Strona 1 z 1

Siodełko full carbon / kierownica carbon DH

: 20.05.2010 22:29:29
autor: Wito
Siema ,myślicie że siedzenie full carbon ,razem z prętami da rade w dh ?chodzi mi o to czy same pręty ogarną sytuacje ,gdy skoczę gapa i spadnę dupskiem na nie ?może to pęknąć czy nie ?w porównaniu do zwykłych siedzeń .Dodam że jest to włókno węglowe 3K .To samo odnośnie kierownicy :
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=24148
da rade taki zestaw w dh ?nie biorąc pod uwagę ostrych gleb ?

: 20.05.2010 23:15:59
autor: Spaced
Wito za 20 funtów mniej masz Eastona z CNT. 20g wiecej ale konstrukcyjnie powinna być znacznie mocniejsza, sam mocno moją przemęczyłem i 2.5 sezonu bez zająkniecia wytrzymała. Gleby, rycie po kamieniach. Wszystko co w nia rzuciłem. Jesli ci kąty takie nie przeszkadzaja (a easton ma podobne jak controltech) to bierz ja od razu ;)

: 20.05.2010 23:18:23
autor: Wito
Spaced no też tak myślałem ,a teraz mam dylemat na siedzenie :) albo full carbon albo SLR ti ,tylko ciężko się zdecydować ,bo nie wiem jak z wytrzymałością tego siedzenia z karbonu .

: 20.05.2010 23:43:23
autor: Spaced
Wito Frodowy Morgaw jeszcze zyje chyba nawet jesli czasem dziwny dzwiek wyda ;) Caly sezon ogarnal. Ale mi tam na siodło takie szkoda kasy ;)

: 20.05.2010 23:53:34
autor: Wito
Spaced gdzie kupie Morgaw siedzenie ? przemyślę jeszcze sprawę siodła carbon :) dzięki za odpowiedz .

: 21.05.2010 00:33:54
autor: easy_rider_1
Wito pisze:chodzi mi o to czy same pręty ogarną sytuacje ,gdy skoczę gapa i spadnę dupskiem na nie ?może to pęknąć czy nie ?
ile ważysz

: 21.05.2010 02:01:53
autor: pico931
Hellraiser pisze:ile ważysz
co ma do tego waga , jak jak spadnie całym ciężarem na siodło to i tak pręty pękną

: 21.05.2010 06:09:01
autor: klexuh
pico931 pisze:Hellraiser napisał:
ile ważysz

co ma do tego waga , jak jak spadnie całym ciężarem na siodło to i tak pręty pękną
: o :lol:

: 21.05.2010 07:13:15
autor: Wito
Hellraiser 69kg ,co do tego pękania ,to znowu jak plastik chyba nie jest ,poza tym karbon jest elastyczny :)

: 21.05.2010 09:27:46
autor: AlanCK
Mam siodło Tokena - skorupa full carbon + pręty Ti na lajcie daje rade, musze też zaznaczyć że siodło jest bardzo elastyczne i raczej ciężko je uszkodzić.

Wcześniej miałem zwykłe siodło też na Ti prętach i mi poległo po 2 miesiącach bo pręty wyskoczyły ze skorupy, ten token mimo mniejszej wagi wydaje sie wytrzymalszy.

: 21.05.2010 11:01:53
autor: Zaborowski1
Wito mozesz zrobic tez tak jak ja czyli kupic jakiegos SLR'a lekkiego i sciagnac z niego skore tak zeby zostal Ci sam plastik. to tez lekko wychodzi a sadze ze mniej kosztuje

: 21.05.2010 11:15:14
autor: artursx1
Kolega miał full carbon siodełko , 1 gleba i po siodle http://www.pinkbike.com/photo/4977328/ .

: 21.05.2010 12:15:00
autor: Las3k_91 Ldz
A ja mam kierownicę z karbonu już ponad rok i nic. Lepsza od alu.
FSA Gravity Light Carbon - 202g.

: 21.05.2010 17:36:02
autor: Dxx
z tym spadaniem to nie ma zasady... totolotek
ale ogólnie dziwie się że przy lądowaniu spadasz na siodło/bierzesz taką opcję? ;>
mam siodło na prętach ti i w ogóle na myśl mi nie przyszło takie coś, lajtując rower trzeba pamiętać że używasz sprzętu niezgodnie z przeznaczeniem... siodła szosowe to nie dh.
artursx1 pisze:
Kolega miał full carbon siodełko , 1 gleba i po siodle http://www.pinkbike.com/photo/4977328/ .
to nie jest jakaś zasada, można jeździć na takim kilka sezonów bez wymiany, a można połamać przy glebie nową ramę (np.) ...

: 21.05.2010 19:02:25
autor: Wito
Dxxmyślę ze nie spadam na siodełko ,ponieważ jeżdżę już ponad tydzień bez sztycy i daje rade ,ani raz nie wbiłem jej w ... :)Ogólnie to nie wiem po co mi siedzenie ,tylko po to żeby mieć coś między udami podczas jazdy no i żeby wyglądało jak rower ,więc nie patrze na siedzenie jako coś co ma być wygodne tylko coś co ma po prostu tam być .Dlatego celuje w karbon ,tylko nie wiem teraz jak z tymi prętami ,czy też karbon czy ti to jest ten dylemat ,z tego co wyczytałem nikt prętów karbonowych nie połamał(poza kolegą wyżej który jebnął w drzewo ,więc to nie jest normlane uszkodzenie i nie wina karbonu ,nawet TI by poszło ,albo wtedy by siedzenie pękło) więc kupie raczej takie .Dzięki za odpowiedzi !

: 21.05.2010 19:32:33
autor: GgG
Dxx Ostatnio udało mi się wylądować na siodle, trochę hardcore'owe lądowanie było, sztyca wbiła mi się do końca ramy. A siodło jest o tyle przydatne, że nogami możesz też kierować ramą, np kłaść w zakrętach.

: 21.05.2010 20:21:24
autor: Bombell
Co do kiery to bierz MonkeyLite. Kiera mistrz. A na Alledorgo była nówka sztuka 31,8 za mniej niż 400zł co można uznać za niezłą okazję.

: 22.05.2010 07:29:21
autor: frango
Ja mam FSA Gravity Carbon 710 od ponad roku i jestem z niej bardzo zadowolony. Kilka gleb było a kiera nadal żyje.
Ale MonkeyBar Eastona też jest bardzo dobry. Spaced naoglądał się Discovery i ma jakąś jazdę na węglowe nono-rurki ;P

Co co siodła. To myślę tak... Czy weźmiesz z tytanowymi czy karbonowymi prętami, to będzie dobrze, lekko i drogo. Ale biorąc full karbon, myślę, że musisz pamiętać, by sztyca miała jarzemko, które podpiera pręty na dużej powierzchni. Jak np. Thomson

: 22.05.2010 12:24:15
autor: Dxx
GgG pisze:A siodło jest o tyle przydatne, że nogami możesz też kierować ramą, np kłaść w zakrętach.
hmm a czy ja o to pytałem :P