Strona 1 z 1

Chris King pokazał nowe piasty na 2011

: 22.09.2010 04:57:20
autor: Roman_Maxx
Chris King odkrył co ma przygotowane na 2011. Nowa linia piast odarta z tajemnic, poniżej;

Ciekawy jest mechanizm zapadkowy umieszczony w głównym korpusie piasty oraz fakt oparcia całości tylko na 3 ceramicznych łożyskach maszynowych, pierścień kasety bazuje na łożysku wałeczkowym. I te słynne uszczelnienia... (dodawane, pomimo stosowania łożysk maszynowych)

: 22.09.2010 08:35:22
autor: addyi
dzieło sztuki wygląda jak silnik tu-151 :shock: ..ale wolałbym I9 :wink:

: 22.09.2010 17:44:39
autor: troyo
eee co jest niby nowego w tej piascie wzgledem poprzednich ?

: 22.09.2010 18:15:37
autor: kasprzak
piękna, szkoda tylko że mnie na taką nie stać

Chris King pokazał nowe piasty na 2011

: 07.01.2011 18:35:00
autor: Roman_Maxx
addyi tyle tylko, że I9 waży 371gram (a CK obecnie tylko 226g) i nie ma takiego mechanizmu zapadkowego jak CK, gdzie nie ma klasycznych zapadek tylko mechanizm bębenkowy podobny do stosowanego w DT Swiss. Zobacz zdjęcia poniżej bębenek Chris Kinga;

: 07.01.2011 18:49:42
autor: ArthurGreen
addyi pisze:wygląda jak silnik tu-151
A co to jest TU-151 ?

: 07.01.2011 19:06:16
autor: LestatBiker
ArthurGreen Samolot? bo tak ta piasta przypomina w przekroju przekrój silnika turbo-odrzutowego

: 07.01.2011 19:30:30
autor: Roman_Maxx
LestatBiker chyba się za bardzo przemęczasz na studiach, że wszystko co podłużne i obrotowe Ci się tak kojarzy - smutne.

A tak na serio, to czy wiesz że ten ruski cud stechnik silnikowych, to obecnie technologiczny dziadek!

: 07.01.2011 20:27:08
autor: ArthurGreen
LestatBiker, po prostu troszkę sie awiacją interesuje ale nie słyszałem o tu 151

: 07.01.2011 20:41:50
autor: EZrider
Fajne to jest, sprzęgła, bębenki super zapadki kiedy ja dobrze serwisowanego zwykłego bębenka nie potrafię zakatować. Przykre, że ludzie zamiast jeździć będą gonić za super bębenkiem (uprzedzając: tak, prawdopodobnie nie stać mnie na tą piastę).

: 07.01.2011 20:44:58
autor: LestatBiker
ArthurGreen ej no własnie ja też, i też się zacząłem zastanawiać o co kaman z tu 151 i sądziłem ze o samolot chodzi, przeszukałem w necie i nie ma nic o tu 151 więc addyi'emu pewnie o samolot chodziło bo tu 154 to jest jak i inne modele

: 07.01.2011 21:10:02
autor: GgG
EZrider Kiedyś rozmawiałem z kolegą który ścigał się w 4x (z wynikami). Miał taką samą piastę jak ja - na sprzęgle - i jego zdaniem plusem takiej piasty, jest to, że ma dużo punktów zazębienia i nie przeskoczy tak łatwo. Pamiętam z tej rozmowy zdanie - widziałem wiele zepsutych startów z powodu słabej piasty, która potrafiła źle zaskoczyć - czy jakoś tak..
A ludzie nie kupują CK dla samego systemu piasty :) Na przykład taki deemax ma chyba zwykłe zapadki (dobrze wiem?), a nikt nie narzeka.

: 07.01.2011 21:27:22
autor: EZrider
GgG wiesz ja na double blaście jadę a w żyłach mam rocket fuel to mi też czasem przeskoczy, ale raczej te słabsze Shimano.

: 07.01.2011 22:18:32
autor: Roman_Maxx
Panowie wszyscy mają w pewnym stopniu rację ... Mechanizm zapadkowy taki jak w CK, czy DT ma dwa plusy - więcej pozycji zazębiania, czyli kilka razy więcej pozycji korby w których napęd ciągnie. Drugi temat to odporność mechanizmu zapadkowego na obciążenie, można to zrobić na dwa sposoby, ilość ząbków - czym większa liczba zapadek, tym więcej siły mogą przenieść ( a tym samym kopnięć) lub masywnością - przykład w piastach Hope zapadki są 4 krotnie szersze niż np w Novatecu. Obserwując tendencje w wyczynowym DH, gdzie coraz częściej trzeba mocno dokręcać aby zrobić dobry wynik, to temat zazębienia tylnej piasty jest równie ważny jak w 4X itp odmianach.

: 07.01.2011 23:13:34
autor: diabeł
Ja kupiłem tylną piastę CK w 2005 używaną z USA za grubą kasęi powiem wam, że w 4x na bramce jest niezastąpiona. Nic nie przeskakuje i pozycję korby na bramce można ustawić idealnie.
W dh nie widzę aż takiej przewagi nad innymi piastami (bo sam strat z bramki nie jest taki ważny) poza niebywałą precyzją wykonania i brzęczeniem bębenka.

No i jeszcze jedna rzecz to serwis - a właściwie brak potrzeby serwisu:)

: 08.01.2011 23:46:06
autor: uzurpator
Roman_Maxx pisze:przykład w piastach Hope zapadki są 4 krotnie szersze niż np w Novatecu
Jasne - czyli w hopie mamy zapadki o szerokości 4cm.

diabeł pisze:a właściwie brak potrzeby serwisu:)
Poczytaj instrukcję. Swoje piasty krzysio każe serwisować raz na 3-6 miesięcy.

: 09.01.2011 00:37:04
autor: jasiek_krk
uzurpator pisze:Poczytaj instrukcję. Swoje piasty krzysio każe serwisować raz na 3-6 miesięcy.
A Troy każe wyrzucić kask po każdej glebie :wink: wyrzucisz?

Instrukcja to jedno a życie to 2. Skoro Diabeł mówi ( zapewne lekko ironizując ) że CK właściwie nie potrzebuje serwisu to tłumaczył bym to tak: w porównaniu do innych piast CK jest lepiej uszczelniony/wykonany wiec mniej z nim zachodu.

: 09.01.2011 01:59:14
autor: Cubus5
jasiek_krk pisze:A Troy każe wyrzucić kask po każdej glebie Wink wyrzucisz?
Ufff, odetchnąłem z ulgą, dobrze że nie jeżdżę na jego kaskach, bo po sezonie bym już na kaski nie wyrabiał :|

CK to zawsze był Rolls-Royce wśród piast i tak pozostanie.