Strona 1 z 3
Miekie zawieszenie w KTM
: 22.10.2010 20:08:37
autor: klaster
Witam kupiłem KTM Caliber 38 2011r lecz zawieszenie jest miękkie jak gąbka. Gdzieś w necie wyczytałem ze trzeba do dampera Fox Van r wpompować powietrze a do Rock Shox Domain 180 R Coil dolac jeszcze raz tyle oleju. Problem w tym ze pompkę mam tylko jak patrzałem się na damper to jest zaślepiony otwór no i nie ma jak tego wkręcić zaś w RockShox gdzieś znalazłem lecz nie było to klarownie wytłumaczone tylko powiedziane ze po wlaniu większej ilości oleju widelec już nie był tak miękki. Czy ktoś miał, wie jak usztywnić zawieszenie?
: 22.10.2010 20:31:02
autor: Las3k_91 Ldz
Żadnego oleju, sprężyny musisz zmienić.
: 22.10.2010 21:29:53
autor: dzemi15
klaster trzeba ściągnąć tą zaślepke, a z resztą niżej masz wszystko dokładnie opisane
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... 3wnawczego
: 22.10.2010 21:51:37
autor: klaster
ok no to stalo sie jasne a gdzie mozna dostac czy to musza byc z rockshox czy inne tez pasuja?
W sumie to przedni nie buja tak jak tylni ale obawiam sie ze jak wyjme zawleczke biala to zleci powietrze ale na szczescie jutro jade do serwisu i spytam sie jak to zrobic z tylnim i jak bedzie tylni napompowany to okaze sie czy przedni trzeba bedzie wymienic. Obawiam sie ze w tylnim bede musial tez wymienic sprezyne jak na moja wage 96kg.
ok tylko ja mam zbiornik wyrownawczy i to wyglada tak, sory za jakosc nie ma cyfrowki to biale to zawleczka a to czarne wokol jest na klucz tylko wyglada mi to na zespolone w calosci z deklem a przykrecic nie ma do czego bo nie ma wystajacego gwintu

: 22.10.2010 22:58:42
autor: szumasta
Pod wage 96kg bedziesz musial zmienic sprezyny i z tylu i z przodu.
Twardosc tylniej sprezyny obliczysz uzywajac tego kalkulatora:
http://www.tftunedshox.com/info/spring_calculator.aspx
Wszystkie dane potrzebne znajdziesz na stronie ktm.
Do domaina bedziesz musial wrzucic sprezyne x-firm, powinny byc w harfie cena to ok 160zl jesli oni nie maja to pozostaje ci:
http://www.tftunedshox.com/Catalogue/Sh ... rk-Springs
: 24.10.2010 14:06:40
autor: klaster
znalazlem na polskim sklepie
http://www.rowerowy.com/narzedzia_serwi ... yna_domain
tylko teraz nie wiem ktora wybrac twarda czy bardzpo twarda nie ma podanych wartosci
mi wyszlo
Single Pivot / DW-Link:
-5th (CVT) / Man (SPV): 876
-Fox/RS/Maz (shims): 978
4 Bar / VPP:
-5th (CVT) / Man (SPV): 958
-Fox/RS/Maz (shims): 1060
ktore wartosci mam podac przy zamawianiu bo jest ich zleksza za duzo wiem ze te gdzie pisze RS
: 24.10.2010 14:56:36
autor: Vin_OSW
klaster pisze:-Fox/RS/Maz (shims): 1060
1060? : x chyba ważysz ze 200 kg : x
: 24.10.2010 19:50:03
autor: szumasta
jak juz pisalem do domaina potrzebujesz x-firm -> bardzo twarda
w kalkulatorze obliczasz twardosc sprezyny do dampera, wartosc dla twojego zawieszenia to ta ostania, jednak sadze ze prawdopodobnie cos zle wpisales bo strasznie duzo wyszlo. Sprobuj policzyc jeszcze raz, upewnij sie czy dobrze wpisales Shock Stroke
: 24.10.2010 22:21:37
autor: Spaced
klaster podales gdzies złą długość. Może gdzies miały byc cale, a ty podałes centymetry. Wez pod uwage, ze to kalkulator brytyjski.
: 25.10.2010 20:26:39
autor: klaster
fakt podałem zla długość skoku dampera, dałem max 3.5 a teraz mierzyłem to wyszło 7cm wiec 2,75ins
wiec wychodzi
Single Pivot / DW-Link:
-5th (CVT) / Man (SPV): 1419
-Fox/RS/Maz (shims): 1584
4 Bar / VPP:
-5th (CVT) / Man (SPV): 1551
-Fox/RS/Maz (shims): 1716
no i nie jestem przekonany do do bardzo twardej ale jeśli tak wychodzi i tak mi odpisał ze bardzo twarda to muszą się w końcu znać. do fox'a będę miał tez bo gadałem z serwisantami i maja sprawdzić i sprowadzić, wszystkie dane spisał z tego co mam nawet rozmiar sprężyny i grubość, moja wagę mu podałem i maja sprowadzić, wiec za góra dwa tygodnie będzie wszystko robione i mam nadzieje ze wtedy będzie siedział jak ma, bo teraz to nawet buny chop nie wychodzi, a by wskoczyć na krawężnik to trzeba dobre parę sec wcześniej od sztywniaka wyskoczyć.
A czy ilość Oleju ma tez znaczenie na szybkość działania?
: 25.10.2010 20:33:44
autor: Spaced
klaster Jezu. Podajesz cos zle.
Podaj co wpisałes bo mam wrazenie, że DALEJ MYLA CI SIE JEDNOSTKI. Takiej sprezyny tam na pewno nie masz.
: 25.10.2010 20:51:37
autor: xenon
klaster sprężyna 650lb/in powinna być dla Ciebie dobra.
A czy ilość Oleju ma tez znaczenie na szybkość działania?
Raczej nie, natomiast lepkość oleju i zaworowanie owszem

