Strona 1 z 1
Sign FR i 150mm z przodu?
: 17.06.2010 13:29:19
autor: Bross
Witam,
mam pewien dylemat. Mam trochę odłożonych pln'ów i chcę kupić sobie jakąś ramę FULL. Kasy mam tyle, że starczy mi jedynie na samą ramę z damperem dlatego myślę o zakupie Sign FR'ki. I tu nasuwa się mój problem, z przodu mam amortyzator 150mm i koła 26". Czy to nie będzie za mało skoku z przodu? Myślałem ew. nad zakupem jakiegoś taniego koła 24" na tył lecz nie mam zbytnio kasy na to.
: 17.06.2010 13:35:05
autor: michalnz
Ja jeździłem jakiś czas z nixonem o podobnym skoku i 2x 26", z damperem 200mm. Nie było tak źle, spokojnie możesz tak zrobić ale musisz mieć w krosie jakiś ogarnięty damper tzn jakikolwiek byle sprężyna 400-500. Zacznie się przynajmniej uginać. Najlepszą opcją jest damper 200 i 24 z tyłu. Ja mam większy widelec więc mam nie najgorsze geo z 26 z tyłu. Aha i full to full, kros ci sie nie połamie i jak dobierzesz jakiś prosty damper tupu vanila r będzie się nieźle uginał. Jak są kamienie i korzenie to zdecydowanie szybciej jedzie się na fullu, nie daj sobie wmówić kupno ht!
: 17.06.2010 14:04:55
autor: Bross
Mam akurat właśnie ramę Sign DS ale chcę ją zmienić na full'a. Nawiązując do sprężyny, to czemu radzisz mi tak dużą? Ważę zaledwie jakieś 55kg. I może warto kupić jakiś mniejszy niż te 200mm? To też chyba poprawi geo?
: 17.06.2010 15:47:06
autor: michalnz
Nie napisałeś ile ważysz. Bardziej 400 w takim układzie, mniejszy damper poprawi geo ale spowoduje że koło dobije do podsiodłówki.
: 17.06.2010 16:26:50
autor: casperosensei
damper vanilla o długości 200 + ewentualnie 24 na tył jeśli geo Cie nie zadowoli. I nie ma innej opcji!! Wiem co mówię, bo tak przekombinowanego signa jak ja to nikt chyba nie ma

: 17.06.2010 22:02:25
autor: boogiel
ja na przykład mam signa fr z damperem 190mm ale 24" przód i tył, tez daje rade, ale damper trzeba zmienic, no i koło sie już plecie:D w ogóle to czemu chcesz zmieniac całe koło na tył? sprzedajesz obręcz+szprychy, kupujesz 24"+odpowiednie szprychy, zresztą jak chcesz to mam na sell własnie blizzarda na 24" i szprychy do kompletu, bo z przodu zmieniałem:)
: 18.06.2010 05:42:31
autor: =disbrainer=
przerabialem signa w wersjach z amorami:
150 + damper 200
http://ar4.pinkbike.com/photo/1478/pbpic1478248.jpg
170 + damper 190
http://ar3.pinkbike.com/photo/1984/pbpic1984917.jpg
200 + damper 190
http://ar1.pinkbike.com/photo/1586/pbpic1586951.jpg
ze wszystkimi daje rade jesli chodzi o geo, lecz zdecydowanie polecam damper 190 a nie 200. jesli umiesz lekko i miekko jezdzic i nie skaczesz dropow, to z dobijaniem tylnego kola do podsiodlowki nie powiniennes miec problemow. z reszta w tym temacie, to rowniez kwestia regulacji tlumienia konca skoku (np 5th element). jak dla mnie ramka fajna i da sie na niej pobawic.
: 18.06.2010 06:14:59
autor: odol
No dobra to teraz czekam na jakieś okazje i kupuje ramę, zaplatam koło 24" na tył i jazda. Damper chyba jednak będzie miał 200mm.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc wszystkim!
: 18.06.2010 12:10:13
autor: michalnz
=disbrainer= Dlaczego używałeś wyższej dziurki skracając skok i utwardzając damperek?