36 a 38 zebow z przodu

Mordar
Posty: 183
Rejestracja: 16.07.2009 20:34:18
Kontakt:

36 a 38 zebow z przodu

Post autor: Mordar »

Jest jakas roznica w jezdzie miedzy tymi dwoma tarczami? Czy to juz raczej indywidualna sprawa?
miecio000027
Posty: 701
Rejestracja: 14.03.2008 19:41:21
Lokalizacja: Oberschlesien
Kontakt:

Post autor: miecio000027 »

No jest różnica 2 zębów w blacie ;)
yasiuuu
Posty: 1953
Rejestracja: 27.05.2004 10:21:31
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Post autor: yasiuuu »

zależy jaką masz kasetę. Blat 36z jest optymalnym rozwiązaniem przy kasetach szosowych. sam mam kasete szosową 21-11 i przy 38z było mi już za ciężko na dojazdówkach do lasu.

Jeśli jednak masz 38z i kasete XC 34/32-12 to 38z ogarnie większość tras bez problemu. Za to przy kasecie XC i blacie 36z moze byc juz mało na szybką jazde po lesie;-)

Niby nic 2 zeby rożnicy, ale w praktyce jest to odczuwalne.
www.feel-free.pl
Korean_Boy
Posty: 1685
Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Korean_Boy »

zalezy od kasety/pary w nogach/ upodoban co do krecenia z rozna kadencja ....
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Cięższy (jeśli ten sam model) łatwiej zahaczyć o coś.. a tak na poważniej to napisz jaki masz teraz blat i czy przełożenia Ci nie pasują, zamykasz napęd czy coś..
Mordar
Posty: 183
Rejestracja: 16.07.2009 20:34:18
Kontakt:

Post autor: Mordar »

zmieniam teraz kasete na 11 23 a mam z przodu 38 i stad moje pytanie jak to by chodzilo z 36
Korean_Boy
Posty: 1685
Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Korean_Boy »

ja mam teraz combo 40t i 12-27 i zamierzam przeskoczyc na 37/38t i 11-23 tyle ze na brak sily w nogach nie narzekam..
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Mordar w DH korzystasz średnio z 3-4 przełożeń na kasecie, zazwyczaj jest tak, że zmieniając blat z przodu na mniejszy, po prostu używasz niższych przełożeni z tylu. Plus jest taki że mniejsza koronka jest lżejsza, mniejsza. Niema żadnych innych plusów czy minusów, koronka mała czy duża będzie kompatybilna z każdą kasetą. Problem pojawia się przy niedoborach siły właściciela roweru, gdzie wielki blat będzie powodował za duże opory, lub w konstrukcji ramy, gdzie za mały, lub za duży blat powodować będzie ocieranie łańcucha o jakiś element ramy.

Dobór ilości zębów jest indywidualny, i zależy od Twoich preferencji (chyba że mówimy o konst. ramy, ale to nieliczne wyjątki). Ja polecam mniejsze zębatki, z racji tego że są lekkie, mniejsze a co za tym idzie zgrabne, a zmiany nastąpią jedynie z tyłu, no chyba że masz kosmos siłę w nogach, i połączenie 11 + 35/6 Jest dla Ciebie na podjazdy :P
snizy
Posty: 1045
Rejestracja: 12.04.2007 06:54:24
Lokalizacja: Bojszowy
Kontakt:

Post autor: snizy »

Nikt o tym nie wspomniał a moim zdaniem jest to mniej lub bardziej istotne - pkt. obrotu ramy. (szczególnie w jednozawiasach)

Mały blat i przy okazji można upośledzić pracę co niektórych ram... no chyba, że masz Trek-a czy Canfielda który ma dodatkową rolkę pośrednicząca

Czyli optymalnie dla pracy zawiechy/wydajności jest gdy łańcuch łączy się z blatem idealnie w pkt obrotu...

Jeśli pkt obrotu jest wysoko to zalecany jest większy blat.
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

A może zębatka 32 i do tego kaseta 9-18? ;) Jak to miał ostatnio Brendog, jeśli mnie pamięć nie myli ;)
pozdro

frango
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

frango skad wytrzasniesz kasete z zebatka 9z?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości