Strona 1 z 1
Magura MT8 proto
: 11.12.2010 09:21:14
autor: ArthurGreen
: 11.12.2010 10:43:00
autor: Lajkamil
Ciekawe , ciekawe pewnie jakaś niebotyczna suma za taki hampel

: 11.12.2010 12:25:09
autor: war23
Wyglad klamki to jak Hujes
: 11.12.2010 15:43:42
autor: GgG
Albo formula, magura, shimano

: 12.12.2010 19:54:21
autor: tomek059
Nie wiem czy ktoś prócz mnie oglądał filmiki ze strony magury. W jednym z testów w rowerze xc są mt8, ale już w zjazdówce gucie. Hamulec prezentuje się ciekawie. Cena będzie pewnie kosmiczna, ciekawe jak z siłą i modulacją
: 13.12.2010 16:05:43
autor: Spaced
tomek059 gustavy wycofali co mnie niesamowicie smuci. Na prawde marzą mi sie dalej gustavy tylko wlasnie odchudzone lekko zeby wagowo wychodziły koło code np. Zreszta w sumie na 2 heble to tylko 100g róznicy.
: 13.12.2010 18:27:24
autor: tomek059
Spaced nie tylko Tobie. Podobnie sprzedaje formule i poluję na 4 tłoczki, ale też udało mi się kupić zakatowanego gucia, którego udało się naprawić. Mimo to chcę zmienić klamkę i założyć go z przodu. Ta ze zdjęcia była by wprost idealna
: 13.12.2010 18:50:28
autor: Spaced
tomek059 sainta wzialem po formuli ale jak sie nie spisze to na prawde wróce na stare graty

