Strona 1 z 1

Przekladka klamki z dzwignia hamulcowa - hayes

: 27.09.2010 22:17:26
autor: spz
Mam hamulce Hayes nine. Niestety podczas robienia OTB tylny hamulec zepsul sie. Klamka jest luzna jakby plynu w niej nie bylo (hamulec oczywiscie odpowietrzony i wszystko powinno byc ok), dzwignia klamki wchodzi do konca, prawie do gripa, tloczki wysuwaja sie ledwo o 0,5mm.
Prawdopodobnie zepsula sie druga usczelka na tloczku. Z racji tego, ze komplet naprawczy kosztuje co polowa nowego hamulca chce kupic uzywany hamulec dla klamki z dzwignia.
I moje pytanie jest takie, czy klamki z innych modeli hamulcow Hayesa sa kompatybilne z nine?
Glownie chodzi o mocowanie pod przewod hamulcowy (gwint).

Czy Hayes Mag sa lepsze od Nine?

: 27.09.2010 22:33:19
autor: EZrider
Wydaje mi się, że SLX powinien nawet pasować. Aczkolwiek głowy nie dam, że nie pompuje za mało płynu. I wtedy układ zalewasz mineralnym nie DOT'em.

: 28.09.2010 09:15:43
autor: michalnz
Magura julie pasuje i działa cała klamke wymieniasz i zalewasz dotem ;)

: 28.09.2010 10:01:17
autor: tomek059
michalnz miałem kilka przypadków w których przychodzili do mnie ludzie i mówili żeby im naprawić magury zalane dotem. Uszczelki puchną i wszystko się sypie. Ja najtańszym kosztem zakładałem oring i działało. Jeśli chcesz żeby było tanio to kup sole bo niczym się to nie różni. Mag ma inną końcówkę na przewodzie ale kosztuje ona 5zł.

: 28.09.2010 10:44:11
autor: michalnz
Sorry
Zajebiste przejezyczenie, mialo byc mineralem oczywiście :oops: wyszedlem na teoretyka, wielkie przepraszam i dla tomka059 + za spostzregwczośc :roll:

: 28.09.2010 15:03:15
autor: spz
Czyli klamka Magura Julie pasuje do przewodu od Hayesa Nine?
I magura ta zalewa sie mineralem. A jaki to ma byc mineral? O jakiej klasie lepkosci. Bo z silnikowych to minerala mam tylko 15W-40, natomiast przekladniowy to syntetyk 75W-90.
Do hamulcow z tego co wyczytalem leje sie oleje LHM.
tomek059 pisze:Ja najtańszym kosztem zakładałem oring i działało
A z czego dobierales? Moze da sie odratowac jakos moja klamke nine`ow?

: 28.09.2010 15:32:51
autor: tomek059
po prostu poszedłem do sklepu mechanicznego i dobierałem. Na pewno da się odratować

: 28.09.2010 18:14:53
autor: spz
No dobrze by bylo. Chcialem wyjac tloczek zeby potwierdzic diagnoze ale nie dysponuje tak malymi cazkami co wyciagniecia pierscienia segera. Sa strasznie male oczka w nim.

: 29.09.2010 08:04:53
autor: tomek059
wsadź 2 wkręty, gwoździe czy coś i zaciśnij kombinerkami

: 17.10.2010 18:16:08
autor: spz
Odkopie watek. Udalo mi sie znalezc w szafie babci odpowiednio male cazki do zdjecia pierscienia segera. Wyjalem wiec go a nastapnie tloczek.
Widok oto taki:
http://www.pinkbike.com/photo/5761658/?s5
http://www.pinkbike.com/photo/5761666/?s5
Czyli jak podejrzewalem padla uszczelka.
Moze ktos kojarzy jakies sklepy z uszczelkami w Katowicach?

: 17.10.2010 18:32:48
autor: GgG
http://www.google.pl/search?client=fire ... j+w+Google

Szukaj sam co masz blisko siebie :) Potem leć do sklepu ze swoją uszczelką i dobieraj.

tomek059 Dawałeś w miejsce tej zepsutej na fotce uszczelki zwykłe oringi?

: 17.10.2010 20:14:27
autor: spz
Uszczelka nie jest typowym oringiem, jest typu U

: 17.10.2010 20:22:58
autor: PoleK
http://www.oring.pl/katalog.html nie znajdziesz niczego podobnego?

: 18.10.2010 16:31:48
autor: tomek059
GgG, dawałem dwie uszczelki. Jedną taką aby to uszczelniła (o odpowiedniej średnicy w środku i na zewnątrz) i drugą taką aby tamta nie mogła się ruszyć. Problem jest taki że robiłem to z drugą uszczelką która jest awaryjnie, a ta niestety cały czas pompuje płyn. Kolejna sprawa to fakt że nie każdy rodzaj gumy nadaje się do dotu. Jeżeli źle trafisz to uszczelki zaczną puchnąć i hamulec będzie słabo odbijał.

: 23.10.2010 15:13:33
autor: spz
Kupilem 3 uszczelki bo wydawalo sie, ze beda pasowac idealnie, wiec na zapas. Niestety uszczelka o wymiarze 6x10x4 (srednica zew, dlugosc, srednica wew.) pasuje tylko do gornej uszczelki (tej blizej klamki hamulca) ale za to idealnie, natomiast druga uszczelka powinna byc w rozmiarze (tak mi sie wydaje) 5xok.9x4.
Wiec jak znowu bede w Bielsku to poszukam takiej uszczelki albo stara lekko nadszlifuje papierem sciernym.
Przynajmniej jest jakas nadzieja :)

: 02.11.2010 22:03:09
autor: spz
W koncu naprawilem (tak mi sie wydaje)

Uszczelka ktora sie uszkodzila jest typu UV i ma wymiar 5x10x3
Natomiast uszczelka gorna U 6x10x4 pomimo ze pasuje srednicowo nie sprawdzi sie bo jest za sztywna i tloczek nie bedzie odbijal. Po prostu zaklinuje sie i trzeba pozniej wypychac go z drugiej strony (odkrecajac przewod).
Wiec gorna zostawilem jaka byla. Ona tez jest typu UV. Prawdopodobnie podpasuje tam UV 5,3x10x3.

Zeby nie bylo tak kolorowo to uszczelke, ktora dobralem nie jest uszczelka odporna na oleje, wiec pani powiadomila mnie ze po ok 3 miesiacach moze zaczac puchac. A niestety takich odpornych uszczelek w tak malych rozmiarach ciezko dostac.



Ciekaw jestem co by bylo gdyby przejsc na mineralny. Powinien byc mniej agresywny od DOTa. Aktualnie uzywam 5.1

: 02.11.2010 22:57:09
autor: tomek059
spz zalej mineralnym, tak będziesz miał spój. Niepokoi mnie jednak fakt że jesteś z Bielska, a tam macie gdzie zagotować mineralny. Mimo to próbował bym bo nie są one agresywne i z takiej gumy uszczelki ma np shimano czy magura dlatego po zalaniu dotem puchną