Nieznany Rower i jego rozwiązania techniczne
Nieznany Rower i jego rozwiązania techniczne
Witam
Pierwszy post więc wypada się przywitać. Cześć.
Mam oto pewien problem. A więc znalazlem sobie w internecie pewien rowerek który bardzo mi się podoba głównie za sprawą innowacyjnych rozwiązań technicznych które są widoczne na pierwszy rzut oka :
http://img840.imageshack.us/f/122vr.jpg/
http://img838.imageshack.us/f/283219650 ... ac27o.jpg/
Otóż widać na fotkach rozwiązanie z którym się spotykam pierwszy raz (jeśli brać pod uwagę rowery) : Jest to tarcza hamulcowa, zamontowana po lewej i prawej stronie widelca.
Po drugie, intrygujące jest rówież zastosowanie podwójnego dampera o długości skoku chyba ok. 100mm każdy.
Skoro już jestem przy widełkach, to czy ktoś rozpoznaje markę tego cuda ?
Po tej analizie, wywnioskowałem że skoki z 10 metrów na twardą powierzchnię, nie zrobiłyby na tym sprzęcie większego wrażenia (Gorzej z Rajderem).
Chciałbym aby w tym temacie można było przedstawić rowery z którymi nieczęsto mamy doczynienia jeśli chodzi o konstrukcję i rozwiązania w nich zastosowane.
Proszę o wyrozumiałość i jeśli to konieczne przenieść gdzie indziej, jeśli trafiłem w zły dział.
PS : Czy w sprzedaży są (lub były) piasty z podwójnym mocowaniem tarczy ?
Czy istnieje inny sposób zamontowania dwóch tarcz na tych samych widłach ?
PPS : Co to jest i do czego służy :
http://a.imageshack.us/img227/8689/2832 ... c27oed.jpg
Pierwszy post więc wypada się przywitać. Cześć.
Mam oto pewien problem. A więc znalazlem sobie w internecie pewien rowerek który bardzo mi się podoba głównie za sprawą innowacyjnych rozwiązań technicznych które są widoczne na pierwszy rzut oka :
http://img840.imageshack.us/f/122vr.jpg/
http://img838.imageshack.us/f/283219650 ... ac27o.jpg/
Otóż widać na fotkach rozwiązanie z którym się spotykam pierwszy raz (jeśli brać pod uwagę rowery) : Jest to tarcza hamulcowa, zamontowana po lewej i prawej stronie widelca.
Po drugie, intrygujące jest rówież zastosowanie podwójnego dampera o długości skoku chyba ok. 100mm każdy.
Skoro już jestem przy widełkach, to czy ktoś rozpoznaje markę tego cuda ?
Po tej analizie, wywnioskowałem że skoki z 10 metrów na twardą powierzchnię, nie zrobiłyby na tym sprzęcie większego wrażenia (Gorzej z Rajderem).
Chciałbym aby w tym temacie można było przedstawić rowery z którymi nieczęsto mamy doczynienia jeśli chodzi o konstrukcję i rozwiązania w nich zastosowane.
Proszę o wyrozumiałość i jeśli to konieczne przenieść gdzie indziej, jeśli trafiłem w zły dział.
PS : Czy w sprzedaży są (lub były) piasty z podwójnym mocowaniem tarczy ?
Czy istnieje inny sposób zamontowania dwóch tarcz na tych samych widłach ?
PPS : Co to jest i do czego służy :
http://a.imageshack.us/img227/8689/2832 ... c27oed.jpg
Kornel193 protoplasta Marzocchi Bomber'a Z1 miał podwójne mocowanie tarczy i dedykowaną do siebie piastą. Rocznikowo coś ok 1995-1997 (?).
Część, którą zaznaczyłeś to tzw. "pływający zacisk hamulca" - powoduje, ze przy hamowaniu nie utwardza sie zawieszenie (w normalnym systemie zablokowane koło "ogranicza" pracę amortyzatora).
Skoki z 10m w dzisiejszych czasach to chleb powszedni. Poszukaj info o Josh'u Bender'rze (filmy New World Disorder 1-3...(chyba)) - "ikona" światowej drop'erki. 10 lat temu latał uskoki, które do dzisiaj wydają się być nieosiągalne dla 99,9% riderów.
Co do marki "tego cuda" - prototyp HEAD'a (jak naklejki wskazują) z damperami FOX DHX Air. A przednia zawiecha (jeśli to wymysł amerykanów) to jakiś Hanebrinnk albo Zyzzx, albo inna zapomniana marka.
Część, którą zaznaczyłeś to tzw. "pływający zacisk hamulca" - powoduje, ze przy hamowaniu nie utwardza sie zawieszenie (w normalnym systemie zablokowane koło "ogranicza" pracę amortyzatora).
Skoki z 10m w dzisiejszych czasach to chleb powszedni. Poszukaj info o Josh'u Bender'rze (filmy New World Disorder 1-3...(chyba)) - "ikona" światowej drop'erki. 10 lat temu latał uskoki, które do dzisiaj wydają się być nieosiągalne dla 99,9% riderów.
Co do marki "tego cuda" - prototyp HEAD'a (jak naklejki wskazują) z damperami FOX DHX Air. A przednia zawiecha (jeśli to wymysł amerykanów) to jakiś Hanebrinnk albo Zyzzx, albo inna zapomniana marka.
www.feel-free.pl
To ramka z "G-Boxx 2" sympatycznego pana o nazwisku Richard Cluse
Tu opowiada o rowerze (szkoda, że po niemiecku
) : http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=297810
Jak widać zrobił jeszcze ramkę do slopestyle
Amor to Brunn 010 tu o skoku 300 (standardowo 210-240)
Tu opowiada o rowerze (szkoda, że po niemiecku