Magura MT8 proto
: 14.12.2010 04:41:59
autor: Roman_Maxx
Widzę, że Niemcy idą w tą samą stronę, co inni producenci, czyli unifikacji części.
Tak zrobiło już Shimano, migruje tam Hayes i inni. Dla riderów ma to taki plus, że łatwiej o części zamienne i całe klamki, bo właściwie różnice są kosmetyczne np. różnica wagi miedzy najlżejszą klamką Shimano (XTR) a najcięższą (SLX) wynosi jedynie ~70gramów dla kompletu. W niemieckiej konstrukcji podoba mi się, że dźwignia klamki jest oparta na grubych osiach - praktycznie 3x większa średnica niż u konkurencji - co pozytywnie wpłynie na lekkość działania, trwałość i brak luzów przez dłuższy czas. Użytecznym pomysłem jest wstawienie czerwonego kawałka tworzywa sztucznego przy zacisku na kierownicy - mniej porysowana kierownica przy upadkach i mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia klamki. Praktyczne jest także to, że brak wystających na ostro śrubek itp. elementów.
Zobaczcie jak podobne są klamki Shimano (praktycznie to samo, jedynie różne stopy aluminium) i inne zaciski;
: 14.12.2010 12:51:44
autor: tomek059
Roman_Maxx jeżeli było by tak jak mówisz to magura musiała by wypuścić kilka hamulców o podobnej budowie. Dla mnie bardzo dużym plusem jest ustawienie tłoczka pionowo do kierownicy. Widziałem badania w których wykazano że wtedy ciąg palców jest wydajniejszy. Dziwi mnie też fakt że wszyscy idą w tę stronę prócz avida.
Czy ktoś ma jakieś dokładniejsze zdjęcia tego hamulca? Nie widzę na klamce żadnych regulacji, a za cenę jakiej można się spodziewać były by mile widziane.
: 14.12.2010 13:44:50
autor: Spaced
tomek059 bo wg. avida wygodniej jest kiedy pkt obrotu dzwigni jest blizej klamki. Kazdy ma na to swój pomysł.
: 14.12.2010 16:48:46
autor: Roman_Maxx
tomek059 zrobią to samo co Japończycy z Shimano, kosmetycznie różniące się klamki do dedykowanych zacisków. Zobacz jak to wygląda na powyższej ilustracji korpus klamki Saint to to samo co SLX, Dore XT i XTR - różnica to jedynie kolor dźwigni i pokrywa zbiornika płynu hamulcowego o napisach nie wspomnę.
Natomiast cytując Kolegę "bardzo dużym plusem jest ustawienie tłoczka pionowo" - masz na myśli prostopadle do osi kierownicy jak przypuszczam? bo pionowo to nawet w dziecięcych rowerkach nie widziałem. Cóż jest to jedna z teorii co do działania klamki i pewnie nie ostatnia. Moim zdaniem chodzi o bardziej zwartą konstrukcję a tym samym oszczędność materiału = niższe koszty produkcji.
: 14.12.2010 22:29:42
autor: tomek059
tak pomyliłem się, miało być prostopadle
Klamka może i jest bardziej zwarta ale moim zdaniem kosztem wytrzymałości. Chętnie zobaczył bym ten hamulec w jakimś normalnym teście a nie tym co jest pokazane w tych filmikach. Jak się zachowuje po uderzeniu z boku itd.
Kolejna sprawa to mam nadzieję że marura wreszcie zrobi coś z tym swoim płynem.
Roman_Maxx widziałem że masz gucie, czym je zalałeś?
: 14.12.2010 22:33:17
autor: EZrider
Roman_Maxx popatrz jaką dźwignią działa na obejmę klamka prostopadła i równoległa. Więcej siły idzie w wychylenie przez brak sztywności klamki.
Ofc są to takie wartości, że informacja jest praktycznie bezużyteczna, ale fakt faktem.
Magura MT8 proto
: 14.12.2010 22:51:45
autor: Roman_Maxx
tomek059 wiesz zajeżdżam już kolejną wersje Gustava i nie narzekam, chociaż nadal jeżdżę na standardowym płynie Magury. A ani lekki nie jestem, ani po bułki nie jeżdżę - myślę, że to jeden z mitów o tym hamulcu, że jak nie DOT 5.1 to słaby hampel = bajdy. Taka sam bzdura chodzi po rynku na temat ciężaru Gustawów.
: 15.12.2010 20:19:19
autor: tomek059
Mi niestety nie odpowiada gumowa klamka w magurach. Chociaż jak tak sobie myślę to większość z nich to były naprawiane przeze mnie, albo brata modele serii hs, julie, clara. Mają one plastikowe przewody i pewnie dlatego takie odczucie.
: 15.12.2010 20:35:53
autor: Roman_Maxx
"tomek059" jest tak jak piszesz, czyli producenci oszczędzają na przewodach hydraulicznych jak mogą, a zatem nylonowa, czy z PCV rurka, działa jak membrana i to powoduje gumowatość hamulca = czyli brak czucia, jego działania. Niestety jest to globalny trend od producentów, gdyż obecnie wszyscy stosują takie niskobudżetowe przewody hydrauliczne. A widział ktoś koparkę z przewodami hydraulicznymi, bez oplotu stalowego?
: 16.12.2010 00:03:27
autor: tomek059
W starszych modelach jest gołe pcv. Natomiast w nowszych pcv owinięte sznurkiem i kolejnym plastikiem żeby ładnie wyglądało. Nie tylko oni tak robią ale wszyscy producenci. Stal poprawia parametry na rozszerzalność ale mało osób w to wierzy. Przykładowo jest to bardzo odczuwalne w codach ale jak powiesz jakiemuś maniakowi avida żeby zmienił przewód to zawsze to samo- avid jest zajebisty, nie to co hayes czy inni.
Nie wiem jak wam ale mi do głowy przychodzi porównanie tej magury z moimi formulami puro oro carbon. Myślę że waga będzie niższa, ale czy cena mniejsza niż 1300 za sztukę? W formulach mamy przewód w kewlarze a tu? Moim zdaniem powinni coś z tym zrobić.
Magura MT8 proto
: 14.01.2011 19:13:38
autor: Roman_Maxx
Niemiecka Magura odkrywa kolejne informacje dotyczące nowej rodziny MT8;
- wiemy już jak wygląda zacisk, widać, że to przemyślana konstrukcja bez zbędnego grama materiału.
tomek059 odpowiadając na Twoje przemyślenia, to myślę, że Magura zaoszczędzi, bo i tak jest tajemnicą poliszynela, że zawodnicy kupują kable Goodridga tak do produktów z Niemiec, jak i Hayesa, Avida, czy Formuli.