Strona 1 z 2

Carbonowe tarcze?

: 12.09.2010 18:09:41
autor: Eniek
Trochę się zdziwiłem gdy zobaczyłem, wyglada jak carbon ale..

Obrazek

Wiecie co to za firma i jak taki system się sprawdza?
Znalazłem jedynia inna tarcze, ktora ma carbonowy pajak, jednak cena zbojcza.
http://www.bike-arena.pl/index.php?p116 ... -160mm-70g[/url]

: 12.09.2010 18:15:23
autor: AlanCK
Pomyśl zanim zadasz jakieś pytanie, jak myślisz jak by ta tarcza wyglądała po kontakcie z klockami hamulcowymi ?

To jest ekspozycja, musi sie rzucać w oczy bo o to chodzi, zresztą hample gatorbrake z ośmioma tłoczkami to jakieś nieporozumienie

: 12.09.2010 18:25:31
autor: miki_ck
AlanCK nie chce mi się szukać bikeboarda w którym były opisywane takie tarcze - klocki są oczywiście inne niż do tradycyjnych stalowych tarcz, choć nie pamiętam teraz z czego je robią.
Zresztą Brembo pokazało jakiś czas temu karbonowe tarcze hamulcowe do motocykli, a stamtąd do rowerów już nie jest tak daleko :wink:

: 12.09.2010 18:35:12
autor: mathieu_88
AlanCK a w Formule 1 z czego są zrobione tarcze jak nie z carbonu?? Poczytaj sobie o tarczach ceramicznych, które zbudowane są z włókna węglowego i związków krzemu...

: 12.09.2010 18:46:43
autor: frango
Fakt, to jest ekspozycja, ale nie mieszaj z błotem kolegi, AlanieCK
Bo, zapewne wiesz, że w przemyśle motoryzacyjnym karbonowe-ceramiczne tarcze w sportowych autach to nie nowość... 8)
Jest co najmniej jedna firma, co robi ceramiczne tarcze do rowerów... której nazwy za cholerę nie mogę sobie przypomnieć :| tarcze są grafitowo-żółte.
Z samej ceramiki tarcz raczej się nie da zrobić, bo jest zbyt krucha i właśnie wtedy przychodzi z pomogą karbon...

: 12.09.2010 18:55:35
autor: AlanCK
frango w żadnym wypadku nie mieszam kolegi z błotem, z ceramicznymi tarczami sie spotkałem(w samochodach stosowane są już od dawna) ale no ceramika a karbon to nie jest to samo :wink:

mathieu_88 pisze:AlanCK a w Formule 1 z czego są zrobione tarcze jak nie z carbonu?? Poczytaj sobie o tarczach ceramicznych, które zbudowane są z włókna węglowego i związków krzemu...

Możliwe że tak jest ale karbon spełnia tutaj funkcję "nośnika"

: 12.09.2010 19:08:25
autor: frango
No to dobrze ;)
Nie jestem od tego specem, ale jak szukam (w necie ;) ) samochodowych tarcz ceramicznych, to zawsze pojawia się tam karbon, więc wnioskuję, że to po prostu węglowo-ceramiczny kompozyt.

: 12.09.2010 19:50:16
autor: piotrex
tak jak napisali moi przedmowcy jest to rower ekspozycyjny,ktory wyglada kosmicznie,ma z przodu dwie tarcze,tarcze karbonowe-nie bardzo wiadomo po co,bo wazy 25kg z tego co pamietam.oczywiscie tarcze tylko po to zeby przyciagaly wzrok.
Taiwance przywlekly ten rower juz rok temu na eurobike i tak mnie zaintrygowal ze az zapytalem ;).

: 12.09.2010 20:45:21
autor: mathieu_88
AlanCK pisze:ale no ceramika a karbon to nie jest to samo Wink
właśnie, że to samo :) w ceramice "konstrukcja" o której wcześniej wspomniałem, nosi nazwę kompozytu.

