Strona 1 z 1

Fox 40 kompresja "Hs i Ls"

: 17.09.2010 18:16:48
autor: ravfr
Dobrze kminie , że większe górne, pokrętło w tłumiku RC , nazwane (wg naklejki , której nie mam) Highspeed C. odpowiada za czułość na małe nierówności a dolne mniejsze , za "nie zapadanie" się widła przy hamowaniu , na ściankach itp.?
Żadne z tych pokręteł nie ma wpływu na kompresję końca skoku(czyli coś co zwało się X w 888)?

: 17.09.2010 18:25:43
autor: venon666
jedno jest od bujania a drugie od wlasnie dobijania tylko nie wiem ktore jest ktore ale jak dobrze kombinuje to od bujania jest low speed a od dobijania high speed

: 17.09.2010 22:56:29
autor: Las3k_91 Ldz
ravfr, HS na większe uderzenia też. Nie czujesz? :D

: 18.09.2010 07:56:16
autor: ravfr
Las3k_91 Ldz pisze:ravfr, HS na większe uderzenia też. Nie czujesz?
problem w tym , że przez 13 lat jezdziłem na bomberach a tam takich cudów nie było. Jedyne co czuję uginając "na sucho" - "mniejsza" regulacja skręcona na maksa muli wideł. Męczy mnie czy HS ma wplyw na czułość dziłałania . Rozumiem ,ze w przypadku tłumika RC nie ma znaczenia głebokość tylko szybkośc ugięcia?

PS. Biorąc pod uwage odzew (na moje zapytanie) i ilość jeżdżących po zawodach Foxów mam wrażenie , że większość użytkowników, o pokretełkach, które mają w widelcu ma równie doskonałe pojęcie - jak ja.

: 18.09.2010 09:16:07
autor: Schokowafel
LS - tłumienie na całym skoku. Zmniejsza bujanie i utrzymuje widelec w miekszym zakresie skoku.
HS - tłumienie końcówki skoku. Zazwyczaj zaczyna działać od połowy. Tym regulujesz dobicie.

: 18.09.2010 09:31:49
autor: quake
Ok, bo zaczynaja tutaj niektorzy zamet robic.

Nie wiem jak dokladnie w Fox'ie dzialaja te regulacje, ale ogolnie jest tak:

High Speed Compression = Szybka Kompresja
Wiec wszystko co SZYBKO ugina amora - kamienie, korzenie, krawezniki ;), wszystkie przeszkody, w ktore kolo uderza a nie tylko najezdza.
Im bardziej skrecona (+) tym bardziej sztywny jest amortyzator na tego typu przeszkodach.

Low Speed Compression = Wolna Kompresja
Wiec wszystko co WOLNO ugina amora - najazdy hop, zakrety, hamowanie, pedalowanie etc.
Im bardziej skrecona (+) tym sztywniejszy jest amor w takich warunkach.

Ogolnie dobrze miec duzo LSC zeby amor nie plywal przy hamowaniu i zakretach, i stosunkowo malo HSC zeby wybieral to, co wybierac powinien.

: 18.09.2010 11:24:57
autor: Las3k_91 Ldz
Warto dodać, że większe uderzenia uginają widelec bardzo szybko.

: 18.09.2010 21:26:13
autor: mysticar
Po przeczytaniu tych postów również mi pomieszało się trochę w głowie więc zapytam :mrgreen:
Regulacja motion control w RSie to w końcu tłumienie szybkiej czy wolnej kompresji?

: 18.09.2010 22:27:36
autor: barte
mysticar MC ma regulację "ogólnego" tłumienia. Na niektórych stronach piszą, że niebieskie pokrętło to wolna kompresja. Trochę w tym prawdy jest, ale nie działa to tak jak w tłumiku RC2 Foxa. W MC regulujesz kompresję niebieskim pokrętłem, a Floodgate, czyli jako taki "zawór bezpieczeństwa" blokady amora zadziała przy dużym uderzeniu. Jest to trochę trudne do zrozumienia ale jak się tym pobawisz to zrozumiesz :D

: 18.09.2010 22:43:43
autor: ravfr
quake pisze:High Speed Compression = Szybka Kompresja
Wiec wszystko co SZYBKO ugina amora - kamienie, korzenie, krawezniki , wszystkie przeszkody, w ktore kolo uderza a nie tylko najezdza.
Im bardziej skrecona (+) tym bardziej sztywny jest amortyzator na tego typu przeszkodach.

Low Speed Compression = Wolna Kompresja
Wiec wszystko co WOLNO ugina amora - najazdy hop, zakrety, hamowanie, pedalowanie etc.
Im bardziej skrecona (+) tym sztywniejszy jest amor w takich warunkach.

Ogolnie dobrze miec duzo LSC zeby amor nie plywal przy hamowaniu i zakretach, i stosunkowo malo HSC zeby wybieral to, co wybierac powinien.
OK , paniał , dzięki :).

: 19.09.2010 00:02:57
autor: quake
mysticar pisze:Regulacja motion control w RSie to w końcu tłumienie szybkiej czy wolnej kompresji?
Motion Control to w zasadzie wolna kompresja, Floodgate reguluje przejscie z wolnej kompresji w szybka. Tj. Floodgate, jak zaczyna dzialac, to calkowicie "usuwa" wolna kompresje.