Strona 1 z 2

Domain 318

: 13.12.2010 20:15:44
autor: wojak1992
Kupiłem Domaina 318 Coil 2008 i pasuje mi go przeserwisować. Jestem kompletnie zielony w temacie RS, dlatego proszę o pomoc. Z tego co znalazłem na forum i w necie trochę informacji wybrałem, natomiast dalej nurtuje mnie kilka pytań.
1.Czy żeby wymienić olej w tłumiku potrzebuję wyjmować tłumik powrotu od spodu jak ten gość na filmiku w 1:55 ? Czy tylko wystarczy wyjąć ten czerwony od góry, wylać stary i wlać nowy olej?

http://www.youtube.com/watch?v=48_O2xWU9RE

2. Teraz będzie prawdopodobnie bardzo głupie pytanie. Jak wygląda sprawa z wymianą smarującego oleju? Chodzi mi o to którędy go wlewamy już po założeniu goleni na lagi. Z lewej strony od góry przez sprężynę? A z prawej koło tłumika czy jak? :oops:

3. Jak wygląda sprawa z wazeliną kosmetyczną na uszczelki? Trzeba jej dać na olejowe czy kurzowe, czy wszystkie?

4. No i sprawa oleju. Znalazłem tablice z poszczególnymi ilościami, jednak chcę się zapytać ile Wy lejecie i jakiego w celu osiągnięcia najlepszego efektu.

Z góry dzięki za pomocne odpowiedzi, wiem że pytania są może niemądre jednak proszę nie udzielać wypowiedzi w stylu "google.pl, użyj szukajki" gdyż w niczym mi to nie pomoże :wink:

: 13.12.2010 20:22:53
autor: GgG
Sprawdź stronę Srama - Rock Shox'a tam są wszystkie instrukcje.

3. Serwisowałem trzy sztuki 888rc3 dając wazelinę na uszczelki + troszkę wgłąb na 1 ślizg i efekty były ogromne oczywiście na plus. Ja osobiście nie żałuję tej wazelinki.


Na pozostałe pytania niech lepiej odpowie ktoś kto ma jakiekolwiek pojęcie o domainie, ja jestem zielony co do tego amortyzatora :)

: 13.12.2010 20:50:17
autor: Slopstyler
Przylacze sie do tematu bo mojemu tez pasowalo by zrobic serwis.

Czy za serwis w serwisie RS'a się płaci czy np pierwszy jest darmowy w ramach gwarancji? Bo jak nie jest darmowy to kupuje co potrzebne i robie sam.

Gdzieś była taka instrukcja z obrazkami krok po kroku jak rozebrac Domaina i przeserwisowac. Mógłby ktoś zapodać linka?

Jaki olej seryjnie jest w Domainie? Chodzi o gęstość.

: 13.12.2010 20:51:09
autor: wojak1992
GgG dzięki :wink: co do strony Srama są instrukcje lecz po angielsku z którego coś tam wiem lecz nie na tyle by bez problemu to ogarnąć :oops:

Ps. Zastanawia mnie jeszcze sprawa z Brunoxem Deo, na opakowaniu napisane jest że wypłukuje stary smar, nie zrobi tego z wazelinką?

: 13.12.2010 21:20:34
autor: Cubus5
Slopstyler jak to mawia moja babcia "za darmo umarło". Domain prosty jak budowa cepa. Olej 5w z tego co pamiętam a ilość w instukcji rockshoxa jest a dla leniwych to ile wylejesz, tyle wlej. Nie zapomnij o masełku :D
wojak1992 Brunox daje rady, oryginalnego smaru który się daje pod uszczelki nie wypłukuje a wazeliną się nie bawie.

: 13.12.2010 21:35:01
autor: wojak1992
a co z moimi pozostałymi pytaniami? :)

: 13.12.2010 21:46:30
autor: Vin_OSW

: 13.12.2010 21:52:28
autor: Slopstyler
Cubus5 I tak sie chyba zgłosze do Ciebie z piwem. :)

Vin_OSW Dzieki!

: 13.12.2010 21:53:10
autor: wojak1992
Vin_OSW dzięki wielkie, przyda się :D czyli jak rozumiem w 318 nie muszę wyciągać tłumika odbicia z dołu, wystarczy wyciągnąć kompresji, wylać stary i wlać nowy olej?

: 13.12.2010 23:06:45
autor: szumasta
Tak wystarczy wylac stary i wlac nowy, ewentualnie mozesz przelac tlumik czyms co usunie resztki starego oleju.

