Strona 1 z 1
Uszczelki 5th element
: 24.08.2010 21:06:13
autor: osato
Witam! czy ktoś z was się orientuję gdzie mogę dostać uszczelki do dampera 5th element? (najbardziej chodzi mi o te na SPV) próbowałem w sklepie hydraulicznym

udało mi się zakupić tylko tą większą ale ma ona okrągły przekrój a oryginalne na SPV maja przekrój kwadratowy
Help.
: 24.08.2010 21:29:17
autor: blackdemon
Gdzie tam masz uszczelki chlopie? Jedyne co to uszczelka miedzy plywakie a korpusem, i miedzy tlokiem a korpusem + miedzy uchem a tlokiem. W tlumiku nie masz zadnej.
: 24.08.2010 22:57:50
autor: ravfr
blackdemon pisze: Gdzie tam masz uszczelki chlopie?
Sa dwa xringi w pierścieniu(komorze) spv, które zresztą należy regularnie smarować.
osato w dobrym sklepie z uszczelniaczami , nie ma problemu , przynajmniej w Krk. Nie zakladałbym okrągłych.
: 24.08.2010 23:16:06
autor: sooks234
Przyłączam się do tematu, tylko mi chodzi o tą uszczelkę co jest na tłoku, jest wykonana z jakiegoś jasnego dość twardego materiału. Gdzie można ją dostać i co to za materiał. Założyłem zwykłego oringa wykonanego z zwykłej gumy i puszcza olej.
Proszę o pomoc.
: 24.08.2010 23:18:47
autor: osato
nooo dokładnie mówię o tym co napisał
ravfr
chociaż na dniach będę dzwonił do Variobike. Nie wiesz
ravfr ile orientacyjnie coś takiego może wynieść? chodzi mi o wymianę uszczelek (chyba ze oferuja shim mod

) zalanie nowym olejem i sprawdzenie regulacji, ew ustawienie go pod 75kg żywej masy

: 25.08.2010 08:39:51
autor: ravfr
sooks234 stosuję gumowe zamienniki i nie ma żadnego problemu , może źle dobrałes rozmiar ? Przecież w bliźniaczym swingerze działa bez problemu.
osato nie wiem ile Kali bierze za serwis 5th.
: 26.08.2010 22:58:16
autor: darex
sooks234 pisze:
Przyłączam się do tematu, tylko mi chodzi o tą uszczelkę co jest na tłoku, jest wykonana z jakiegoś jasnego dość twardego materiału. Gdzie można ją dostać i co to za materiał. Założyłem zwykłego oringa wykonanego z zwykłej gumy i puszcza olej.
Proszę o pomoc.
Materiał tej uszczelki to Poliuretan.
: 26.08.2010 23:42:09
autor: sooks234
Jeżeli się nie myle to czasem nie jest Polietylofluoroetylen. Potocznie nazywany teftonem. Odznacza się najniższym współczynnikiem tarcia z ciał stałych. Jeżeli się mylę to proszę o uświadomienie mnie. I gdzie coś takiego można dostać?
: 26.08.2010 23:55:41
autor: darex
Nie jest to teflon bo teflon to dosyć twardy materiał w porównaniu do poliuretanu. Poliuretan ma też różne twardości w skali Shore'a. Uszczelek z samego teflonu się nie produkuje co najwyżej takie pierścienie wspomagające uszczelki jak w komorze powietrznej w foxach.
: 06.09.2010 09:08:54
autor: osato
Witam wszystkich ponownie! Rozwiązałem już swój problem z 5th elementem więc postanowiłem tu napisać jak tego dokonałem :P A w zasadzie nie ja tylko Darek z firmy Proshox (
www.Proshox.com).
Człowiek jest naprawdę godny polecenia, za serwis zapłaciłem 129 zł + wysyłki (w moim mieście koleś krzyczał sobie 300 zł !!

) i za ta cenę otrzymałem świetnie pracujący damper zalany nowym olejem z powymienianymi uszczelkami + za 12 zł można wymienić tuleje ślizgowe. Kontakt z nim jest również bardzo dobry gdyż pracuje 24/7 ! odpowiedź na maile jest szybka i utrzymana w bardzo chilloutowym klimacie, bez żadnej spiny, o wszystko można zapytać, szczegółowo omówić jak damper ma pracować po serwisie...
Jak macie wysyłać gdzieś damper to tylko do Proshox !
: 06.09.2010 12:05:36
autor: Spaced
osato potwierdzam. Na tripie poszło mi tłumienie w boxxerze na duzym walnieciu. Super kontakt i super serwis. Wszystko zrobione bardzo szybko, a do tego z rozmów wynika, ze bardzo ogarniety chłop z duza iloscia wiedzy wiec spokojnie dawać na niego nie tylko 5thy czy tyłki inne

Polecam.