Strona 1 z 3
Olej do widelca vs olej do dampera
: 17.09.2010 00:40:58
autor: darex
Czy oleje do widelców to takie same oleje jak do amortyzatorów tylnych? Ja swoje zdanie mam ale interesuje mnie co myślą inni na ten temat.
: 17.09.2010 01:48:04
autor: PoleK
tak, taki sam. takie same uszczelki, taka sama zasada dzialania(powiedzmy) wiec jaki widzisz problem?
: 17.09.2010 09:24:36
autor: darex
Właśnie chciałbym się dowiedzieć czy problem występuje.
RockShox ma w ofercie Vividy z
"Hot Rod thermal-compensating needle for fade-free rebound force."
http://www.sram.com/rockshox/products/vivid-r2c
Czyli po polsku, "Iglica Hot Rod, która kompensuje temperaturę aby uniknąć zanikania siły odbicia"
Czy jest to chwyt reklamowy czy faktycznie występuję zjawisko zanikania siły tłumienia pod wpływem temperatury?
: 17.09.2010 09:48:04
autor: SegatiV
darex dobre oleje oferują to samo.
Kum motul albo Liqui Moly, sto razy lepsze od motorexsa, nie pienią się, są po prostu świetne, takie same właściwości co RS'owy Pit Stop.
: 17.09.2010 13:23:59
autor: Las3k_91 Ldz
A jaka lepkość oleju do dampera? Ma na to wpływ twardość sprężyny? Bo na mój rozum damper, który działa ze sprężyną 800lbs potrzebuje mocniejszego tłumienia, czyli gęstszego oleju niż taki z 275lbs... jak lepki olej do DHXa 5.0 z mniej więcej 350lbs? Do przodu używam Motula 5W i jestem zadowolony.
: 17.09.2010 13:36:20
autor: PoleK
Las3k_91 Ldz 90% amorow w PL jezdzi na motorexie/motulu
a co do tlumienia to masz racje, jest potrzebne mocniejsze, ale to kwestia uzycia regulacji, po prostu dobierasz optymalny olej dla damego dampera i masz pelen zakres.
ja mam u siebie chyba 10w przy sprezynie 750lbs, ale to Burner, troche niska polka.
: 17.09.2010 14:26:47
autor: mysticar
Las3k_91 Ldz również używam z przodu oleju 5w, a dokładnie to r.s.p.
Od jakiegoś czasu mam nim także zalany damper tyle że dhx 3.0 na sprężynie 400.
Jak dla mnie tłumienie jest za słabe bo optymalne osiągam po praktycznie całkowitym skręceniu regulacji.
Pewnie coś pokombinuję z mieszanką 50/50 tego oleju i 15w.
: 17.09.2010 14:33:04
autor: Las3k_91 Ldz
mysticar, ok, dzięki za inhfo

: 17.09.2010 17:09:50
autor: Vin_OSW
A jak tak się podepnę i zapytam jaką lepkość lać do DHXa 5 Air i ile przede wszystkim

Jak ktoś zarzuci fajnym manualem serwisowym to też będę wdzięczny

: 17.09.2010 17:39:11
autor: SegatiV
Vin_OSW ja lałem 5w Liqui Moly racing oil. Manuala mam, ale 250mb

z moim netem w przyszłym roku będziesz mógł ściągnąć :O.
: 17.09.2010 17:44:03
autor: Vin_OSW
SegatiV pisze:z moim netem w przyszłym roku będziesz mógł ściągnąć :O.
xD
A moze do Wisły się wybierasz teraz?

