Strona 1 z 1

Cięcie sprężyny - Duro FR20

: 11.06.2010 19:51:49
autor: wojak1992
Co sądzicie o pomyśle przycięcia sprężyny głównej w w/w amorku ? Jest on dla mnie niestety trochę za twardy i to tak niefortunnie że na 2 sprężynach za twardy, po wyjęciu tej z tłumika za miękki (dobijam w miejscu) :roll: Przycinał już tak ktoś z Was może ? z góry dzięki za rady :wink:

Ps. Jakie uszczelki olejowe po choćby przyszlifowaniu pasowałyby do fr20 ? z Lyrika albo jakiegoś Manitou?

: 11.06.2010 21:49:50
autor: speedy
Można przyciąć, o ile masz w zanadrzu ELASTOMERY.
Jeśli zostawisz sprężynę po prostu przyciętą, będzie to średnio udany pomysł.Sprężyna będzie latała w goleni.
Jest jeszcze inne rozwiązanie.
Idź do sklepu z częściami do motocykli, i zapytaj o sprężyny do np.Simsona , ale chyba będą za wąskie.Zmierz swoją sprężynę , może ci coś dobiorą tanim kosztem, i sobie całą sprężynę w 1 golenie wymienisz.Albo zrobisz trick: pól oryginalnej sprężyny + pól z np.Simsona.
Musisz kombinować.Metoda prób i błędów.
Ps. Jakie uszczelki olejowe po choćby przyszlifowaniu pasowałyby do fr20 ? z Lyrika albo jakiegoś Manitou?
Chyba żartujesz....A jak chcesz je przeszlifować, tak żeby oleju nie puszczały????Poroniony pomysł.

: 11.06.2010 22:24:17
autor: wojak1992
speedy miałem na myśli żeby je przyszlifować od zewnątrz tak żeby weszły w golenie zamiast starych. Tylko mi trzeba jakieś dobre uszczelki olejowe na 35mm. Wyda to ? i ile zwojów mogę przyciąć tą sprężynę ? (elastomer mam w tej chwili tak przycięty żeby wykorzystywał cały skok a nie dobijał)

: 11.06.2010 22:26:46
autor: blackdemon
No to idz do sklepu z uszczelnieniami.. Koszt max 5zl za simmeringa.

: 11.06.2010 22:53:49
autor: wojak1992
blackdemon już się bawiłem przy spinnerze z takimi simmeringami po 5 zł i nic to nie dawało. Więc wolę dołożyć już do jakiś markowych uszczelek, dopasować je do goleni i mieć suchutkie lagi.

: 12.06.2010 00:07:11
autor: morthias
wojak1992, po pierwsze - uszczelek nie "dopasujesz" do goleni, bo beda puszczac olej (pod guma od zewnatrz w uszczelniaczu znajduje sie metal, nie ma opcji zeby to bylo szczelne jesli cokolwiek zeszlifujesz). Po drugie - uszczelniacze za 5 zl sprawdzaja sie swietnie, tylko pod warunkiem ze je dobrze zalozysz i nasmarujesz przed jazda.

: 19.06.2010 14:23:04
autor: wojak1992
Mam mały problemik a nie chcę nowego tematu zakładać więc piszę tutaj :) W fr20 co jakiś czas pod koniec skoku blokuje mi się amor, wchodzi tylko na jakieś 130 mm. Po wyjęciu korka z tłumika, wbiciu do końca i zakręceniu wszystko wraca do normy, pracuje całym skokiem. Może to być skutek zbyt małej ilości oleju w tłumiku?