierac i kupic np uzywane code..

: 11.05.2010 14:55:51
autor: Pablo666
akSiorek Masz rację mój błąd M810 ma 4 tłoki. Ale czy aż tak bardzo potrzeba Ci 4 tłoki w Codzie.? Może kup np. na tył Slx a na przód Code.? O Codach się nie wypowiem bo nie miałem w ręku :)
Ja na początku kupiłem SLX na tył by sprawdzić go. Testy pozytywne były ;) Teraz zrobię na przód SLX.
Sądzę że jeżeli dasz tarcze 203mm to masz zajefajne hamulce (SLX)
Maxxis z forum właśnie teraz dał tarczę 203mm do swoich SLX i chwali to, że miazga a jeździ DH.

: 11.05.2010 17:03:09
autor: .proXof
a ja bym wzioł hfx 9 na 203mm i dał by rade, kumpel miał m525 bodajże na 180 i tak dupnie to hamuje, po prostu śmiesz na sali

: 11.05.2010 22:11:10
autor: Slopstyler
.proXof Chyba go miał zapowietrzonego. ;)

: 12.05.2010 12:41:05
autor: snizy
zdecydowanie Deore 535 - mam komplet 3 lata - czyli 3 lata męczenia go po różnych wypadach i zawodach - jestem bardzo zadowolony (jeśli zmienię to na Sainta).

Do zalet należy dołożyć świetną dostępność i taniość klocków hamulcowych (od siebie polecam metaliczne) oraz banalny serwis.