Strona 1 z 2
[RemekOO] - Darmoor Phantom Prototyp 2011 - 4X
: 18.05.2010 21:44:21
autor: RemekOO
Rama: Dartmoor Phantom 2011 - PROTOTYPE 4X
Widelec: Manitou, Minute MRD QR20 , 100mm, 2010
Kierownica: Dartmoor, SCAND 1,5, 710mm
Mostek:Dartmoor Funky
Gripy: Dartmoor
Barendy: Dartmoor
Stery: Accent, Airplane, zintegrowane
Siodło: Dartmoor, Lite
Sztyca: Dartmoor, Fusion L
Zacisk: Accent, Lite
Korby: Dartmoor, Venom
Support: Dartmoor,
Zębatka: Dartmoor Hornet 36T
Łańcuch: Accent, AC-992 PRO
Pedały: Shimano, DX
Napinacz: Dartmoor, Tracko Lite
Przerzutki: Shimano XT/XTR
Manetki: Shimano XTR
Kaseta: Shimano Ultegra 28-12
Koło przód:
Obręcz: Dartmoor, Trixie 32otw, 26cali
Szprychy: Dartmoor Spokes
Piasta: Dartmoor Lite-Force
Opona: Panaracer SpeedBlaster 1,9 kevlar
Dętka: Panaracer R'Air ,17-2,1
Koło tył:
Obręcz: Accent XC Generation 32otw, 26cali
Szprychy: Dartmoor Spokes
Piasta: Dartmoor V-One, 32otw
Opona: Panaracer SpeedBlaster 1,9 kevlar
Dętka: Panaracer R'Air ,17-2,1
Hamulec przód, klamka: Hayes Gram 160mm, 2009
Hamulec tył, klamka: Hayes Gram 160mm, 2009
Modyfikacje: opony na różne warunki
Waga: ok 10.7kg
: 18.05.2010 22:00:24
autor: Pablo666
RemekOO Miazga : D Coś więcej o ramie?

: 19.05.2010 06:14:40
autor: bodzio2k
Rower godny mistrza. Nie to co ten poprzedni.

A teraz idę wyrobić w końcu licencję na Żar...
Miłęgo dnia.
: 19.05.2010 08:42:25
autor: RemekOO
Witam
Rama Dartmoor Phantom to profesjonalna rama do ścigania się 4X. To nie tylko sztywna i lekka konstrukcja, to także odpowiednie kąty, które charakteryzują tego typu ramę.
Wiecej zdjęć na
www.remekoo.pinkbike.com
Rama prawdopodobnie trafi do sprzedaży w 2011 roku. Waga: 1,8kg, Stery: zintegrowane, Wzmocniony hak przerzutki, itp.. Cena przystępna.
Zawodnicza rama Dartmoor Phantom zarówno dla zaawansowanych jak i początkujących riderów.
: 19.05.2010 08:59:53
autor: SLAWEK10007
RemekOO - rowerek bardzo fajny i lekki, ale Twoja odpowiedz odnosnie ramy widze ze przygotowana wczesniej w dartmoorze;) a Twoja opinia o ramce? Moglbyś ją "porównać" do jakiejs innej 4x ramy?
: 19.05.2010 09:11:56
autor: RemekOO
SLAWEK10007 pisze:RemekOO - rowerek bardzo fajny i lekki, ale Twoja odpowiedz odnosnie ramy widze ze przygotowana wczesniej w dartmoorze;)
To moja wypowiedż - nie konsultowałem tego z Velo. Przez ponad rok rama była modyfikowana i zmieniana aby się na niej śmigało. Moje uwagi odnośnie rurek, katów, przelotek itp. wpłynęły na poprawę konstrukcji. Co do jazdy do w Downtownie spisała się super, w dercie też niczego sobie:), no i zaliczyłem też trase DH w Przemyślu. Rower jest zwrotny, bez problemów staje na kółko, sztywny na bandach. Niska mufa sterowa obniża pozycje rowerzysty, co ma wpływ na start z bramki oraz pozycję bardziej racingową a nie funbike. Jeżeli chodzi o rynek polski to najlepszy wybór. Nie porównam jej z ramami światowych marek, ponieważ na nich nie jeździłem.. a co do wyglądu i katów to niech każdy sam ocenia.. pis
: 19.05.2010 13:45:48
autor: Pablo666
RemekOO A jak się mocuję pancerz od przerzutki.? Na zipy czy trzeba dzielić ?:) Wygląda na zipy ale wole spytać

