Strona 1 z 1
Jak są malowane amortyzatory ?!
: 28.07.2010 19:09:19
autor: Bikes_Shop
Witam.
Każdy z nas zapewnie zastanawia się jak nasz amortyzator jest pomalowany.
Czy nasz amortyzator jest pomalowany proszkowo czy też tradycyjną metodą.
Jeśli ktoś wie na ten temat proszę się wypowiadać.
I jak najlepiej pomalowac amortyzator metodą proszkową czy też normalnie ?
**Malowanie proszkowe - Polega na nakładaniu (kryciu) farby proszkowej na powłokę metalu.
W malowaniu proszkowym stosuje się technikę natrysku elektrostatycznego lub elektrokinetycznego.
Następnie pomalowane elementy są nagrzewane, w rezultacie czego farba proszkowa ulega stopieniu i polimeryzacji.
Uzyskana powłoka lakiernicza jest odporna na korozję, chemikalia, wysoką temperaturę i uszkodzenia mechaniczne.
: 28.07.2010 19:11:39
autor: randy-rockstiff
Jeśli masz możliwość wyjęcia ślizgów bez uszkodzenia [nie wiem czy możliwe], albo chcesz je poświęcić, to oczywiście lepsze będzie proszkowanie.
: 28.07.2010 19:19:45
autor: Bikes_Shop
ogólnie temat taki dla wszystkich ale moje pytanie kieruje w amortyzator RS boxxer 2010 ogolnie chodzi o model WC ale golenie w Boxxerach 2010 są takie same
: 28.07.2010 19:33:15
autor: easy_rider_1
Najważniejsze żeby powłoka trzymała się powierzchni.
Jak ma być porządnie to malowanie proszkowe może być też lakier akrylowy, będzie się trzymał ale nie będzie tak odporny na uszkodzenia mechaniczne.
: 28.07.2010 19:36:59
autor: Da__FreaK
Ja swoje golenie pomalowalem proszkowo bez wyjmowania slizgow. Szukalem tez informacji czy temperatura w piecu ich nie zniszczy, bo zeby zdemontowac slizgi to po pierwsze, trzeba je zniszczyc, a po drugie miec specjalistyczne narzedzie. Jak sie okazalo. nic takiego nie mialo miejsca, bo teflon ktorym sa pokryte slizgi traci swoje wlasdciwosci w temp, powyzej 260 st, a w piecu lagi leza max na 200 st, i 15 min.
: 28.07.2010 19:54:52
autor: Bikes_Shop
Da__FreaK a masz mozliwośc przesłania zdjecia ?
: 28.07.2010 20:23:34
autor: Grygus
ja mam marcoka malowanego proszkowo i wygląda jak oryginał ;p
: 28.07.2010 20:26:52
autor: Bikes_Shop
pokazcie ludzie zdjecia

: 28.07.2010 21:16:11
autor: Da__FreaK
Bikes_Shop
http://scashone.blok.pl/lagi/
Farba nie jest gladka, to rodzaj struktury

Malowanie home made

: 28.07.2010 22:02:44
autor: motomysz
Da__FreaK po mistrzowsku zabezpieczyłeś golenie.
Co do temperatur i czasu - wszystko zależy od rodzaju proszku, jest wielu producentów, wiele rodzajów itp.
Bałbym się nawet nie tyle odporności teflonu, co możliwości odkształcenie się ślizgu i oddzielenia od niego tego właśnie teflonu.
Jeśli chodzi o różne firmy, to wydaje mi się, że np nowe Boxxery są malowane normalnie na mokro, ale z wykorzystaniem elektrostatyki. Taki lakier jest lżejszy niż proszek, i można go cieniej położyć.
: 28.07.2010 22:51:18
autor: Bikes_Shop
Wiec jak najlepiej pomalować amortyzator żeby farba była mocna ? Bo wsumie z palety kolorów RAL nie ma takiego wyboru jak przy farbach stos. przez lakierników samochodowych
: 29.07.2010 04:54:25
autor: Da__FreaK
motomysz pisze:Da__FreaK po mistrzowsku zabezpieczyłeś golenie.
Co do temperatur i czasu - wszystko zależy od rodzaju proszku, jest wielu producentów, wiele rodzajów itp.
Bałbym się nawet nie tyle odporności teflonu, co możliwości odkształcenie się ślizgu i oddzielenia od niego tego właśnie teflonu.
Jeśli chodzi o różne firmy, to wydaje mi się, że np nowe Boxxery są malowane normalnie na mokro, ale z wykorzystaniem elektrostatyki. Taki lakier jest lżejszy niż proszek, i można go cieniej położyć.
Pomimo takiego zabezpieczenia, w sodku po piaskowaniu i tak byl pyl, Ale kapiel w bezynie atrkacyjnej

zalatwila sprawe

Oczywiscie w miejscach newralgocznych gdzie proszku bylo wiecej, trzebabylo go wyciac, ale to tylko pod uszczelkami wiec luz:)
: 29.07.2010 13:50:41
autor: .proXof