Strona 1 z 2
Jaki damper do 700/800zł?
: 12.09.2010 19:24:00
autor: Kubek___
Witam,
Z racji wyrzygania oleju przez leciwego już Manitou Bazooka przymierzam się do kupna nowego dampera bo do tego pewnie nie ma części a może i nie warto(?).
-Rama Tomac Magnum
-Długość oryginalnie 222mm choć po wyjęciu dampera i podniesieniu ramy rozstaw między otworami to jakieś 233mm więc może i 230mm wejdzie.
-Raczej nowy (gwarancja i te sprawy)
-Nie za drogi (do 700/800zł max)
-Nie upieram się ani przy coil ani air (nie miałem z takim do czynienia)
-Tylko Dh choć staram się od ziemi nie odrywać się za często jeśli nie jest to konieczne
-Jakoś specjalnie na regulacjach mi nie zależy zbyt wielu, tym bardziej na jakiś "antybujaczach" od pedałowania
Wiem że podobne tematy już były ale czasy/modele i ceny się zmieniają...
Może coś z manitou:
-swinger 6way
-evolver ISX-4
-swinger x4
?
: 12.09.2010 20:44:51
autor: LestatBiker
Wiedziałem ze ta skreklina długo Ci nie pożyje..
Poluj na damper 222, nie spierniczy Ci geo, to po pierwsze, a po drugie łatwiej dostać. Z damperów jakie mogę polecić to 6-way, revox, oraz dhx 5.0, obecnie mam w tomacu metela rp ze zbiorniczkiem od 4-waya, całkiem miły uginacz, regulacja platformy w nim to bardzo przyjemna sprawa, można go ustawiać na wiele sposobów, ciekawe tylko ile wytrzyma, do tej pory zatłukłem na amen 4-waya i raczej nie polecam do tej ramki, prawie nie ugina się na mniejszych nierównościach, mało stabilny podczas jazdy. Z wymienionych przez Ciebie celowałbym w 6-way
: 13.09.2010 06:51:36
autor: Awaria
ja ci moge polecic swinger 4-way air. Mialem go w swojej pierwszej ramce, byl pare lat bez servisu a pracowal wciaz bardzo fajnie, niedawno powiedzial dosc... jest w tej chwili naprawiany przez ProShox.pl Zobaczymy co z tego wyniknie

.
: 13.09.2010 07:22:56
autor: Kubek___
LestatBiker pisze:Poluj na damper 222, nie spierniczy Ci geo, to po pierwsze, a po drugie łatwiej dostać.
Akurat jest dostępny 6-way w dobrej cenie ale 230mm, te 8mm IMHO nie zmieni za bardzo geo...
Co do AIR'ów o co chodzi z tym "przelatywaniem przez skok", bo widziałem w kilku miejsca poruszoną tą kwestię a nie widziałem wyjaśnienia?
: 13.09.2010 08:12:59
autor: Las3k_91 Ldz
O to, że łatwo wykorzystać więcej skoku niż trzeba tak po krótce. Mam DHXa Air 5.0 i absolutnie tego nie czuję i mi nie przeszkadza. Chodzi inaczej niż sprężyna, ma trochę inną charakterystykę, ale jakbym nie przeczytał na forum, to bym nie wiedział, że to źle. Od siebie polecam. A, 6-waya miałem i Fox wypada przy nim lepiej, wszystko jedno powietrzny czy sprężynowy. SPV to porażka a wyłączyć tego nie możesz bez przerabiania na szimy, a to z kolei trudna i poważna operacja.
: 13.09.2010 08:23:08
autor: mlynooo
na giełdzie HCFR był ostatnio vivid 222 wystawiony.
generalnie do tej ceny mozesz miec wszystko: vivid, fox coil air 5.0, revox, x-fusion.
: 13.09.2010 08:25:12
autor: Kubek___
To z tych które wymieniłem tylko swinger x-4 nie ma spv (system SFS Shim-Intrinsic ) opierając się na opisach sprzedawców, bo powietrzny evolver też w opisie ma system spv

: 13.09.2010 08:41:54
autor: MUSZEL
Kubek___ pisze:Akurat jest dostępny 6-way w dobrej cenie ale 230mm, te 8mm IMHO nie zmieni za bardzo geo...
zmieni i to znacznie. 8mm*~3 (przełożenie ramy) podniesie ci ramke o ponad 2cm, co jest już dużo... celuj tylko i wyłącznie w 222mm
: 13.09.2010 09:13:08
autor: Las3k_91 Ldz
Kubek___, no ma SPV. Na Swingerze 6-way jeździłem rok od nowości - aż się zepsuł. No mulił, nie polecam. Na nowszych Manitou nie jeździłem, ale podobno są lepsze. A 230 nie bierz, podniesie Ci tył. Żeby jeszcze skok był większy, ale jest taki sam, więc odpuść.
: 13.09.2010 15:50:31
autor: DonAdam
MUSZEL pisze:celuj tylko i wyłącznie w 222mm
popieram+ od siebie proponuje vivida 4.1 mam go i bardzo przyjemnie pracuje

: 14.09.2010 17:44:57
autor: jhDh
MUSZEL pisze:zmieni i to znacznie. 8mm*~3 (przełożenie ramy) podniesie ci ramke o ponad 2cm, co jest już dużo... celuj tylko i wyłącznie w 222mm
możesz wytłumaczyć co to da?
: 14.09.2010 17:46:05
autor: PoleK
jhDh popsuje wlasciwosci jezdne ramki,

: 14.09.2010 18:17:37
autor: LestatBiker
...Czyli wypionowi kat główki, wywyższy suport, zmniejszy odległosć głównego popychacza dampera od ramy i będzie fajnie pukał o ramę przy skoku, będzie bardziej naprężać łańcuszek, co spowoduje szybsze zniszczenie napinacza, i tomac z fajnego zrobi się bardzo niefajny....
: 14.09.2010 18:22:25
autor: blackdemon
Stop swingerom 3, 4 i 6 way.. Pekaja na tloku po skoku z kraweznika.
Moze jakies Roco?
: 14.09.2010 18:44:55
autor: LestatBiker
Owszem, z krawężników, takich 2 metrowych.....

: 14.09.2010 20:19:53
autor: jhDh
200 mm wystarczy chyba każdemu, widuje ludzi szczęśliwych ze 180 mm, chociaż ciekawi mnie jaka jest różnica 200 a 222 mm przejechał bym się takim sprzętem
: 14.09.2010 21:11:29
autor: pietryna
Jesteś pewny że wiesz o czym mówisz? Nawet nie wiem jak to skomentować...
Do jednej ramy wchodzi generalnie damper taki jak wsadził producent. Wszystko inne to kombinowanie, np. sign fr... Przez to że rama jest tania to popularna ale geometrię ma spapraną raczej. Więc długością dampera i rozmiarami kół ludzie sobie ją poprawiają.
Jeśli uważasz że 222 to skok ramy... to jesteś w błędzie. Skok ramy to skok dampera razy przełożenie ramy.
: 15.09.2010 06:13:12
autor: jhDh
dzięki za wyjaśnienie
: 15.09.2010 10:17:45
autor: Kubek___
Stanęło na revox'ie, dzięki za podpowiedzi i opinie