: 19.05.2010 14:08:01
autor: RemekOO
Pablo666 pisze:A jak się mocuję pancerz od przerzutki.? Na zipy czy trzeba dzielić ?Smile Wygląda na zipy ale wole spytać Wink
W ramie Phantom zrezygnowano z przelotek do przedniej przerzutki. Zostały dwie - jedna na hamulec tylny - na pełny pancerz i druga do przerzutki już na części, wiec nie trzeba zipów (trytytek), i widać linkę. Na zdjęciu widzisz pewnie pancerz od hamulca tarczowego, a poza tym mam czarną linkę do przerzutki. Przelotki zostały tak umieszczone aby nie zawadzać podczas pedałowania o buta. Patrząc z góry na rower w ogóle ich nie widać:)
: 19.05.2010 14:31:43
autor: kweber
Rower godny mistrza. Nie to co ten poprzedni. Mr. Green
A teraz idę wyrobić w końcu licencję na Żar...
Miłęgo dnia.
czyżby bodzio2k na żara się wybierał?
ale czad !!!
: 19.05.2010 14:58:06
autor: Pablo666
RemekOO Właśnie myślałem że do przerzutki tylnej będzie mocowanie na zipki. Sądzę że jest do dużo lepsze rozwiązanie niż dzielenie pancerza.. Dzięki za info

: 20.05.2010 19:39:49
autor: Kamil89
Nawet jak by ta rama była najlepsza na świecie (zero sarkazmu ) to gdzieś w polskim społeczeństwie rowerowym zawsze pozostaje coś takiego że dartmoor to shit... a szkoda że tak do tego podchodzą ludzie bo jak dla mnie maszyna do wygrywania !
: 21.05.2010 11:29:04
autor: blackdemon
Dokladnie, zmiencie te przelotki, bo dzielenie pancerza jest bez sensu. Latwo zasyfic i jak zrobi sie zimno to zamula

: 21.05.2010 12:42:27
autor: Pablo666
blackdemon Ktoś to w końcu zauważył
RemekOO Jak będziesz coś wprowadzał do zmiany w ramie, to i przelotki zmień

takie jak są do hamulca są dużo lepsze

A raczej te 20-50g aluminium na przelotkach nikomu nie zawadzi

A jednak dużo lepsza opcja.
: 21.05.2010 13:23:31
autor: pico931
RemekOO a jaki jest rozmiar tej ramki ?
: 21.05.2010 18:07:52
autor: RemekOO
Rama Phantom - dostępna będzie w rozmiarze 14 cali. Będzie tylko jeden rozmiar. Co do przelotek to mi bardzo dobrze przerzutki chodzą na otwartej lince. jeżeli ktoś dobrze dotnie pancerze to nie ma problemu, jest dużo mniejsze tarcie niż w pełnym pancerzu. Próbowałem obydwu opcji .Nawet jazda zimą i w trudnych warunkach. Linkę zmieniam średnio dwa razy w roku. Pełny pancerz się szybko zaciera oraz ma dużo większe tarcie na linkę. Zostaną przelotki. To nie jest rama do DH, gdzie używa się pełnego pancerza..
: 21.05.2010 19:22:38
autor: Chrabał
dokładnie tak, również jestem zwolennikiem dzielenia pancerza do przerzutki. Rower racingowy, szczególnie do 4X gdzie raczej rzadko jeździ w ciężkich warunkach, nie wymaga pełnego pancerza, który sam z siebie stawia znacznie wiekszy opór. Pancerz w kawałkach można łatwo zdjąć i "przedmuchać" np brunoxem - czyli w 5 minut mamy idealnie działający system - pełny pancerz przeważnie się wymienia na nowy.
A co do całego roweru to faktycznie wypas. Myślę że wiem jaka będzie moja następna ewentualna rama

. Waga powala, a pomyśleć że gdy 3 lata temu zszedłem do 12 kg miałem najlżejszego bika do 4X w kraju. Teraz Remek rozmienił 11.
: 22.05.2010 05:48:25
autor: brozo
blackdemon Pablo666 po co ma zmieniać przelotki w ramie?? deklarujecie sie że kupicie tą rame po tych przeróbkach ?? dzielenie pancerza ma sens na całej długości pancerza teflonowa osłona w nim zawarta stawia opór lince być może dla was to nie odczuwalne ale czasem ma to znaczenie przy szybkich zmianach biegów bo przerzutka nie reaguje tak powinna, na upartego istnieją plastikowe przelotki które wkłada się w mocowanie i możecie puszczać pełen pancerz przez cały rower skoro wam te 20-30 gramm nie roi róznicy
: 22.05.2010 13:24:49
autor: blackdemon
brozo, troche blota dostanie sie na koncowki pancerzow, i juz nie dziala tak dobrze

Nie jezdze w 4X, ale mam 2 rower draga, w ktorym trzeba dzielic pancerz i mnie to denerwuje.
: 28.05.2010 19:59:17
autor: Dxx
RemekOO pisze:to także odpowiednie kąty, które charakteryzują tego typu ramę.
tzn jakie kąty?!?
Jakieś info, kąty, długości, wysokości ...