36 a 38 zebow z przodu
36 a 38 zebow z przodu
Jest jakas roznica w jezdzie miedzy tymi dwoma tarczami? Czy to juz raczej indywidualna sprawa?
-
- Posty: 701
- Rejestracja: 14.03.2008 19:41:21
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Kontakt:
zależy jaką masz kasetę. Blat 36z jest optymalnym rozwiązaniem przy kasetach szosowych. sam mam kasete szosową 21-11 i przy 38z było mi już za ciężko na dojazdówkach do lasu.
Jeśli jednak masz 38z i kasete XC 34/32-12 to 38z ogarnie większość tras bez problemu. Za to przy kasecie XC i blacie 36z moze byc juz mało na szybką jazde po lesie;-)
Niby nic 2 zeby rożnicy, ale w praktyce jest to odczuwalne.
Jeśli jednak masz 38z i kasete XC 34/32-12 to 38z ogarnie większość tras bez problemu. Za to przy kasecie XC i blacie 36z moze byc juz mało na szybką jazde po lesie;-)
Niby nic 2 zeby rożnicy, ale w praktyce jest to odczuwalne.
www.feel-free.pl
-
- Posty: 1685
- Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
-
- Posty: 1685
- Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Mordar w DH korzystasz średnio z 3-4 przełożeń na kasecie, zazwyczaj jest tak, że zmieniając blat z przodu na mniejszy, po prostu używasz niższych przełożeni z tylu. Plus jest taki że mniejsza koronka jest lżejsza, mniejsza. Niema żadnych innych plusów czy minusów, koronka mała czy duża będzie kompatybilna z każdą kasetą. Problem pojawia się przy niedoborach siły właściciela roweru, gdzie wielki blat będzie powodował za duże opory, lub w konstrukcji ramy, gdzie za mały, lub za duży blat powodować będzie ocieranie łańcucha o jakiś element ramy.
Dobór ilości zębów jest indywidualny, i zależy od Twoich preferencji (chyba że mówimy o konst. ramy, ale to nieliczne wyjątki). Ja polecam mniejsze zębatki, z racji tego że są lekkie, mniejsze a co za tym idzie zgrabne, a zmiany nastąpią jedynie z tyłu, no chyba że masz kosmos siłę w nogach, i połączenie 11 + 35/6 Jest dla Ciebie na podjazdy :P
Dobór ilości zębów jest indywidualny, i zależy od Twoich preferencji (chyba że mówimy o konst. ramy, ale to nieliczne wyjątki). Ja polecam mniejsze zębatki, z racji tego że są lekkie, mniejsze a co za tym idzie zgrabne, a zmiany nastąpią jedynie z tyłu, no chyba że masz kosmos siłę w nogach, i połączenie 11 + 35/6 Jest dla Ciebie na podjazdy :P
Nikt o tym nie wspomniał a moim zdaniem jest to mniej lub bardziej istotne - pkt. obrotu ramy. (szczególnie w jednozawiasach)
Mały blat i przy okazji można upośledzić pracę co niektórych ram... no chyba, że masz Trek-a czy Canfielda który ma dodatkową rolkę pośrednicząca
Czyli optymalnie dla pracy zawiechy/wydajności jest gdy łańcuch łączy się z blatem idealnie w pkt obrotu...
Jeśli pkt obrotu jest wysoko to zalecany jest większy blat.
Mały blat i przy okazji można upośledzić pracę co niektórych ram... no chyba, że masz Trek-a czy Canfielda który ma dodatkową rolkę pośrednicząca
Czyli optymalnie dla pracy zawiechy/wydajności jest gdy łańcuch łączy się z blatem idealnie w pkt obrotu...
Jeśli pkt obrotu jest wysoko to zalecany jest większy blat.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości