Strona 1 z 3
Prototyp Norco do DH na 2012?
: 26.11.2010 18:06:56
autor: frango
A takie info znalazłem na Dircie
http://dirt.mpora.com/news/exclusive-no ... otype.html
Na razie niewiele piszą, ale z tego co widać, to chyba Horst, zintegrowane odbojniki do dwupółki, zintegrowany zacisk sztycy (bardzo zgrabny patencik widziany już w kilku nowych sprzętach), dość płaski HA.
Tak trochę przypomina Sessiona :)
: 26.11.2010 18:11:51
autor: blackdemon
Szczerze to wolalem starsze Norki. Ten jest zbyt podobny do reszty konkurencji.. A szkoda.
: 26.11.2010 18:15:45
autor: GgG
frango pisze:Tak trochę przypomina Sessiona

Trochę?

Ciekawi mnie jak to jest ze zintegrowanymi odbojnikami. Na przykład taki Boxxer 2008 nie ma tak szerokiego rozstawu lag jak fox 40 albo 888, co w takim przypadku? Odległość jest regulowana, czy rama jest projektowana pod konkretny amortyzator?

: 26.11.2010 18:18:07
autor: Spaced
GgG troche. Sesion ma zupelnie inne profile. Nawet jesli z profilu jest podobny.
Wahacz mnie ciekawi i co tam sie przy tylnej oponie dzieje.
: 26.11.2010 18:23:04
autor: nopainnogame
Wygląda zgrabniej niż starsze Norco,które wyglądały na kloce. Tylko całość jest jakaś taka mało oryginalna.
: 26.11.2010 18:40:46
autor: Damian04
Ramka na pewno ładniejsza od poprzedniego modelu

Tylko nie rozumiem po co goście wygięli tak rurę dolna w okolicach suportu w dół :P nie wiem... zeby kamienie lepiej obijały niszcząc przy tym ramę ?

: 26.11.2010 18:49:10
autor: frango
GgG teoretycznie, skoro szerokość przedniej osi jest 110mm, to golenie walą w ramę, niezależnie, czy jest to Boxxer, 888 czy F40, mniej więcej w tym samym miejscu. Może odbojnik jest na tyle duży, że chroni niezależnie od modelu widelca
Spaced pisze:Wahacz mnie ciekawi i co tam sie przy tylnej oponie dzieje.
tzn?
Damian04 to samo jest w Glory i Sessionie. Wydaje mi się, że gdyby szła prosto w kierunku główki, to mogłyby być problemy ze zmieszczeniem dampera. Mógłby uderzać zbiorniczkiem.
: 26.11.2010 18:53:55
autor: LestatBiker
Jedzie trekiem na 200km! ;/ Cholera, co niby nowe a wszystko takie same...
: 26.11.2010 19:09:14
autor: tatuator
session + operator

ale niema co psioczyć może poprostu jest to mniej więcej ostateczny "idealny kształt tego typu ramy który będą odchudzać i modyfikować kosmicznymi materiałami.. Mi się podoba.
: 26.11.2010 19:27:15
autor: pietryna
http://img19.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1331662532 2008 po recallu + 2004... Wg te dwie ramy jak dla mnie tylko Demo i Intense M9 przebija...
Oczywiście jeśli chodzi o wygląd.
: 26.11.2010 19:34:33
autor: troyo
Spaced pisze:Wahacz mnie ciekawi i co tam sie przy tylnej oponie dzieje.
Jest asymetryczny, bo byś go po 1 sezonie zaorał łańcuchem. Poza tym taki wahacz jest nieco sztywniejszy.
: 26.11.2010 19:36:17
autor: boogiel
uroczy jest, strasznie mi sie podoba, może dlatego że jest połaczeniem dwóch ramek na które jestem najarany: operator i session

: 26.11.2010 21:03:07
autor: Vin_OSW
W końcu Norco mi się spodobało

Stare były obleśne, takie chu.je móje dzikie węże.
: 26.11.2010 22:25:31
autor: maxxis
: 27.11.2010 01:29:10
autor: Damian04
frango pisze:Damian04 to samo jest w Glory i Sessionie. Wydaje mi się, że gdyby szła prosto w kierunku główki, to mogłyby być problemy ze zmieszczeniem dampera. Mógłby uderzać zbiorniczkiem
Tak wiem oczywiście identycznie jest w glory, sessionie, ale nie jest to dla mnie żadne wytłumaczenie

Wydaje mi sie ze mogli lekko przeprojektować rurę podsiodłową własnie w okolicy dampera, aby umożliwić zamontowanie dampera zbiorniczkiem w drugą strone i po problemie

a jak nie to damper ustawic zbiornikiem do góry, choć obstawiam ze wtedy zawieszenie robi sie mniej czułe, mniej sie zapada :P
: 27.11.2010 02:33:50
autor: Las3k_91 Ldz
No to Norco utraciło rozpoznawalny kształt, chociaż to i tak lepsze od 2009/10/11...
Szkoda, no szkoda.
[*]
: 27.11.2010 09:44:38
autor: XxUzixX
Pierdolicie

Zajebiście wygląda
: 27.11.2010 11:27:49
autor: frango
Damian04 To czy ustawienie dampera w tej czy inne pozycji ma wpływ na jego pracę nie jest mi wiadome. Ale wydaje mi się, że ma to znikome znaczenie.
W mojej Glory i w Sessionie damper jest zbiorniczkiem do góry. W drugą stronę się nie mieścił. Fakt, obie ramy pochodzą z fabryki Gianta, co pewnie miało wpływ na ich formę.
Może ludzie od Norco pomyśleli, że tak będzie fajniej wyglądać, że środek ciężkości ramy przesunie się o 1mm do dołu

Nie wiem...
Las3k_91 Ldz i
XxUzixX - jak widać, kwestia gustu.
Mnie, osobiście, te stare Norco nie kręciły. Były jak kloce, żadne finezji. Te nowsze, o barokowych kształtach też kiepsko wyglądały IMO. Ten prototyp jest bardzo zgrabny. Mam nadzieję, że go fajnie pomalują. Że nie przesadzą.
PS. w porównaniu do Operatora, Norco jest szczytem finezji :P No i zawieszenie o wiele lepsze

: 27.11.2010 11:34:43
autor: uzurpator
Damian04 pisze:Tak wiem oczywiście identycznie jest w glory, sessionie, ale nie jest to dla mnie żadne wytłumaczenie Wink Wydaje mi sie ze mogli lekko przeprojektować rurę podsiodłową własnie w okolicy dampera, aby umożliwić zamontowanie dampera zbiorniczkiem w drugą strone i po problemie smile a jak nie to damper ustawic zbiornikiem do góry, choć obstawiam ze wtedy zawieszenie robi sie mniej czułe, mniej sie zapada :P
A żeś się obudził. Tak odgiętą dolną rurę ma praktycznie każdy współczesny rower który ma damper w tej pozycji ( ma tak np moje enduro SL z 2007 roku ). Jest to zrobione tylko i wyłącznie po to, żebyś miał dostęp do regulacji w damperze. Inaczej w patologicznych przypadkach miałbyś problem z dostaniem się do nich. Przy okazji się te miejsce nie będzie zbierać błota.
A poza tym to ramusia jest śliiiiczna
