Travis triple czy 888 rcv

nooz
Posty: 475
Rejestracja: 27.12.2007 21:06:01
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Travis triple czy 888 rcv

Post autor: nooz »

potrzebuje wysoki amortyzator, wyższy niż 575mm (i to dużo) bo chciałbym polepszyć geo (mam cane corso 2005 z juniorem i geometria jest jak w XC)

w grę wchodzi:
---manitou travis 2pólka, rok '06, czarna anoda
---marzocchi 888 rcv, rok '08

CENA JEST TA SAMA, nic innego mnie nie interesuje!

czego wymagam:
-dobrej wysokości
-dobrej pracy
Myślałem bardziej nad 888 bo nie trzeba tak o nie dbać, z drugiej strony słyszałem że system rcv jest przestarzały. prosze o + i - tych uginaczy

EDIT: posiadaczy takowych proszę o zmierzenie wysokości od osi do dolnej krawędzi główki, najlepiej jakby były maxymalnie wyciągnięte na półkach
fuby
Posty: 223
Rejestracja: 16.05.2009 17:06:26
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Post autor: fuby »

jestem posiadaczem 888 rcv 08 i nie nażekam jak inni. Amorek działa bardzo fajnie mam porównanie do 66 rc3 i boxa race i niczym amor od innych nie odbiega. Regulacje działają znakomicie. Wadą tego amortyzatora jest tylko waga -3600g więc trochę dużo.
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

fuby pisze:
jestem posiadaczem 888 rcv 08 i nie nażekam jak inni. Amorek działa bardzo fajnie mam porównanie do 66 rc3 i boxa race i niczym amor od innych nie odbiega.
odbiega pracą i to znacząco. Waga dla ścisłości 3700 .
Ciężko porównywać co kolowiek jak sie nie ma pojecia o stanie technicznym. W takim przypadku wybrałbym widelec młodszy .
nooz jeżeli chcesz niedrogi, wysoki i przyzwoicie pracujący wideł to bierz rcv z 2007 roku do tego bedzie lżejszy o ponad 200 g.

http://www.marzocchi.com.pl/ww/2008.php
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

Jeśli Travis ze skokiem 203mm to wysokość 585. 888 Możesz sprawdzić w tabeli na stronie marcoka, ale napewno niższy. Co do dbania. Olej w tłumiku spokojnie wytrzyma cały sezon, bo jest szczelnie zamknięty. Wystarczy zmieniać olej na dole, co parę miesięcy a sprowadza się to do odkręcenia dwóch śrub od tłumików na dole goleni. Sam chce przejść z otwartej kąpieli na coś takiego i mnie to nie przeraża. Dodam, że w moim amorze po ok 10h jazdy olej zamienił się w szlam a ja myślałem, że go ponownie użyje po tak krótkim czasie...Co do wyboru Travis w stronę DH a 888 w stronę FR. Sam zastanawiam się nad, Travisem bo słyszałem mnóstwo dobrych opinii o jego pracy i sztywności. Odstrasza mnie tylko jego duża wysokość i możliwość kolizji boostera z ramą co by powodowało znowu wzrost wysokości bo trzeba by podnosić na pólkach. Jak dla ciebie widzę jest to zaleta, więc zdecydowanie wybrałbym Travisa tym bardziej, że RCV to słaby tłumik a w roczniku 08 to już może być w ogóle kupa...
raffi
Posty: 35
Rejestracja: 20.09.2005 00:50:23
Kontakt:

Post autor: raffi »

Travis możesz regulować od 562 do 590 mm. Faktycznie jak napisał Schokowafel w niektórych przypadkach istnieje ryzyko uderzenia bustera z ramą. Dotyczy to ramy z główką na 1,5 i tylko i wyłącznie przy sterach o małej wysokości ( zero stick ). Jako przykład podam mój set demo 7 + stery dartmoor exiler(1.5) + travis. Aby sprawdzić czy nie ma kolizji, ustawiłem amor na wysokości 575, następnie wyciągnąłem sprężynę z lewej goleni i wcisnąłem amortyzator. Pozostał mi tylko kilka milimetrów i przy minimalnym ustawieniu 562 na pewno buster uderzyłby w ramę.
Co do wyboru amora to użytkowałem 888 ( rc, rc2x ) i zdecydowanie wolę pracę Travisa. Charakterystyka pracy jest linowa, amortyzator się nie zapada przy pedałowaniu czy mniejszych przeszkodach. Jest bardzo sztywny, a sam serwis jest banalnie prosty i koszty utrzymania( serwisu ) są porównywalne - jeśli nie mniejsze niż w przypadku 888. Jest to oczywiście moja subiektywna opinia i najlepiej jak pojeździsz na jednym i drugim i sam zdecydujesz.
..
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Co tu sie zastanawiac.. Wiadomo, ze travis. Super praca, wystarczy, ze raz na jakis czas wymienisz olej w smarowaniu i bedzie git :)
nooz
Posty: 475
Rejestracja: 27.12.2007 21:06:01
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: nooz »

hmm.. mam marcoka i wiem co i jak a manitou.. pomyśle:D chociaż myślę bardziej nad travisem..
deviz
Posty: 1114
Rejestracja: 18.11.2007 13:31:28
Lokalizacja: Nowy Sącz Kraków
Kontakt:

Post autor: deviz »

powiem tak, 888 R, rc2xktóre ujeżdżałem kryją się przy travisie którego miałem...
bierz travisa, jeśli intrinsic to już wogóle mega praca :)
i jest wysoki, co akurat Tobie odpowiada :)
pozdrower
Slavvduro
nooz
Posty: 475
Rejestracja: 27.12.2007 21:06:01
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: nooz »

a co powiecie na to http://www.pinkbike.com/photo/4648420/ prędzej uwierze to co widze na zdjęciu, 888 są wyższe!....
EDIT: łooooj ale wpadka, toż to sherman jest;P

travis to ten model zwykły, niższy a nie incośtam
deviz
Posty: 1114
Rejestracja: 18.11.2007 13:31:28
Lokalizacja: Nowy Sącz Kraków
Kontakt:

Post autor: deviz »

a sherman mniejszy :):)
tpc+ zatem....
też ładnie pracuje, bo miałem i ja i mój brat w travisie single...
no i sztywność travisa jest mega ;)
Slavvduro
wfl
Posty: 576
Rejestracja: 11.10.2005 13:48:37
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: wfl »

Bierz travisa :)
Praca świetna, serwis prosty.
Kąty poprawi, a jak będzie za wysoko to można zawsze dać kierownice niższą.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość