Strona 1 z 1

HOPE M4 TYŁ-JAK USTWIĆ ZACISK

: 21.11.2010 13:52:45
autor: Taran96
Witam.
Mam tylnie hamulec hope m4 z tarcza avid 180mm.
Mam problem z ustawieniem hamulca ponieważ klocki sie ocierają o tarcze.
Tarcza ma lekkie bicie.
Jak mam to ustawić,żeby wszystko grało jak należy?
Pozdrawiam

: 21.11.2010 15:55:27
autor: diesel2117
Tarcza ma lekkie bicie.

Hope z tego slyna (przynajmniej z mojego przekonania) ze maja klocki blisko tarczy,wiec jak masz bicie na parczy,to raczej bedzie obcierac,mozesz jeszcze rozepchanac klocki srubokretem,moze pomoze :)

: 21.11.2010 16:25:03
autor: easy_rider_1
Taran96 Wymień tarczę

: 21.11.2010 16:25:20
autor: kuciek40i4
Wyprostuj tarczę palcami przez jakąś czystą szmatkę.

: 21.11.2010 16:43:37
autor: Taran96
Spróbowałem wyprostować ale nic.
diesel2117
zrobiłem tak jak kazałeś to jeszcze gorzej jest ;/

: 21.11.2010 16:51:46
autor: kuciek40i4
A może jakieś podkładki między zacisk i adapter lub miedzy adapter a ramę?

: 21.11.2010 17:16:31
autor: Taran96
Coś bedą kąbinował.
Ale podkładki to jakieś micro tata musi mi zrobić bo już ogarnełem troche co przeszkadza ale nie wiem czy bedzie ok.
Adapteeru nie mam ;)

: 21.11.2010 22:11:38
autor: blackdemon
Kombinowal, to po pierwsze, a po drugie bez odkrecenia odpowietrznika/pokrywy zbiorniczka rozpychanie jest bez sensu, w sumie odleglosc tloczkow od tarczy zalezy od tego ile klamka pompuje plynu.
Po trzecie, jak masz zacisk bezposrednio przykrecany do ramy to jest w standardzie IS (oczywiscie mowa tu o tyle), i mozesz podkladkami przesunac zacisk blizej tarczy, i tyle.

: 23.11.2010 17:07:15
autor: spz
Jedyne co to poluzowac zacisk (sruby), zakrecic kolem i zacisk sam sie ustawi jak mu bedzie "najlzej", potem sruby zakrecic. Problem tylko taki, ze podczas zakrecania srub zacisk lubi wracac do swojej obcierajacej pozycji. Ale jak sie przytrzyma zacisk to jakos da sie go naprostowac.
A najlepiej to:
Hellraiser pisze: Wymień tarczę

: 23.11.2010 17:17:24
autor: tomek059
spz -->
Taran96 pisze:Adapteeru nie mam Wink
Najpierw doczytaj potem pisz.

Jeśli nie masz takich cienkich podkładek to dorób kilka z puszki i podkładaj aż będzie dobrze.

: 24.11.2010 12:44:52
autor: DH-luka
Czesc. Nie wiem czy dobrze rozumiem ale jesli jeden z klockow obciera Ci o tarcze to mozliwe ze masz nierowno ustawione tloczki.

Nie mam polskich liter wiec wybacz.

1) musisz niestety miec idelanie prosta tarcze - uzywam do prostowania specjalnego narzedzia, bo prostowanie "rekami" bylo bardzo niedokladne. drogie ale przy kilku moich rowerach, dziewczyny, brata, taty naprawde oszczedza nerwow.

2) luzujac sruby mocujace ustawiasz zacisk aby tarcza byla dokladnie po srodku obudowy (sprawdz OBA konce zacisku).
Ustawiasz po srodku obudowy - nie klockow. na razie nie przejmujesz sie czy tarcza trze o klocki.

3) dopiero jak masz tarcze idealnie po srodku (sprawdz OBA konce zacisku) mozesz pomajstrowac z ustawieniami tloczkow.
Wiec tak: jesli tarcze wygina ci w jedna strone - zalozmy w lewo to znaczy ze tloczki z prawej za bardzo wychodza a tloczki z lewej za malo.
Wtedy podwazasz LEWY klocek plaskim srubokretem (miedzy tylem klocka a obudowa - najlepiej zaraz pod tym metalowym cyckiem) uwazaj zeby nie porysowac tloczkow.
Nacisniecie klamki spowoduje ze tloczki z LEWEJ wysuna sie bardziej w strone tarczy o te odleglosc o jaka odchyliles klocek. Tym samym prawe sie bardziej schowaja. Jesli przesadziles i teraz tarcze odgina na prawo, to podwaz srubokretem przeciwna strone. I tak az do skutku.
Tak jak ze wszystkim - cierpliwosci i malymi kroczkami, podwazaj po trochu i sprawdzaj.


polecam filmik hope'a http://www.youtube.com/watch?v=akIWGqEE0PY

EDIT:
spz pisze:
Jedyne co to poluzowac zacisk (sruby), zakrecic kolem i zacisk sam sie ustawi jak mu bedzie "najlzej", potem sruby zakrecic.
no wlasnie w tych hamulcach nie jest to takie proste. Tu sie zacisk sam nie ustawi i o tym mowa w filmiku ktory wkleilem. Dopiero jak zaczalem ustawiac tak jak opisalem powyzej, te hamulce zaczely naprawde dzialac.

: 24.11.2010 18:07:51
autor: Vin_OSW
Wy jesteście kurwa nie możliwi... cały czas gadacie o adapterze.
Dla ułatwienia dam wam foto:
Obrazek

Daj podkładki z puszki i powinno cykać.

: 24.11.2010 18:16:19
autor: DH-luka
Vin_OSW
Pytanie bylo
"Jak mam to ustawić,żeby wszystko grało jak należy?"

ok przy zacisku IS da podkladki zeby wyregulowac tarcze na srodek zacisku
ale i tak musi wyregulowac tloczki tak jak napisalem zeby bylo cacy

: 24.11.2010 19:37:38
autor: Vin_OSW
DH-luka tłoczki ma idealnie tak samo wysunięte.

: 25.11.2010 17:34:03
autor: dzemi15
DH-luka

Jakiego narzędzia używasz do prostowania tarcz??

: 25.11.2010 17:39:01
autor: DH-luka
dzemi15 http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=12324 w odroznieniu od innych narzedzi ma tez dluzsze naciecie dlatego dolozylem troche i kupilem parka

Mozna sobie samemu zrobic takie jak ktos ma dostep do maszyny zeby naciac rowno plaskownik. no i plaskownik tez grubszy jakis zeby wiecej tarczy lapal.

jak ktos ma warsztat w garazu to nie musi wyrzucac hajsu na park toola.