: 25.10.2010 21:15:59
autor: klaster
waga 96kg i kolo 26cali no i te 7cm długości skoku czyli widocznego prętu z tłoczku pod sprężyna czyli wychodzi te 2.75~ no i ostatnia pozycja" firm dh/fr 28% sag"
chyba wszystko dobrze podałem
: 25.10.2010 21:20:23
autor: szumasta
Wheel travel to skok zwieszenia a nie rozmiar kola, stad takie kosmiczne wyniki. Twoj ktm ma bodajze 180mm skoku czyli 7 cali. czyli sprezyne gdzies 450 - 500 powinienes miec. Jaka masz teraz?
: 25.10.2010 22:28:59
autor: Schodek
Seryjnie rowery strojone sa na jakieś 75kg więc jak masz 100 na karku to na bank springi zmieniaj..
: 25.10.2010 23:22:28
autor: tatuator
a jak chcesz jeździć na twardym zawieszeniu zanim to wszystko ogarniesz jest jedno banalmne rozwiązanie, poprostu skręć sprężyne na gwincie bardziej

: 26.10.2010 09:34:07
autor: Schodek
tatuator pisze:a jak chcesz jeździć na twardym zawieszeniu zanim to wszystko ogarniesz jest jedno banalmne rozwiązanie, poprostu skręć sprężyne na gwincie bardziej Smile
nie jest tak do końca

spring ma zakres działania w pewnej wartości..gdyby to było takie proste to byś miał jedną wartość i tylko skręcał i skręcał i skręcał..

: 26.10.2010 11:29:10
autor: Spaced
szumasta czemu ci do 500 wychodzi? Mi 4 462 (czyli 450) dochodzi w ustawieniu 180mm. 500/550 w ustawieniu 210 skoku ale na 210 skoku to ja juz bym ustawiał na sag 33%, nie <30.
: 26.10.2010 19:31:10
autor: klaster
no ja to wyszlo zle, a wiec orginala sprezyna ma 450x3.25 i taka tez mam, te 3.25 to na pewno grubosc pretu a 450 szacuje ze grubosc sprezyny. aktualnie mam ustawione na 210 ale mam mozliwosc na 180 tyle ze tego chyba nie bede robil bynajmniej jak narazie. nie chce z niego robic sztywnego jak czolg ma przynosci komfort podczas zjazdow i nie uginac sie podczas deptania. oczywiscie wiem ze i tak bedzie sie uginac bo nie ma tego systemu przeciw pedalowaniu juz nie wiem jak to sie nazywa ale nie tak jak teraz ze siedze pedaluje i lekko sie ugina .
tak to wyglada.
I dalej nie jestem przekonany czy do przodu na pewno bardzo twardy czy twardy nie bedzie leprzy bo ten dosyc ladnie pracuje przy zjazdach a podczas podjazdu na stojaco znacznie mniej sie ugina niz tylni. Bede musial jeszcze przedzwonic i osobiscie pogadac z kims z tego sklepu