Strona 1 z 1

Yeti 303 dh-r

: 06.10.2010 12:34:06
autor: Soldier91
witam serdecznie

potrzebuje opinii na temat ramy yeti 303 dh-r interesuje mnie przede wszystkim

1; czy ram jest skoczna czy bardziej klei
2; czy zawieszanie jest liniowe czy progres
3; czy rozmiar s podoła przy osobie o wzroście 178 cm
4; itp, itd

z góry dzięki za pomoc

: 07.10.2010 09:56:36
autor: kel0
Miałem okazję się przejechać ramką jestem zachwycony
1. skoczna
2 liniowe
3 celuj w M
Jedyny minus, że szynę i prowadnicę trzeba wymieniać. Są wrażliwe na syff.

: 08.10.2010 09:57:15
autor: Soldier91
a w porównaniu do session 88 która ramka lepiej wypada?

: 08.10.2010 10:36:33
autor: 0gór
oczywiscie ze yeti

: 08.10.2010 11:36:11
autor: miecio000027
0gór jak pewnie zauważyłeś, Śliwa w tym sezonie zmienił ramę na treka bo widocznie nie pasowała mu praca yeti ;)

Więc takie do końca oczywiste to nie jest ;)

: 08.10.2010 12:05:01
autor: aenim
A czy to przypadkiem nie zależy od sponsora na czym Śliwa jeździ?

Yeti jest piękna :D

: 08.10.2010 12:30:07
autor: addyi
z tego co ja wiem to geometria yeti nie współgrała z jego gustem ..

: 08.10.2010 12:42:49
autor: kel0
o gustach się nie dyskutuje.
Mógł zmieniać Yeti ze względu na wysokie koszty utrzymania. Albo dostał bardzo dobą ofertę od Treka Tego się nie dowiemy.
Co do Treka to dla mnie super rower, ale szału nie ma. Natomiast Yeti to jedyna rama na którą bym zmienił swojego Sunn Radicala.

: 08.10.2010 14:33:45
autor: pico931
miecio000027 pisze:Śliwa w tym sezonie zmienił ramę na treka bo widocznie nie pasowała mu praca yeti Wink
praca miodzio :D jeżeli coś mu nie pasowało to zapewne waga
lub chodziło o sponsoring

: 08.10.2010 19:05:51
autor: dreamup
Witaj Soldier91,
śmigam na Yeti 303rdh od połowy zeszłego sezonu, poniżej odpowiedzi na Twoje pytania:

1. skoczna czy klejąca to zależy do czego porównasz :-) nie jest to klejenie jak V10 oraz nie jest to skoczność jak np. commencal. rower bardzo dobrze reaguje na to co robi z nim pilot więc możesz go bardzo łatwo oderwać od ziemi, ale przy odpowiednim ustawieniu amora i dampera rama staje się bardziej przyklejona. rozmawiałem w tamtym roku z chłopakami z teamu Yeti na ten temat i oni mówili, że jak ktoś woli ramę bardziej klejącą w teamie to dobiera bardziej miękką sprężynę.

2. zawieszenie jest zdecydowanie progresywne, ale tutaj znów ustawienie dampera
( w moim przypadku rc4 ) mocno wpływa na tą cechę. przy dopompowaniu komory powietrznej na full i skręceniu na + 2 obroty uzyskujesz mocną progresywność.

3. S zdecydowanie za małe, mam 185 cm i mój rozmiar to L i szczerze mówiąc mógłby być ciut większy, rozmiar M od Michała był na mnie zdecydowanie za mały. Na 100 % na S będziesz się bardzo męczyć.

Poza tym mogę dodać, że rower jest świetny, pięknie zakręca, dzięki szynie ma niesamowitą sztywność boczną, jest bardzo stabilny w locie, pięknie sobie radzi z korzeniami, kamieniami itp Jedyna wada jakiej bym się doszukał to dość częste dobijanie dampera przy małej ilości powietrza w komorze no i jak już dobijesz tył to strasznie wali po nogach.

Z szyną nie ma problemów w ogóle, raz dziennie ją smarujesz i tyle.

Co do Michała, sprzedał Yeti bo po sezonie według niego zawieszenie stało się mniej czułe i troszkę tępe. Miał również problem z jednym łożyskiem, które wybił po właśnie mocnym dobiciu. Myślę, że zawodnik takiej klasy jest w stanie wyczuć zmiany w pracy zawieszenia przy minimalnych wyrobieniach i w sumie według mnie co roku powinien mieć nową ramę :-) A wiadomo, że nową przeważnie kupujesz inną :-)))

Mam nadzieję, że pomogłem, jak masz jeszcze pytania to wal.
Pozdrawiam
Patryk