: 17.09.2010 18:06:55
autor: darex
SegatiV dlaczego uważasz że Motorex jest gorszy od Motula albo Liqui Moly? Do którego Motula porównujesz Motorexa bo są 3 linie Motul Fork oil Expert, Factory Line oraz Shock oil i dlaczego uważasz, że ma takie same właściowości jak RS Pit Stop jak to jest olej firmy Torco. Jaki Indeks lepkości (VI) ma olej Liqui Moly?
Dzięki za propozycje kupna ale przesiadłem się całkowicie na Silkolene. Zresztą ciekawi mnie dlaczego te oleje są tak mało popularne w PL jak to najlepsze oleje do tłumików na świecie (łącznie z olejami Red Liine ale są drogie w PL).
Vin_OSW olej 10W FOXa to Silkolene Fork oil Medium 10W pasować bedą Motorex 7,5W lub Motul Expert 10W lub Bel Ray HVI 10W.
Każdy prawie zna oleje Motula do amortyzatorów. Olej ten nazywa się Motul Fork Oil Expert albo Factory Line (droższe).
Czym się różni olej Motul Fork Oil od Motul Shock oil?
http://ecx.images-amazon.com/images/I/5 ... SS500_.jpg
http://www.sportsbikeshop.co.uk/product ... t_2-5w.jpg
Oba są z serii factory line i mają 2.5W
: 17.09.2010 20:53:21
autor: troyo
darex pisze:Właśnie chciałbym się dowiedzieć czy problem występuje.
RockShox ma w ofercie Vividy z
"Hot Rod thermal-compensating needle for fade-free rebound force."
http://www.sram.com/rockshox/products/vivid-r2c
Czyli po polsku, "Iglica Hot Rod, która kompensuje temperaturę aby uniknąć zanikania siły odbicia"
Czy jest to chwyt reklamowy czy faktycznie występuję zjawisko zanikania siły tłumienia pod wpływem temperatury?
Im wyzsza temperatura oleju, tym mniejsza jego lepkosc. Jesli ustawisz damper "na zimno" to z normalna iglica podczas zjazdu (gdzie temp w damperze dochodzi do 60-70st.) bedziesz mial spadek wartosci tlumienia , gdyz olej jest mniej lepki w tej temperaturze.
Z iglica wyposazona w ten bajer, owy kawalek polimeru zwiekszy swoja objetosc i domknie nieco zawor, zwiekszajac tlumienie tego mniej lepkiego, rozgrzanego oleju. W rezultacie to co ustawisz na zimnym oleju powinno dzialac tak samo na trasie. Bez bajeru masz spadek tlumienia.
: 17.09.2010 21:10:40
autor: EZrider
darex masz 2 opcje: pic reklamowy/rzeczywiście różny skład chemiczny(albo proporcje). Jeżeli cenowo zbliżone to lałbym shock na tył i fork na czoło. Motul super jest, potwierdzam.
: 17.09.2010 22:10:08
autor: darex
Ezrider shock oil motula nie jest dostępny w Polsce a to ceny zachodnie:
MOTUL FORK OIL EXPERT - 11$
MOTUL FORK OIL Factory Line - 17$
MOTUL SHOCK OIL - 21$
http://www.motorcycle-superstore.com/1/ ... ories.aspx
Biorąc pod uwagę, że Motul Fork Oil expert kosztuje średnio w Polsce 42 zł to Motul Shock oil kosztowałby ok. 80 zł za litr
Dlaczego jest taki drogi?
: 17.09.2010 22:51:30
autor: Las3k_91 Ldz
darex, nie, skąd się bierze różnica między nimi, czy warto dopłacać?
: 17.09.2010 23:23:04
autor: deviz
to co powiecie o oleju finish line'a do amorów...
jest w **** drogi, a nie wiem czy się czymś wyróżnia ...
: 17.09.2010 23:31:04
autor: darex
deviz żeby doprecyzować mówimy o olejach do motoryzacji bo Finish Line jest "rowerowy", dlatego jest taki drogi

Do motoryzacji i rowerowe różnią się tym, że nazwa jest inna i cena.
: 19.09.2010 02:00:27
autor: darex
troyo pisze:darex napisał:
Właśnie chciałbym się dowiedzieć czy problem występuje.
RockShox ma w ofercie Vividy z
"Hot Rod thermal-compensating needle for fade-free rebound force."
http://www.sram.com/rockshox/products/vivid-r2c
Czyli po polsku, "Iglica Hot Rod, która kompensuje temperaturę aby uniknąć zanikania siły odbicia"
Czy jest to chwyt reklamowy czy faktycznie występuję zjawisko zanikania siły tłumienia pod wpływem temperatury?
Im wyzsza temperatura oleju, tym mniejsza jego lepkosc. Jesli ustawisz damper "na zimno" to z normalna iglica podczas zjazdu (gdzie temp w damperze dochodzi do 60-70st.) bedziesz mial spadek wartosci tlumienia , gdyz olej jest mniej lepki w tej temperaturze.
Z iglica wyposazona w ten bajer, owy kawalek polimeru zwiekszy swoja objetosc i domknie nieco zawor, zwiekszajac tlumienie tego mniej lepkiego, rozgrzanego oleju. W rezultacie to co ustawisz na zimnym oleju powinno dzialac tak samo na trasie. Bez bajeru masz spadek tlumienia.
Czy to może mieć związek z tym, że niektóre firmy dzielą oleje do widelców i damperów?