Strona 1 z 1

DHX problem

: 27.06.2010 11:47:47
autor: bottle
Witam.
Do DHXa 5.0 200mm/50mm wsadziłem body i tłoczysko (wraz z iglicą od tłumienia) z VanR 200/57mm.
Operacja niby poszła zgodnie z planem ale mam parę problemów:

1.Pokrętło od tłumienia powrotu daje się wykręcić pomimo, że iglica pracuje (po wykręceniu pokrętła iglica się wysuwa przy ugięciu)

2.Damper ma 2-3mm skoku tłoka na których tak jakby działał tylko na sprężynie... tzn 2-3mm nie czuć oporu oleju... Nie ma ani kompresji ani tłumienia...

3.Damper stuka przy ugięciu jakby miał wielkie luzy na tulejach ale takowych nie posiada. Stukot niesie się po ramie jak cholera, zawór chyba aż tak głośno nie działa?

Pozdrawiam i czekam na porady:)

: 27.06.2010 12:17:31
autor: MUSZEL
Co do pkt 2 i 3 to objawy zapowietrzenia, lub co mam u siebie, stukająca sprężyna Propedala. Z pkt.1 nie wiem co jest grane... Jeżeli iglica została z Van R powinno być ok. A co z shimami itp? Coś musi być nie tak, bo po złożeniu iglica powinna blokować pokrętło. Tłumienie powrotu działa?

: 27.06.2010 12:45:02
autor: bottle
Tłumienie działa, ponadto gdy wykręciłem to pokrętło to iglica wyskoczyła i zatrzymała się na przeciwległej ściance gniazda tego pokrętła.

Zalewałem damper od głównego zbiornika aż zapełnił sie piggy back, potem wsadziłem zakręcony IFP i zakręciłem główny zbiorniczek. Wnętrze tłoczyska zakropiłem po brzegi olejem a otworki zakleiłem smarem do amortyzatorów żeby się nie wylał. Następnie wsunąłem IFP (z odkręconą śrubą) na 33mm jak dla 200/57mm. Zakręciłem śrubę i odlałem nadmiar oleju... Może zaleję go po raz drugi..

Sam tłok z shimami przełożyłem z DHXa 5.0. Wdaje mi się że body i tłoczysko są takie same w obu damperach bo robiłem pomiary.

: 27.06.2010 17:29:20
autor: bottle
Temat do zamknięcia. Nigdy nie dokręcajcie sprężyny poza ramą! Potem tak to się kończy że kręcąc tłoczyskiem odkręca się ono od tłoka. Te 2-3mm to byłą odległość miedzy tłoczyskiem a tłokiem... Teraz dokręciłem mocno tłok i już wszystko gra:)

: 27.06.2010 18:01:51
autor: pietryna
Tłok na klej powinien być wkręcony. Nawet oficjalny serwisowy manual o tym mówi.

: 28.06.2010 00:10:13
autor: bottle
Klej anaerobowy czy jakoś tak? Mam takowy specyfik, jak coś się będzie działo zrobię serwis i użyje kleju. Dzięki za info!

: 28.06.2010 07:10:53
autor: pietryna
Tego ci już nie powiem. Coś do gwintów, usuwany ciepłem. Loctite? Coś takiego.

: 28.06.2010 10:46:53
autor: mat13por
bottle nie chcesz wiedzieć co się stanie z Twoim damperem jak się tłok odkręci w środku ;) Zrób to jak najszybciej, bo szkoda Twojego zdrowia i sprzętu.

: 28.06.2010 13:05:22
autor: bottle
http://www.technicoll.pl/
Mam specyfik tej firmy ale nie jest on wcale niebieski jak lockite tylko taki bezbarwny. Anerobowy więc poradzie sobie na gwincie. Tak uczynię jeszcze dzisiaj:)
edit:
Dokładnie ten
http://www.allegro.pl/item1087775569_kl ... icqll.html