Strona 1 z 1

Długosc dampera

: 01.07.2010 17:42:25
autor: Mordar
Mam pytanko
czy bedzie jakas roznica w jezdzie pomiedzy damperami 215mm a 190mm no oprocz skoku. czy to jakos tez wplywa na prowadzenie itd?
Dzieki za odpowiedzi:)

: 01.07.2010 18:14:54
autor: PoleK
Mordar roznica jest taka, ze do ramy ktora jest pod 190, nie wsadzisz 215, to zazwyczaj nei wejdzie a jak wejdzie to bedziesz mial suport w kosmosie (jak ja)

a w rame pod 215, nie wsadzisz 190 bo suport bedzie szorowal po ziemi, i zmieni sie charakterystyka pracy zawiechy:)

wiec podsumowujac... kup taki jak powinienes.

: 01.07.2010 18:49:31
autor: Mordar
a jesli damper byl 200 a ja załozylem na 190 to cos sie zmieni?
tak samo jesli zaloze 215 ktory rowniez sie zmiesci to tez czy cos sie zmieni?

: 01.07.2010 19:04:47
autor: Vin_OSW
Mordar jeśli na mniejszy to suport bedzie niżej, główka bardziej płaska, wydłuży się baza kół (nieznacznie i nie we wszystkich ramach) i zmniejszy się skok (no chyba, że skok tłoka w obu damperach był identyczny i rama nie ma "przeciwwskazań" to nie).

: 01.07.2010 19:05:57
autor: Las3k_91 Ldz
Sign FR?
Za każdym razem się zmieni, dłuższy damper = wyżej suport = bardziej stroma główka + więcej skoku = więcej SAGu.

: 01.07.2010 19:06:13
autor: Mordar
ale bedzie jakas znacząca roznica pomiedzy tym 190 a 215?

: 01.07.2010 19:09:55
autor: Vin_OSW
Różnica zawsze jest

: 01.07.2010 20:05:28
autor: szustaczek
oj tam odrazu szorował suport po ziemi:D ja czekając na tulejki do 5th elementa wsadziłem damper 190 mm do big hita i .... i nie do konca polecam jednak:D

najlepiej kup taki jak bozia przykazała, w ostateczności króttszy... a zdecydowanie najgorsza opcja to dłuższy, tyle ode mnie:)

: 01.07.2010 20:43:47
autor: nooz

ale bedzie jakas znacząca roznica pomiedzy tym 190 a 215?
no ze 2,5 cm 8)

w swoim cc mam 200mm, założyłem (a właściwie nie dałem rady) 216mm i zrobiło się geo do XC

: 01.07.2010 21:57:54
autor: Mordar
a jaką masz rame?

: 01.07.2010 22:54:31
autor: Las3k_91 Ldz
nooz pisze:cc
Cane Corso jak mniemam.

Mordar, policz sobie ile wyżej Ci wyjdzie [różnica długości dampera x przełożenie ramy], podłóż coś odpowiednio wysokiego pod tylne koło żebyś miał wizualizacje jak będzie z dłuższym damperem i popatrz jak jest.

: 01.07.2010 23:55:38
autor: Vin_OSW
A ja się podepnę ;) Mam tośkę i nie wiem czy brać to 215 które jest oryginalnie czy może lepiej 200-210? Z przodu ma Z150 czyli wysoko nie będzie a kat główki byłby lepszy ;)

: 02.07.2010 12:34:31
autor: Mordar
Lask3k_91 zrobilem co doradziles i hmmm w sumie kąt glowki zmienjsza sie ale nie o wiele support idzie moze z 1 moze 1.5 cm do gory
i niewiem czy jest sens kupic tego 215 czy zrobic serwis i tuning tej 190...
Co bedzie lepiej dzialac....
A ty co bys zrobił?

: 02.07.2010 14:16:30
autor: PoleK
Mordar pamietaj ze w kacie glowki nawet 1 stopien ma znaczenie.
pamietaj ze suport wyzej o a suport wyjdzie Ci wyzej chyba o wiecej niz 1.5cm

liczysz 2.5cm * przelozenie ramy i masz wysokosc o jaka "opusci sie" tylne kolo, a potem z talesa liczysz ile sie podniesie suport. tak mi sie wydaje przynajmniej:)

a najprosciej, wez kawalek drewianka, nawierc na 215 dziury, wsadz w ramke, i zmierz wszystko;)

ja mam u siebie 210, fabrycznie byla 200, i roznica jest spora, na niekorzysc jeszcze mocniej.

: 02.07.2010 14:25:06
autor: blackdemon
Vin_OSW pisze:Mam tośkę i nie wiem czy brać to 215 które jest oryginalnie czy może lepiej 200-210?
Wez deske o dl. 216mm, a nastepnie 200mm i zobacz, ktore geo bardziej Ci pasuje ;)

: 02.07.2010 15:09:12
autor: Las3k_91 Ldz
Mordar, ja przy identycznym problemie kupiłem 216 zamiast 200 i mniejsze koło na tył. Ugięcie wstępne było sporo większe niż fabryczne, więc suport się bardziej opuszczał, więc w czasie jazdy nie był wcale tak wysoko. Deska nie ma SAGu :mrgreen:

Focia: http://www.pinkbike.com/photo/3227855/

: 02.07.2010 17:48:54
autor: Mordar
Dobra zdecydowałem jednak ze sprobuje sprzedac tą 190 i kupie 215.