: 12.09.2010 23:10:24
autor: AlanCK
mathieu_88 okej nazwijmy to kompozytem, ale nie wspomniałeś o tym że ten kompozyt ma optymalne właściwości hamujące gdy rozgrzeje się do 650 stopni :roll:

A poniżej 400 stopni hamulec praktycznie nie hamuje także musimy jeszcze poczekać aż technologia z formuły 1 zagości w naszych zjazdówkach :)

: 12.09.2010 23:55:23
autor: mathieu_88
AlanCK, stary jak się zabiera głos w dyskusji to trzeba mieć jakąkolwiek wiedzę w temacie, którego ona dotyczy. A Ty widzę piszesz tu jakieś pierdoły, które gdzieś tam na szybko wyczytałeś, żeby mi się zrewanżować "mądrym" postem...
Wrzucę to kawałek artykułu, a poniżej linka, żebyś się mógł doedukować.
Cyt.:
"Wyczynowe hamulce zapewniają wspaniałą skuteczność tylko po rozgrzaniu do kilkuset stopni Celsjusza. W drogowych warunkach taki system nie zdałby egzaminu. Na szczęście technika idzie naprzód i udało się odnaleźć materiał, który zapewni skuteczne hamowanie bez konieczności rozgrzewania tarcz. Takim materiałem jest węglik krzemu (jak pisałem we wcześniejszym poście) - minerał nieprawdopodobnie odporny na ścieranie. Z niego wykonana jest zewnętrzna część tarczy, natomiast wewnątrz znajdziemy włókno węglowe. Zapewnia ono tarczy sztywność i niską masę. Ceramiczna tarcza jest o 50% lżejsza od tradycyjnej. Oczywiście takie tarcze muszą współpracować ze specjalnymi ceramicznymi klockami. Nie należy ich mylić z klockami z domieszką materiału ceramicznego, które współpracują z tarczami stalowymi, to zupełnie inna bajka."

Link: http://www.lambo.com.pl/technika/ceramiczne/index.php

: 13.09.2010 10:56:50
autor: AlanCK
mathieu_88 ja pisze pierdoły? to Ty odbiegasz od tematu prezentując tutaj nowinki techniczne z całego świata, szkoda że nie są stosowane w rowerach.... :?
mathieu_88 pisze:wewnątrz znajdziemy włókno węglowe. Zapewnia ono tarczy sztywność i niską masę.
To że wewnątrz możemy znaleźć włókno węglowe napisałem już kilka postów wcześniej ale mowa jest o tarczach karbonowych - nie ceramicznych, (choć z ceramicznymi sie spotkałem w mtb) ,kompozytowych itp itd :roll:

: 13.09.2010 11:49:18
autor: artin.van.bruyen
tylko w f1 kompozytowe tarcze mogą osiągać temp. 1300 sC a temperatura pracy to ponad 700 sC

: 13.09.2010 12:02:29
autor: Pablo666
Bałbym się mieć napinacz carbonowy, to już o tarczach by nawet mowy nie było.. ; ] Dla mnie to za anemicznie wygląda ; ] Chociaż nie powiem, wygląd waga miazga ale.. ;)
A jak ktoś chce mieć carbon, to niech sobie kupi folie obklei i będzie jak carbon ;p

: 14.09.2010 11:08:20
autor: Las3k_91 Ldz
A czemu nikt nie robi adapterów z karbonu? Zobaczcie ile żelastwa niepotrzebnie wisi :D

: 14.09.2010 14:21:52
autor: rafimax
Las3k_91 Ldz bo kosztowały by majątek?? możliwe że koszty wytworzenia po prostu by się nie zwruciły. Poza tym gwinty i tak pewnie były by alu

: 14.09.2010 14:28:12
autor: frango
Widzę, że już się nam temat z tematem głównym rozjechał ;)
Nie jestem specem od karbonu, ale chyba nie tak łatwo małe, dość skomplikowane elementy z tego materiały wytworzyć.
Teraz, co raz więcej firm przechodzi na mocowanie PostMount w ramach, co umożliwia użycie wyjątkowo rachitycznych adapterów, ponieważ nie muszą one przenosiić sił w bok. Są tylko ściskane. Widziałem ostatnio adapter do PM z 140 na 180 ważący 23g

: 14.09.2010 14:30:36
autor: frango
dubel ;)

: 15.09.2010 17:59:04
autor: Roman_Maxx
Panowie na podstawie jednego zdjęcia to nic pewnego nie ustalimy. Moim zdaniem są to atrapy wyciente na szybko pod targi. Tarcze ceramiczne wyglądały by inaczej w przestrzeni ciernej, zobaczcie takie ceramiki firmy Ceradur ; http://tnij.net/32O0