Strona 1 z 1
Geometria ram. Krótko i na temat ; ))
: 22.09.2010 10:07:35
autor: Pablo666
Krótkie i szybkie pytanie:
Co zyskam a co mogę stracić mając ramę która tylny trójkąt ma krótki (np. 380mm) a górną rurę o wymiarach (np.580mm).?
I odwrotnie, co zyskam a co stracę mając ramę która ma tylny trójkąt długi (np. 425mm), a góra rurę (np.556mm).
Pzdr ; )
: 22.09.2010 10:23:08
autor: miki_ck
krótki tylny trójkąt - bardziej zwrotny rower, szczególnie odczuwalne w ciasnych bandach itp. Dodatkowo łatwiej się kręci 360tki itp

Zbyt krótki tył przeszkadza z kolei w jeździe po lesie i ogólnie fr/dh - rower staje się strasznie nerwowy w prowadzeniu.
A długość górnej rury wpływa na Twoją pozycję na rowerze, zbyt krótka przeszkadza, wali się kolami po kierownicy przy dokręcaniu i ogólnie jeździ do dupy... Z dłuższą (w rozsądnych granicach) łatwiej przyjąć odpowiednią pozycję na rowerze.
Generalnie zależy do jakiego stylu jazdy i pod jaki wzrost potrzebujesz ramy - zalety ramy w jednym przypadku mogą stać się jej największymi wadami w drugim

: 22.09.2010 10:30:59
autor: Pablo666
miki_ck Rama do Dual/4x czasem jakieś pojeżdżenie po lesie ; )
Aktualnie mam Zumbi VD i tak jak mówisz, przy krótkim tyle rower jest nerwowy ; ) Wcześniej miałem Dragstar'a i czuć było różnicę.
: 22.09.2010 10:59:13
autor: miki_ck
Pablo666 Zumbi voodoo zwykłe czy street? bo to pierwsze ma dlugi tył (420chyba). Jak dla mnie optymalnie jest ok 410-415mm w sztywniaku. Do tego górna rura +/- 580 i jest przyjemna ramka pod koło 180cm wzrostu

: 22.09.2010 11:25:53
autor: Pablo666
miki_ck Street, zapomniałem że jest różnica w geometrii. W niej tył ma 406mm ; )
Bo bardzo poważnie zastanawiam się nad wyborem ramy, nie chce na razie zdradzać co, ale tak patrzę że różnica wychodzi niewielka, dosłownie 0,5-10mm więc to wiele nie jest a różnica w cenie waha się 200-300zł co jest dużą różnicą ; )
: 01.10.2010 19:25:32
autor: brooce
Pozwólcie że podczepię się do tematu
Jestem chwilowo zmuszony do śmigania na starszej ramce - jakieś zwykłe mongoose o geometri raczej do XC / niedzielnych przejażdżek. Przełożyłem osprzęt, amora 100mm - a tu ZONK z geometrią

Czy to jest ta sławna nadsterowność? Byle pochylenie ramy powoduje znaczne skręcenie przedniego koła, ciężko ją opanować nawet na asfalcie przy 15km/h, mam wrażenie że nawet na prostej skręca (jazda bez trzymanki to w ogóle kosmos ;p)...
Jak myślicie, czy obniżenie amora na 80mm trochę poprawi jej skrętność?
: 04.10.2010 08:27:57
autor: Pablo666
brooceWydaję mi się że zmiana na 80 dobrze wpłynie, aczkolwiek mogę się mylić.
Chciałem jeszcze zapytać, czemu Romet Buttefly ma bardzo krótki tył (380), a przód to ma długi (590)