Strona 1 z 1
Pike 409 regulacja Motioncontrol/Floodgate
: 24.09.2010 14:59:31
autor: dyniadownhill
Witam! Mam pytanie, jak regulować motioncontrol w piku 409. Na stronach pisze że można regulować go od środka. Czy ktoś by mi wytłumaczył co trzeba zrobić aby to regulować. Czy trzeba coś rozkręcić czy co. W piku 426 jest to regulowane od zewnątrz i nie ma problemu, lecz piku 409 od środka. Chodzi mi o wyregulowanie twardości amortyzatora. Nie wiem czy w końcu jest to motioncontrol czy floodgate.Proszę o pomoc!
: 24.09.2010 15:26:36
autor: MUSZEL
Twardości jako takiej nie wyregulujesz, tu tylko zmiana sprężyny (mam na sell niebieską, stopień twardszą od oryginału czerwonego).
Motioncontrol to ogólna nazwa tłumika, jako jeden z podstawowych RSa.
Flootgate to regulacja pozwalająca regulować wolną kompresje/twardość jeżeli masz manetke PopLock. Załączasz manetke (blokujesz amora) i regulujesz jak bardzo amor ma sie utwardzić po zamknięciu manetki.
W 409 regulujesz to imbusem 2.5. Tam gdzie w wyższych modelach jest złote pokrętło, to w 409 jest złota zaślepka, wyciągasz ją, wkładasz imbusa do środka i kręcisz.
Mam nadzieje że pomogłem.
Pozdrawiam.
: 24.09.2010 16:09:34
autor: dyniadownhill
byłem sprawdziłem lecz jest problem. nie ma różnicy a kręcić mogę ile wlezie. nie ma końca. czy ktoś wie czy może jest problem z amortyzatorem?
: 24.09.2010 16:13:53
autor: MUSZEL
dyniadownhill a czy bawiłeś sie na zamkniętym tłumiku, tj. na zablokowanym amorze manetką? To musi działać
: 24.09.2010 16:27:59
autor: barte
Ogólnie:
-niebieskim, dużym pokrętłem regulujesz tłumienie, czyli tak jakby przeciwstawianie się amora na ugniatania, NIE jest to twardość, prędzej prędkość z jaką amor się ugina;
-jak skręcisz niebieskie pokrętło bo oporu w prawo to zamkniesz blokadę amora; Floodgate to taki jakby bezpiecznik blokady który sprawia że amor pod dużym obciążeniem i włączoną blokadą ugnie się, żeby nie uszkodzić tłumika; Floodgate regulujesz w 409 imbusem 2,5mm który jest ukryty pod małą zaślepką na niebieskim pokrętle.
A tak poza tym: ludzie czytajcie instrukcję, tam jest wszystko wytłumaczone

: 24.09.2010 16:29:20
autor: dyniadownhill
nie mam manetki szukałem instrukcji ale nie znalazłem
: 24.09.2010 16:37:02
autor: barte
: 24.09.2010 16:51:48
autor: MUSZEL
barte pisze:-niebieskim, dużym pokrętłem regulujesz tłumienie, czyli tak jakby przeciwstawianie się amora na ugniatania, NIE jest to twardość, prędzej prędkość z jaką amor się ugina
czyli jakby wolną kompresje, prędkość odbicia regulujesz na dole.
barte pisze:-jak skręcisz niebieskie pokrętło bo oporu w prawo to zamkniesz blokadę amora; Floodgate to taki jakby bezpiecznik blokady który sprawia że amor pod dużym obciążeniem i włączoną blokadą ugnie się, żeby nie uszkodzić tłumika; Floodgate regulujesz w 409 imbusem 2,5mm który jest ukryty pod małą zaślepką na niebieskim pokrętle.
+ to co ja napisałem.
dyniadownhill bez manetki nie masz co sie bawić Flootgatem
: 24.09.2010 17:06:55
autor: dyniadownhill
dzięki wszystkim. kupiłem twardszą sprężynę. może starczy
: 24.09.2010 20:52:09
autor: barte
MUSZEL pisze:dyniadownhill bez manetki nie masz co sie bawić Flootgatem
No chyba że wyjmie sprężyna od powrotu pokrętła

: 25.09.2010 00:20:09
autor: maro_donald
Dołączę się do pytania. W rebie mi się musiało coś popsuć bo mogę kręcić niebieskim pokrętłem do "lockout-u" i nic się nie dzieje i z resztą tak samo jest z tłumieniem powrotu. Co może być przyczyną?
: 25.09.2010 09:18:15
autor: MUSZEL
Jeżeli nie działa i to i to to zobacz czy masz olej :P innego wyjścia nie widze, mogła paść uszczelka tłoka i przepuścić olej do lag dolnych, nie wiem
: 25.09.2010 13:27:29
autor: kubabike
maro_donald to bardzo mozliwe ze olej Ci spiepszył w dolne golenie. Sprawdz dolna uszczelke.
: 25.09.2010 18:29:42
autor: maro_donald
Dzięki chłopaki. Okazało się, że oleju było za mało (co dziwne był świeży, więc ktoś odwalił fuszerkę podczas serwisu), i za bardzo rozkręciłem floodage. Po dolaniu oleju i skręceniu floodage lockout zaczął działać.
Czy olej odpowiedzialny za tłumienie odbicia to ten sam co jest w głównej komorze prawej goleni czy ten w dolnej goleni z prawej strony? Jak na razie "rebound" jeszcze nie działa, ale coś się wyczaruje.
: 26.09.2010 15:24:58
autor: MUSZEL
maro_donald tak, to ten sam olej co jest w tłumiku. Inny olej to 15W do smarowania, ale jest go tam 15-30ml (nie pamiętam dokładnie) więc on nie ma jak za tłumienie odpowiadać

: 26.09.2010 19:27:23
autor: maro_donald
MUSZEL tak też myślałem. Dzięki wielkie. Będę musiał się zainteresować co się stało z tłumieniem powrotu.