Strona 1 z 2
Avid Code-problem z pokretlem
: 05.07.2010 16:46:26
autor: MUSZEL
Witam.
Pare dni temu kupilem uzywane w/w hamulce. Poprzedni wlasciciel wspominal, ze pokretlo na klamce przedniego hamulca chodzi ciezej. No dobrze, mysle sobie... Hamulce zalozylem, pojezdzilem, wszystko fajnie, ale co z ta regulacja... Obie byly ustawione na minimalny skok klamki, i tak mi nalbardziej odpowiadalo, ale od czego one w koncu sa? Trzeba poregulowac :) jedna chodzi ladnie, czuc duza roznice na klamce, to zajalem sie ta, co podobno chodzi ciezej. Roznica byla, ale krecila i dzialala, doszedlem do drugiego kranca regulacji, do max skoku klamki, ale mysle ze to przesada. Zaczynam krecic w druga i nagle pokretlo zaczelo sie normalnie obracac, ale krecenie nie ma konca...
Tzn. wyglada to tak... jak krece w "in" czyli zwiekszam skok klamki, to czuc opor, koniec regulacji, a jak krece by zmniejszyc skok klamki, to regulacja dziala tylko kawalek, moze 5mm na klamce i dalej jest przeskok i powrot do wyjscia prawie przy max skoku...
Przejzalem manuala, rozebralem czesciowo klamke, zebatka od regulacji jak i na tloczku sa cale, caly czas sie wzajemnie obracaja, cos przeskakuje jakby w srodku, tylko co?
Na czym tak w ogole polega ta regulacja skoro pokretlem obracam zebatke na koncu tloczka, ktora nie zmienia swojego polozenia procz obracania sie?
BARDZO prosze o pomoc, juz nawet nie zalezy mi by regulacja dzialala w pelni, tylko bym przestawil z max skoku klamki na min.
: 05.07.2010 17:32:14
autor: pietryna
Pewnie zerwał ci się gwint. Zalanie klejem albo wymiana całego tłoka z regulacją - 120zł
http://yfrog.com/mrdsc3767j
Kupiłem kilka dni temu code'y właśnie z uszkodzoną tą regulacją. Wygląda tak. Nie dawaj do serwisu tylko lepiej sam to zrób. Ktoś kto mi sprzedał te hamulce dał 60zł za to coś...
Ja zamierzam to wymienić żeby regulator znów działał.
: 05.07.2010 17:36:12
autor: dawid1991
ząbki dobrze siedzą na sobie ? w codach jest taki problem ze to czasem wypada.
: 05.07.2010 17:39:29
autor: dawid1991
pietryna tylko w harfie dostane ten tlok ? mam problem z ta regulacja na przodzie tez ale nie jestem pewien czy sie zerwal gwint czy co ... ehh .... mam nadzieje ze nie bedzie trzeba znow sie meczyc z tym segerem ...
: 05.07.2010 18:16:39
autor: Utaasz
MUSZEL, tłoczek na końcu ma gwint, po którym porusza się ta "zębatka". Kręcąc regulacją "zwiększasz/skracasz" jego długość. Co do Twojego problemu to opcje są dwie. "Zębatka" od regulacji zeskoczyła z "zębatki" tłoczka i wtedy można kręcić do usranej śmierci (u Ciebie jednak się zazębiają) lub niestety opcja najgorsza z możliwych, zerwany gwint na tłoczku. Musisz wyciągnąć ten pierścień segera a tłoczek sam wyskoczy i wtedy będziesz miał jasność. Chciałem tylko dodać, że z tą regulacją trzeba się obchodzić naprawdę delikatnie. Nie należy dokręcać jej do oporu, ponieważ może wyskoczyć z ząbków i czeka nas rozbieranie klamki

Code to naprawdę świetne hamulce ale ta regulacja wkurwia mnie nieziemsko...
Pozdrawiam
: 05.07.2010 18:32:36
autor: MUSZEL
Utaasz zebatki sie zazebiaja. Bardzo mozliwe ze poszedl ten gwint na tloczku ;|
a nie wiesz czy da sie jakos wkrecic ten tloczek, by tak zostal? Nie musze miec regulacji tylko chce minimalny skok klamki, a mam max ;| segera dzis wyjmowalem, ale balem sie wyciagac caly tloczek bo nie mam zestawu odpowietrzajacego.
P.S. na powyzszej fotce i na kazdej innej nie widze zadnego gwintu na tloczku...
: 05.07.2010 18:49:11
autor: Utaasz
MUSZEL, niestety bez wyjęcia tłoczka się nie obejdzie, wtedy będzie można ocenić stan gwintu.
P.S No raczej ciężko Ci będzie zobaczyć

Ta zębatka porusza się po gwincie, więc jest tak jakby w jej "środku"
P.S2 Może to zdjęcie jakoś Ci zobrazuje, w jaki sposób działa regulacja -
http://yfrog.com/f/0ecodediagramj/
: 05.07.2010 18:53:08
autor: pietryna
Hehehe żeby to tak ładnie i pięknie wyglądało jak na tym schemacie xD
Zastanawiam się jak ja włożę tego segera z powrotem... Wyjąłem go szczypcami rozwierającymi bo zwierające się nie mieściły... Mam nadzieję że się wciśnie.
Co do tłoka. Ja to biorę na rowerowym bo mam rabatu sporo. Może gdzieś jeszcze się da dostać ale nie szukałem. Spytaj się ak47 na forum. Zna się na rzeczy i możliwe że będzie miał taniej.
: 05.07.2010 19:23:21
autor: dawid1991
pietryna na stronie rowerowy.com nie widze tloka. trzeba to nich pisac maila i zalatwiaja ? ile taki tlok bo tez sporo rabatu mam

: 05.07.2010 20:00:47
autor: MUSZEL
Utaasz tyle co jest na tel fotce to wiem z manuala, ale nadal nie wiem gdzie tam jest jakis gwint. Moglbys moze zaznaczyc mi to na wczesniej podanej fotce i wrzucic na jakis serwer? Bardzo prosze
pietryna jak co to tez jestem chetny na tlok

: 05.07.2010 20:17:27
autor: Utaasz
MUSZEL, musisz odkręcić tą zębatkę z tłoczka. Tam jest właśnie ten gwint

: 05.07.2010 21:16:42
autor: pietryna
http://rowerowy.com/narzedzia_serwis/se ... lapyserwis
120zł to są bebechy z klamki code.
http://www.treefortbikes.com/images/raw/av5888.jpg
Nieźle sobie liczą...
Teraz na stronie mają błąd, a jeśli link jest niepoprawny to znajduje się to w dziale narzędzia i serwis -> serwis hamulców -> zestaw naprawczy łapy hamulca avid juicy/code... czy jakoś tak.
: 05.07.2010 21:37:38
autor: dawid1991
aaaa to dlatego ten 07 taki drogi...
: 05.07.2010 21:59:47
autor: Utaasz
: 05.07.2010 22:56:43
autor: Las3k_91 Ldz
A jeśli mam tak samo, z tym, że jak rozebrałem to widzę, że się zazębia i obie zębatki się krecą, to co tam może się zepsuć dalej? I jeszcze jedno - jak jest ciepło, klamka ma wyraźnie mniejszy skok, przy takich upałach prawie zerowy - WTF, drogie Bravo...?

: 06.07.2010 08:24:46
autor: MUSZEL
Las3k_91 Ldz jeśli zębatki sie zazębiają a regulacja nie działa to najwraźniej masz ten sam problem co ja, tj. masz zerwany gwint między tłoczkiem a zębatką, która jest na nim, gwint ten widać na fotce z ostatniego postu Utaasz
: 06.07.2010 12:50:58
autor: MUSZEL
problem zażegnany

tzn. nie do końca, bo regulacji w tej chwili nie mam, ale ustawiłem sobie skok klamki taki jak chciałem i już raczej nie będe jej potrzebował, a jeśli będe, to kupie zestaw naprawczy.
Tak jak już sie domyśliłem z wasza pomocą (dużo zawdzięczam użytkownikowi ak47, dzięki

) gwint w zębatce, która nachodzi na tłoczek był uszkodzony. Cały czas pod wpływem nacisku klamki gwint ustępował, przez co zębatka zbliżała sie do środka tłoczka, przez co był on krótszy i robił sie dłuższy skok klamki.
Operacja polegała na wyjęciu tłoczka i wsadzeniu 2mm podkładki za gwint na tłoczku, by ograniczyć cofnięcie sie zębatki. Efektem jest skok klamki jak na minimalnym ustawieniu. Co najlepsze, co mnie zdziwiło, hamulec nawet nie wymaga odpowietrzania (klamka była przykręcona do stojącej szczotki

).
Pozdrawiam

: 06.07.2010 13:22:29
autor: Las3k_91 Ldz
MUSZEL, dzięki

Problem też już zażegnany, kupiłem klamkę od Juicy Carbon

od Code zostaje na zapas. Przewody Code i Juicy Carbon są takie same? Oba hamulce 2007r.
: 16.05.2012 14:23:10
autor: Mervis
Muszel jako że rozbierałeś klamkę coda mam pytanko, postanowiłem zrobić coś z reg, pad control, ponieważ nie działała od początku kiedy rozbiłem serwis :P
Wszystkie gwinty są okej, tłok założony, zębatka od reg pad contro też, założony seger, i teraz jest problem, gdy reguluje palcami pięknie wszystko chodzi, a gdy skręcę zębatkę z czerwonym pokrętłem, ta zębatka ledwo styka się z wyzębieniami na tłoku, i się blokują, mógłbyś podesłał ty, albo ktokolwiek foto, złożonej klamki.