wojak1992 musza sie dać rozsunąć

tak jak pisali wczesniej, ustaw klamke poziomo , odkrec pokrywke zbiornika (całkiem), zdejmij gumową membranę i teraz ja robie tak: zdejmuje koło (oczywiste) i jezeli to wymiana klocków to wkładam miedzy zuzyte klocki jakis solidny srubokret (powinien sie lekko zaklinowac) i zaczynam go lekko obkrecac w lewo i w prawo. Taka operacja co prawda niszczy kolcki do końca ale jest szybka i bezpieczna dla tłoczków.
W zbiorniczku podniesie ci sie poziom płyanu bo rozpychane tłoczki przepchna go w przewodzie do klamki - to tez oczywiste. Przy otwartym zbiorniczku tłoczki nie powinny wrócic, albo jesli juz to o baaardzo niewiele. Opór tłoczków jest wiekszy niz cisnienie jakie generuje płyn hamulcowy w przewodzie, wiec powinny zostac w takiej pozycji do której je rozsunelismy.. Potem wymieniam klocki, wsadzam koło, ustawiam hampel. Na koniec uzupelniam plyn w zbiorniczku, dolewam go na tyle dużo zeby przy wkładaniu tej gumowej uszczelki-membrany troche sie go ulało.
Ważne jest zeby wkładać ta uszczelke tak jak na tym filme
http://www.youtube.com/watch?v=QzGQpS6fd3E w 4:13 . To da ci pewnosc ze w zbiorniczku nie ma powietrza ktore dostałoby sie do przewodu w momencie kiedy postawisz rower do góry kołami. Generalnie polecam te filmiki Hope'a bo zasada odpowietrzania jest ta sama co w shimano. Musisz uważać na olej, nie zlej klocków ani tarcz (nie dotyaj tez niczego tłustymi łapami), badz w tej kwestii mega ostrozny bo w razie zalania masz 3x wiecej roboty niz powinienes wykonac na wymiane klocków
Jeżeli mimo wszytsko po odkreceniu klamki i zdjeciu tej gumowej membrany cały czas tłoczki nie chca sie rozsunąc według mnie znaczyłoby to ze cos jest zapchane i w czasie rozsuwania tloczków tworzy sie cisnienie w przewodzie, ktore potem wypycha tłoczki do poczatkowej pozycji. Malo prawdopodobne bo wtedy sama praca hamulca byłaby uposledzona, zauwazyłbys to
Dodam tez ze niekiedy trzeba włożyc troszke siły w rozepchniecie tłoczków, tak miałem w Hope'ach. W starych shimano 525 idzie to jak masełko (te hample w ogole sa jakies mega łatwe w obsłudze), w starych Saintach tez trzeba troszke mocniej obkrecic srubokret. Wyjsciem moze byc tez to, ze jak rozpechniesz tłoczki przytrzymaj chwile srubokret, 3-5 sekund, byc moze olej nie zdaza przecisnac sie do klamki i stad to powracanie tłoczków ? Hample w rowerach to niekiedy bardzo kaprysne urzadzenia

Dasz rade ;]
(podzieliłem Ci troszkę wypowiedź odstępami żeby była czytelniejsza - GgG)