Strona 1 z 2
Domain 318
: 13.12.2010 20:15:44
autor: wojak1992
Kupiłem Domaina 318 Coil 2008 i pasuje mi go przeserwisować. Jestem kompletnie zielony w temacie RS, dlatego proszę o pomoc. Z tego co znalazłem na forum i w necie trochę informacji wybrałem, natomiast dalej nurtuje mnie kilka pytań.
1.Czy żeby wymienić olej w tłumiku potrzebuję wyjmować tłumik powrotu od spodu jak ten gość na filmiku w 1:55 ? Czy tylko wystarczy wyjąć ten czerwony od góry, wylać stary i wlać nowy olej?
http://www.youtube.com/watch?v=48_O2xWU9RE
2. Teraz będzie prawdopodobnie bardzo głupie pytanie. Jak wygląda sprawa z wymianą smarującego oleju? Chodzi mi o to którędy go wlewamy już po założeniu goleni na lagi. Z lewej strony od góry przez sprężynę? A z prawej koło tłumika czy jak?
3. Jak wygląda sprawa z wazeliną kosmetyczną na uszczelki? Trzeba jej dać na olejowe czy kurzowe, czy wszystkie?
4. No i sprawa oleju. Znalazłem tablice z poszczególnymi ilościami, jednak chcę się zapytać ile Wy lejecie i jakiego w celu osiągnięcia najlepszego efektu.
Z góry dzięki za pomocne odpowiedzi, wiem że pytania są może niemądre jednak proszę nie udzielać wypowiedzi w stylu "google.pl, użyj szukajki" gdyż w niczym mi to nie pomoże

: 13.12.2010 20:22:53
autor: GgG
Sprawdź stronę Srama - Rock Shox'a tam są wszystkie instrukcje.
3. Serwisowałem trzy sztuki 888rc3 dając wazelinę na uszczelki + troszkę wgłąb na 1 ślizg i efekty były ogromne oczywiście na plus. Ja osobiście nie żałuję tej wazelinki.
Na pozostałe pytania niech lepiej odpowie ktoś kto ma jakiekolwiek pojęcie o domainie, ja jestem zielony co do tego amortyzatora

: 13.12.2010 20:50:17
autor: Slopstyler
Przylacze sie do tematu bo mojemu tez pasowalo by zrobic serwis.
Czy za serwis w serwisie RS'a się płaci czy np pierwszy jest darmowy w ramach gwarancji? Bo jak nie jest darmowy to kupuje co potrzebne i robie sam.
Gdzieś była taka instrukcja z obrazkami krok po kroku jak rozebrac Domaina i przeserwisowac. Mógłby ktoś zapodać linka?
Jaki olej seryjnie jest w Domainie? Chodzi o gęstość.
: 13.12.2010 20:51:09
autor: wojak1992
GgG dzięki

co do strony Srama są instrukcje lecz po angielsku z którego coś tam wiem lecz nie na tyle by bez problemu to ogarnąć
Ps. Zastanawia mnie jeszcze sprawa z Brunoxem Deo, na opakowaniu napisane jest że wypłukuje stary smar, nie zrobi tego z wazelinką?
: 13.12.2010 21:20:34
autor: Cubus5
Slopstyler jak to mawia moja babcia "za darmo umarło". Domain prosty jak budowa cepa. Olej 5w z tego co pamiętam a ilość w instukcji rockshoxa jest a dla leniwych to ile wylejesz, tyle wlej. Nie zapomnij o masełku
wojak1992 Brunox daje rady, oryginalnego smaru który się daje pod uszczelki nie wypłukuje a wazeliną się nie bawie.
: 13.12.2010 21:35:01
autor: wojak1992
a co z moimi pozostałymi pytaniami?

: 13.12.2010 21:46:30
autor: Vin_OSW
: 13.12.2010 21:52:28
autor: Slopstyler
Cubus5 I tak sie chyba zgłosze do Ciebie z piwem.
Vin_OSW Dzieki!
: 13.12.2010 21:53:10
autor: wojak1992
Vin_OSW dzięki wielkie, przyda się