Jak widać zrobił jeszcze ramkę do slopestyle

Amor to Brunn 010 tu o skoku 300 (standardowo 210-240)
-
- Posty: 977
- Rejestracja: 14.04.2010 17:28:56
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kornel193 czym kusi? waga? szacunek dla Ciebie jak juz jeden hamulec po lewej stronie Ci nie wystarcza ;p
http://www.goride.pl 661, Royal, Dartmoor, Funn najtaniej w PL - POLECAM
...ale to nie jedyny taki amortyzator z podwójnymi mocowaniami tarczy. Jest jeszcze Meks DC pro 
http://www.freestajnia.pl/news.php?readmore=76
Kiedyś na CRC widziałem cały zestaw do takiego amorka składający się z piasty i hebli.
Ps. Zamiast bawić się w budowę motorku na bazie zjazdówki nie jest taniej kupić po prostu MX'a?

http://www.freestajnia.pl/news.php?readmore=76
Kiedyś na CRC widziałem cały zestaw do takiego amorka składający się z piasty i hebli.
Ps. Zamiast bawić się w budowę motorku na bazie zjazdówki nie jest taniej kupić po prostu MX'a?
Proszę bardzo, stosowny hamulec: http://www.maparowerowa.pl/index.php?op ... Itemid=148
Pisałem do nich i szczerze ich wytłumaczenie dla 2 damperów mnie załamało - stosuja je zeby przełozenie na damper zmniejszyc O_o. I tak tam sa dampery 8.5 czy nawet mniejsze. Ogólnie ten rower to kolejny żart gdzie szalony inzynier robi eksperyment, ktory z rzeczywistoscia ma tyle wspólnego co ja ze spiewakiem operowym.
Rzeczywiście ten rower to przykład szalonego pomysłu jakiegoś inżyniera średnio obeznanego w temacie który myśli że jedną taką konstrukcją przewróci do góry nogami cały przemysł rowerowy
Aczkolwiek jak patrzę na budowę tego roweru i te podwójne hample to aż chciałoby się na niego siąść i pozapieprzać 200km/h z jakiejś równej góry na kreche 


ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
Driver i dlatego zastosowano 2 powietrzne dampery kiepsko znoszące duże przełożenia o małym rozmiarze.
Nie chce cie smucić ale stosujac damper o rozmiarze 10.5x3.5 przy maksymalnym skoku i tak osiągneliby mniejsze przełożenie niz obecnie jest w v10. Widziałeś, zeby v10tki niszczyły dampery?
Nie wczytuj sie tak w marketing.
Nie chce cie smucić ale stosujac damper o rozmiarze 10.5x3.5 przy maksymalnym skoku i tak osiągneliby mniejsze przełożenie niz obecnie jest w v10. Widziałeś, zeby v10tki niszczyły dampery?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości