Strona 1 z 1

Amor

: 19.05.2010 18:03:28
autor: molotov_jg
Witam, mam pytanie dotyczące dobicia amortyzatora, czyli wykorzystania pełnego skoku. Gdy dobijemy amortyzator ,to czy jest w jakikolwiek sposób niszczony, jest bardziej wyeksploatowany??

Pozdro!

: 19.05.2010 18:25:39
autor: skura
O jakiś konkretny model ci chodzi czy ogólnie??

: 19.05.2010 18:29:23
autor: Spaced
skura a co to za róznica? Sa niezniszczalne amory? ;)

JOHN_JADER_BRAK zastanów sie? Przeciażasz amor i ryzykujesz ze albo ci pojdą bebechy albo sam amor.

: 19.05.2010 18:45:41
autor: molotov_jg
Trochę więcej informacji , czyli głownie chodzi mi o amortyzatory ,które są linowe z przeznaczeniem do DH, sorry za braki...

: 19.05.2010 19:02:46
autor: pietryna
Jak dochodzi ci do pełnego skoku to jest ok. W sensie powiedzmy jak ustawiasz coś i opaska sięga niewiele mniej niż deklarowany skok.

W momencie gdy następuje tak zwane dobicie olej nie jest w stanie rozproszyć całej energii i ta energia znajduje ujście w częściach amora. Występuje duże przeciążenie które może naruszyć strukturę materiału. Nie musi i nie jest to pewnikiem ale częste dobijanie nie jest zbyt dobrym pomysłem.

: 19.05.2010 19:07:21
autor: Spaced
JOHN_JADER_BRAK to wiele zalezy jaki amor - marze np. nic nie maja przeciwdziałajacemu tzw. twardemu dobiciu. Boxxery, foxy, bosy maja systemy bottom outu, które ograniczaja twarde dobicia i czesto amor ci sie przed koncem zaraz zatrzyma, a nawet jak nie to chociaz spowolni i mniejsza sila bedzie. Nawet elastomer w teamie pomaga ale tak czy siak lepiej nie dobijac za czesto wbrew temu co niektórzy sugeruja ;)

: 19.05.2010 19:13:24
autor: pietryna
Nie sugeruję że to dobre. Ale nie jest to taka tragedia znowu, a amor nie rozleci się od jednego dobicia raz na jakiś rzadszy czas.

: 19.05.2010 19:41:37
autor: skura
Spaced pisze:skura a co to za róznica? Sa niezniszczalne amory? Wink

no wiesz, róznie bywa.
Jeżeli chodzi mu np o RST LAUNCHA a MONSTERA to różnica jest mimo wszystko kolosalna :D

: 19.05.2010 22:05:09
autor: PoleK
skura no... bo monstera by nie mial potrzeby dobijac, bo zapewne by mu wystarczylo 190mm z zapasem tych 10, a w launchu chcialby pewnie wykorzystac cale 130, ktore i tak jest w realu 120mm;)

: 20.05.2010 12:01:00
autor: Krzycho6600
W Marzocchi 55 ATA 2008 była komora PAR. Jest to komora powietrzna mająca na celu uniknięciu twardego dobicia jednak były przypadki demontowania komory ponieważ amortyzator nie pracował całym skokiem (kwestia indywidualna). W Marzocchi 2009 były dodane podkładki z gumy mające ten sam cel, uniknięcie dobicia. W Boxxerach 2010 wersja Team i WC jest system DropStop a w Foxach Bottom Out. Wszystko służy jednemu aby amortyzator nie dobijał. Jest to nie zdrowe dla naszego widelca. Oczywiście jeśli się dobije od czasu do czasu nic nie powinno się stać lecz podczas wielokrotnego dobijania można uszkodzić wnętrzności a po co to komu ?;)

: 20.05.2010 12:04:47
autor: Spaced
skura tak - goleni w monsterze nie zabijesz ale bebechy mocniesze nie sa ;)


Krzycho6600 w wc i teamie sa inne systemy ;)


pietryna wszystko w sumie zalezy jakie dobicie tez ;) Jak przywalisz az zadzwoni to raczej to nie jest dobry znak, jak tylko pełen skok ale nie czujesz tego nawet to inna sytuacja ;)

: 20.05.2010 12:12:52
autor: Krzycho6600
Spaced Z tego co wyczytałem na stronie producenta w boxxach wc i team 2010 system przeciw dobiciu tak się nazywa, sprawdź ;) ale w sumie to tylko nazwa a chodzi o jedno i to samo ;)

: 20.05.2010 12:20:20
autor: Mazur93
Ahh Pan moderator się chyba pogubił :P
to wiele zalezy jaki amor - marze np. nic nie maja przeciwdziałajacemu tzw. twardemu dobiciu. Boxxery, foxy, bosy maja systemy bottom outu,
Amortyzatory marzocchi mają również regulacje zapobiegające dobiciu- kompresja ,amortyzator pod koniec skoku sztywnieje poprzez zmniejszenie przepływu oleju w tłumiku.

Raz czy dwa nic się nie stanie,ale każde dobicie w jakiś sposób wpływa na strukture amortyzatora ,ponieważ przy wykorzystaniu golenie górne uderzają o dolne lub w innych modelach tłok kartridża uderza o jego obudowe ,a siła za tym idąca rozkłada się na elementach amortyzatora :)