Do goleni z tlumikiem lejesz 200ml oleju 5W od gory pozniej wkladasz tlumik/zakrecasz korek zaleznie od wersji.

Olej do smarowania to 15W i lejesz 10ml do prawej i 15 do lewej lagi, zakladasz dolne golenie i przez dziury od srub dozujesz odpowiednia ilosc strzykawka, pozniej dopiero dopychasz golenie, ustawiasz szpilki i skrecasz to srubami.

: 13.12.2010 23:34:55
autor: easy_rider_1

Hellraiser napisał:
http://domain-302.webpark.pl/
I wrzucił na serwer :mrgreen:

Jak chcecie serwisować amortyzatory RS'a to nie ma sensu bawić się w częstą wymianę oleju w samym tłumiku, tłumik jest zamknięty i olej tak szybko się nie zanieczyszcza.
Efekt poprawy pracy będzie po nasmarowaniu uszczelek wazeliną techniczną, napakowaniu wazeliny w przestrzeń między uszczelką kurzową i olejową, smarowanie ślizgów (pomaga przy składaniu) + wymiana oleju smarującego który szybko się zanieczyszcza.

Wymiana oleju tylko w tłumiku polega na zdjęciu pokrętła tłumika Motion Control, wykręceniu tłumika, wylaniu oleju, zalaniu nowym olejem i złożeniem wszystkiego do kupy (bo jak wiadomo w kupie siła)

PS chyba nie muszę dodawać żeby nie uginać amortyzatora w momencie gdy tłumika motion control nie ma wkręconego :D

: 14.12.2010 11:05:38
autor: Shibby
Od siebie polecę tylko judy butter zamiast wazeliny ;]

: 14.12.2010 12:08:55
autor: SkowronWro
http://www.pinkbike.com/news/tech-tuesd ... -2010.html

głownie w RS to wymieniac olej w dolnych goleniach to poprawia prace.

: 24.12.2010 20:00:31
autor: wojak1992
Słuchajcie jest pewien problem. Przeserwisowałem Domaina wg tych instrukcji, wyjąłem tłumik kompresji, wylałem olej, wlałem nowy, zakręciłem i nie działa regulacja kompresji ! Odbicia działa jak przed serwisem. Mieliście takie problemy? Co się mogło stać?

: 24.12.2010 20:10:41
autor: Cubus5
wojak1992 daj może trochę czasu aby tłumik zassał olej.
Apropos Domaina pamięta ktoś może w której ladze i gdzie dokładnie ma się znajdować czarna uszczelka? Jest ona średnicy tłumika i obecnie leży mi luzem a Domain skręcony po serwisie.

: 24.12.2010 20:22:07
autor: s3b00
wojak1992 pisze:Słuchajcie jest pewien problem. Przeserwisowałem Domaina wg tych instrukcji, wyjąłem tłumik kompresji, wylałem olej, wlałem nowy, zakręciłem i nie działa regulacja kompresji ! Odbicia działa jak przed serwisem. Mieliście takie problemy? Co się mogło stać?
Ja miałem taki sam problem. Jak w prawej ladze masz za mało oleju to wtedy nie działa. Musi być 200ml. Ewentualnie masz za rzadki olej :) a z odbiciem to ja miałem jaja dopiero bo strasznie mi zmulał amorek nawet jak było odkręcone na maxa, tylko, że ja miałem u-turn.

: 24.12.2010 22:43:29
autor: wojak1992
Cubus5 dałem mu już ten czas, serwis zrobiłem przedwczoraj, od tamtego czasu byłem już parę razy się przejechać :) s3b00 raczej to niemożliwe żebym miał za mało, wlałem go tyle ile się wylało, a przed serwisem wszystko było ok. Za rzadki też chyba nie jest, Castrol Syntetyczny 5W. Ma ktoś jakieś pomysły co może być nie tak ? :)

: 25.12.2010 00:10:05
autor: SkowronWro

wojak1992 daj może trochę czasu aby tłumik zassał olej.
Apropos Domaina pamięta ktoś może w której ladze i gdzie dokładnie ma się znajdować czarna uszczelka? Jest ona średnicy tłumika i obecnie leży mi luzem a Domain skręcony po serwisie.
niech zgadne na korku z regulacja kmpresji ze wzgledu ze jest olej w tłumiku?

: 25.12.2010 11:51:11
autor: Cubus5
Obrazek
Nie wydaje mi się aby to było na korku ale mogę się mylić. Przedświąteczne zamieszanie, szybki serwis i trochę nieuwagi i nie mam zielonego pojęcia gdzie to ma być.