czyli jak rozumiem w 318 nie muszę wyciągać tłumika odbicia z dołu, wystarczy wyciągnąć kompresji, wylać stary i wlać nowy olej?
: 13.12.2010 23:06:45
autor: szumasta
Tak wystarczy wylac stary i wlac nowy, ewentualnie mozesz przelac tlumik czyms co usunie resztki starego oleju.
Do goleni z tlumikiem lejesz 200ml oleju 5W od gory pozniej wkladasz tlumik/zakrecasz korek zaleznie od wersji.
Olej do smarowania to 15W i lejesz 10ml do prawej i 15 do lewej lagi, zakladasz dolne golenie i przez dziury od srub dozujesz odpowiednia ilosc strzykawka, pozniej dopiero dopychasz golenie, ustawiasz szpilki i skrecasz to srubami.
: 13.12.2010 23:34:55
autor: easy_rider_1
I wrzucił na serwer
Jak chcecie serwisować amortyzatory RS'a to nie ma sensu bawić się w częstą wymianę oleju w samym tłumiku, tłumik jest zamknięty i olej tak szybko się nie zanieczyszcza.
Efekt poprawy pracy będzie po nasmarowaniu uszczelek wazeliną techniczną, napakowaniu wazeliny w przestrzeń między uszczelką kurzową i olejową, smarowanie ślizgów (pomaga przy składaniu) + wymiana oleju smarującego który szybko się zanieczyszcza.
Wymiana oleju tylko w tłumiku polega na zdjęciu pokrętła tłumika Motion Control, wykręceniu tłumika, wylaniu oleju, zalaniu nowym olejem i złożeniem wszystkiego do kupy (bo jak wiadomo w kupie siła)
PS chyba nie muszę dodawać żeby nie uginać amortyzatora w momencie gdy tłumika motion control nie ma wkręconego

: 14.12.2010 11:05:38
autor: Shibby
Od siebie polecę tylko judy butter zamiast wazeliny ;]
: 14.12.2010 12:08:55
autor: SkowronWro
http://www.pinkbike.com/news/tech-tuesd ... -2010.html
głownie w RS to wymieniac olej w dolnych goleniach to poprawia prace.
: 24.12.2010 20:00:31
autor: wojak1992
Słuchajcie jest pewien problem. Przeserwisowałem Domaina wg tych instrukcji, wyjąłem tłumik kompresji, wylałem olej, wlałem nowy, zakręciłem i nie działa regulacja kompresji ! Odbicia działa jak przed serwisem. Mieliście takie problemy? Co się mogło stać?
: 24.12.2010 20:10:41
autor: Cubus5
wojak1992 daj może trochę czasu aby tłumik zassał olej.
Apropos Domaina pamięta ktoś może w której ladze i gdzie dokładnie ma się znajdować czarna uszczelka? Jest ona średnicy tłumika i obecnie leży mi luzem a Domain skręcony po serwisie.
: 24.12.2010 20:22:07
autor: s3b00
wojak1992 pisze:Słuchajcie jest pewien problem. Przeserwisowałem Domaina wg tych instrukcji, wyjąłem tłumik kompresji, wylałem olej, wlałem nowy, zakręciłem i nie działa regulacja kompresji ! Odbicia działa jak przed serwisem. Mieliście takie problemy? Co się mogło stać?
Ja miałem taki sam problem. Jak w prawej ladze masz za mało oleju to wtedy nie działa. Musi być 200ml. Ewentualnie masz za rzadki olej

a z odbiciem to ja miałem jaja dopiero bo strasznie mi zmulał amorek nawet jak było odkręcone na maxa, tylko, że ja miałem u-turn.
: 24.12.2010 22:43:29
autor: wojak1992
Cubus5 dałem mu już ten czas, serwis zrobiłem przedwczoraj, od tamtego czasu byłem już parę razy się przejechać
s3b00 raczej to niemożliwe żebym miał za mało, wlałem go tyle ile się wylało, a przed serwisem wszystko było ok. Za rzadki też chyba nie jest, Castrol Syntetyczny 5W. Ma ktoś jakieś pomysły co może być nie tak ?

: 25.12.2010 00:10:05
autor: SkowronWro
wojak1992 daj może trochę czasu aby tłumik zassał olej.
Apropos Domaina pamięta ktoś może w której ladze i gdzie dokładnie ma się znajdować czarna uszczelka? Jest ona średnicy tłumika i obecnie leży mi luzem a Domain skręcony po serwisie.
niech zgadne na korku z regulacja kmpresji ze wzgledu ze jest olej w tłumiku?
: 25.12.2010 11:51:11
autor: Cubus5

Nie wydaje mi się aby to było na korku ale mogę się mylić. Przedświąteczne zamieszanie, szybki serwis i trochę nieuwagi i nie mam zielonego pojęcia gdzie to ma być.