Strona 1 z 1

Duro FR20 - problem

: 22.05.2010 10:20:10
autor: wojak1992
Witam. Posiadam w/w amorka i 2 dni temu postanowiłem go stuningować. Zdjąłem opaskę z tłumika i smar stały zastąpiłem smarem zmieszanym z olejem. Przy dolnych śrubach dodałem uszczelki z materiału "Fiber". wszystko pięknie gdyby nie to że przy dzisiejszej jeździe amortyzator dziwnie się zachowuje - po najechaniu na malutki krawężnik słychać dziwny stuk i wyczuwam jakby brak sztywności. Gdy stoję w miejscu i podnoszę na 2 cm i opuszczam na ziemię też czuje brak sztywności - lagi wchodzą na 3 mm - zaznaczam że przed tuningiem tego nie było. Czy może to być spowodowane dodaniem tych dodatkowych uszczelek u dołu przez które śruby dolne nie łapią dobrze gwintu teraz ? I jeszcze jedno, na ile skoku mogę bezpiecznie wyciągnąć tego duracza ? Z góry dzięki za rady.

: 22.05.2010 10:40:14
autor: dziadek_dzidek
wojak1992 pisze:Gdy stoję w miejscu i podnoszę na 2 cm i opuszczam na ziemię też czuje brak sztywności - lagi wchodzą na 3 mm
No wygląda na to, że uszczelki które dodałeś mogły się "sprasować" i masz teraz luz spowodowany tym, że śruby nie opierają się na goleniach dolnych, tylko mają kilka mm luzu i w konsekwencji przy wszelkim podrywaniu przodu amor stuka.
wojak1992 pisze:I jeszcze jedno, na ile skoku mogę bezpiecznie wyciągnąć tego duracza
Bzdura. Jeżeli charakterystyka amora jest liniowa- tak jak to było np. w duro i amor czasem dobija, to dodając 2-3 cm skoku nie spowodujesz, że przestanie dobijać, a zyskasz jedynie kilka cm skoku kosztem sztywności i wytrzymałości ( musisz pamiętać, że każde zwiększenie skoku amora wiąże się z tym że będzie on mniej wytrzymały mechanicznie, mniej sztywny oraz będzie szybciej łapać luzy ). Ja osobiście nie kombinowałbym- zalej amora olejem 5W lub nawet 2,5W a praca powinna w dużym stopniu się poprawić.

: 22.05.2010 14:23:56
autor: kielbas1991
mialem takowe duro cudnie stuningowane:)
więc tak pierwsze co wyjmij elastomer z lewej sprężyny jeśli jesteś dosyć lekki mozliwe zę wystarczy tylko jedna sprężyna w lewej ladze. uszelke z tłumika dobrze zę zdjołeś olej nalej tam 5w na dół sam olej gęsty np. 10-15w ale uszczelki będe ci zostawiać go trochę na goleniach górnych. jak sie pogrzebie przy duroszczaku to chodzi nienagannie podobnie jak 66vf:P mój tak śmigał:D napisz na priva to powiem Ci dokładnie co i jak

: 23.05.2010 11:26:27
autor: wojak1992
Problem luzu przy opuszczaniu z małej wysokości niestety dalej aktualny. Słychać też stuki. Zdjąłem uszczelki które przedtem dołożyłem, nic to nie pomogło. Dodam jeszcze że gdy wkręcam dolną śrubę tą gdzie jest tłumik nie da się ona dokręcić mocno, kręci się cały czas. Ale gdy podkręcę naprężenie wstępne luz bardzo maleje. Co robić ?

: 23.05.2010 12:44:00
autor: PoleK
wojak1992 czyli popychacz kreci sie razem ze sruba, a co za tym idzie, niedokrecony jest...

: 23.05.2010 12:58:38
autor: Vin_OSW
Poprawiła się płynność przez co amor lekko wchodzi przez opuszczenie...

: 23.05.2010 16:55:15
autor: wojak1992
PoleK to wiem, tylko nei mam pojęcia jak ten popychacz zablokować żeby można było śrubę dokręcić. Vin_OSW ale te dziwne stuki też mogą być z tego powodu ?

: 23.05.2010 18:05:51
autor: michalnz
W duro zwykłym tam powinny być plastikowe krążki z wypustkami one ciasno wchodzą na pręt i blokują go przed kręceniem w goleniach. One wchodzą na wcisk więc spróbuj tam pokombinować.

: 23.05.2010 19:19:31
autor: Maciex09
ja mam normalne duro i też tych śrubek na dole nie moge mocno dokręcic

: 23.05.2010 21:13:43
autor: Vin_OSW
To skręcajcie ze bebechami w środku. To dociśnie popychacz i da się dokręcić ;)

wojak1992 a może to sprężyna? Wcześniej pewnie była w smarze, a teraz jest czysta i jebie po ladze? ;) Ja tak miałem w duro T ;) Wystarczyło trochę smaru na sprężynę i już tak kurewsko nie waliła. Zawsze możesz zamiast tych uszczelek na dole dać taśmę między lagę a łebek śruby, żeby wyeliminować tą potencjalną przyczynę ;)

: 23.05.2010 21:35:41
autor: wojak1992
Vin_OSW masz na myśli taśmę teflonową ? Myślisz że jest skuteczna, nie będzie przeciekać ? I jeszcze jedno, ważę 62 kg (chyba że waga jest tu bez znaczenia), jaki olej lać do tłumika ? 2.5 W czy 5 W ?

: 23.05.2010 22:16:39
autor: Vin_OSW
wojak1992 spróbować nie zaszkodzi, a na pewno będzie lepiej dolegać niż te uszczelki ;) Ja obwaliłem lakierem do paznokci i jakoś trzymało :P

: 25.05.2010 20:37:07
autor: wojak1992
Ludziska pomocy ! :roll: Wywaliło mi przed chwilą uszczelkę w prawej goleni, próbowałem ją osadzać ale ciągle wychodzi. Mogę ją jakimś klejem potraktować typu kropelka np ? Czy są jakieś inne sposoby na osadzenie jej ?

: 19.07.2010 11:45:32
autor: chicken002
Mam pytanie czy problem już jest załatwiony z tym luzem bo ja też mam podobnie ale nie odkręcałem amorka a jak hamuje przednim hamplem w miejscu to słuchac taki jakby stukot i nie wiem co to jest a strasznie mnie to denerwuje