Strona 1 z 2
Boxxer 2010 - kilka pytan dotyczących serwisu.
: 10.08.2010 14:41:36
autor: mlynooo
siema. Chce przeserwisowac boxxera race 2010. Mam kilka pytan:
1. w manualu pisze ze do gornej goleni z motionem leje sie 290 ml oleju. Nie za duzo troche tego? Moze macie jakies osobiste rady co do tej ilosci? Bo mam czerowna sprezyne, waga ok 80kg w ciuchach i nie dobiłem widelca ani razu przy rozkręconej kompresji ;/
2. Smar do uszczelek. Wiem ze judy butter ;], ale moze jakis dobry zamiennik ? Ponoc smar nie powinien zawierac litu. to prawda ?
3. Do dolnych goleni leje sie olej smarujący 15W. Moze lepiej nalac 5W tak jak w górnych goleniach. Generalnie mam oba oleje, ale chce wiedziec jak w praktyce lepiej ;]
4. Jakies proady praktyków? ;]
: 10.08.2010 14:59:53
autor: Wool14
jak w manualu pisze, tyle nalej, coś ci sie nie będzie podobać możesz odlać/dolać.
z tego co czytalem pare tematów zamienniki do judy butter są, ale najlepiej właśnei użyć judy.
Do dolnych goleni ma być gęsty olej.
Powodzenia.
: 10.08.2010 16:11:19
autor: Renio
mlynooo
do dolnych goleni dawaj olej 5, lepiej smaruje. Sam dawalem 15 ale nie bylem zadowolony z pracy, na 5 pracuje zdecydowanie lepiej
: 10.08.2010 21:01:20
autor: Korean_Boy
na dol mozesz lac paraktycznie wszystko - byle smarowalo slizgi
co do smaru to pewnie mozna znalezc jakis zamiennik - o ile dobrze pamietam smar manitou w tubce 200 ml kosztuje tyle co 50ml masla RS,,,
: 10.08.2010 22:42:32
autor: mlynooo
Korean_Boy chodziło mi o zamiennik ktorego nie będę musiał kupywac przez neta :] ale widze ze to nie uniknione ;/
: 10.08.2010 23:28:12
autor: GgG
spróbuj najzwyklejszej wazeliny, amortyzator na tym działa super, ale jak w porównaniu do jb to nie wiem, nie używałem tego wynalazku w amorkach rs.
: 10.08.2010 23:40:04
autor: klexuh
1. W RS'ach nie am kombinowania z iloscia oleju w tlumikach, jak chcesz bardziej miekko- zmien sprezyne.
2. Slyszalem ze Motorex daje rade.
3. Ja zawsze wszedzie lalem jak najgestszy i troszke wiecej niz pisalo w manualach, ale nie probowalem z rzadkimi..
4. Postaraj sie niczego nie popsuc

: 10.08.2010 23:55:19
autor: Bikes_Shop
mlynooo lepiej sie dowiedz czy jak odkrecisz amor to czy gwary nie stracisz ;P
poszukaj w mieścinie coś ala Judy bater, zeby miało dobry ślizg bez zadnych granulków.
: 11.08.2010 08:27:13
autor: mlynooo
klexuh sprezyna jest ok. sag 30% poprostu na rozkreconej kompresji nie udaje mi sie dobic amora, wiec tego oleju jest chyba troch za duzo :P
: 11.08.2010 08:43:30
autor: Bikes_Shop
mlynooopoczekaj predzej czy pozniej dobijesz, amor sie nie dotarł, sprezyna się jesszcze nie "skurczyła" bo za mało jezdzila
: 21.08.2010 22:11:11
autor: SMOTER
Piszę tutaj poniewaz nie chce zakładac następnego tematu... Mam boxxa Teama po pierwszym serwisie... Lecz nie ma on juz tej mega płynnosci co przed serwisem... Co jest przyczyną ? Odrazu mowie ze nie dałem Judy tylko wysmarowałem uszczelki olejem 15W takim samym co zalałem amora

: 21.08.2010 22:33:43
autor: klexuh
SMOTER Miedzy uszczelkami kurzowymi a olejowymi moze nie musi, ale napewno "bardzo powinien" byc jakis smar, jezeli nie Judy to jakikolwiek

: 21.08.2010 22:42:12
autor: Korean_Boy
smar idzie na uszczelki a 15W ma isc do smarowania ślizgów wiec nie dziw sie ze Ci widel bedzie nie bedzie plynnie chodzil jak beda suche uszczelki ,,,,
: 21.08.2010 23:24:50
autor: SMOTER
Ok czyli już wszystko jasne... Jaki smar moge tam dac który jest pod ręką bo wiem ze nie moze zawierać litu

: 22.08.2010 18:21:38
autor: kubabike
SMOTER daj zwyklej wazeliny białej... ja takiej uzywam i jest naprawde dobrze. Nie wychodzi nadmiar jak było z innymi smarami. Uszczelek nie rusza. Podobny w konsystecncji jest smar michelina.
pozdro
: 10.11.2010 22:20:19
autor: alvaro
Siema podłącze sie do tematu mam boxa team 2010 powymieniałem juz olej w tlumiku i teraz czy do 2010 rocznikow wlewa sie olej od dolu do smarowania ? ?
: 28.11.2010 22:54:49
autor: Czlenson
A ja mam pytanie o pewien eksperyment - tuning. Znalazlem taki wpis:
"Even easier, you can just unclip the entire compression piston from the tube. Takes about 10 seconds once you've pulled the compression assembly out of the stanchion, and it saves you having that happen later on when the POS decides to unclip itself without your permission, jam sideways in your stanchion and damage both your stanchion AND rebound assembly as well. Unfortunately I've seen this happen many times (demo fleet this summer had those forks), and given how crude the compression assembly is anyway, most people prefer the feel of the fork with that piston entirely removed. "
Ogólnie chodzi o wyciągnięcie elementu odpowiadajacego za kompresje i to ma zrobic niezle maselko z boxa i zapobiec ewentualnym awariom. Ktos to robil? Co o tym myslicie?
Jest jeszcze inna opcja:
"Why buy a Team damper when it doesn't ever get used. Just remove the outer o-rings on your Race MCU and your get the plushest-eva-omfg-these-shox-rule sensation. For free. "
: 28.11.2010 23:01:32
autor: Spaced
Bikes_Shop prosze cie z tym dotarciem sie

One nowe nie pracuja dobrze bo sa suche tyle. To nie lampa
mlynooo rock shox ma drop stopa? Jak tak to przyciac trzeba było w niektórych elastomer.
Swoja droga co ty sie tak tego internetu boisz?
: 28.11.2010 23:26:24
autor: troyo
Czlenson proponuję sprawdzić słowo "sarkazm" w słowniku.