Strona 1 z 1
Tulejki do dampera , z czego najlepiej wytoczyc
: 25.12.2010 23:04:26
autor: maciekbike
Jaki materiał polecacie ??
: 25.12.2010 23:19:29
autor: miki_ck
słyszałem, że cedr świetnie nadaje się do produkcji takich elementów
A na serio, na allegro gość sprzedaje raczej sprawdzone tulejki w przyzwoitej cenie - po co sobie utrudniać życie, jak można kupić gotowe

: 26.12.2010 01:03:40
autor: mrbelin
Cedr nie jest tak łatwo dostać. Ale alternatywą jest brąz który jest dość mocno odporny na ścieranie.
: 26.12.2010 03:09:06
autor: Roman_Maxx
Nie ma co się kłopotać, bo tulejki to nie tylko materiał ale i utwardzenie powierzchniowe oraz uszczelki itp. Najprościej zamów u "darex" tulejki na wymiar i po kłopocie - wątek o tym masz tutaj;
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=61379
: 26.12.2010 14:32:27
autor: balfa2step
brąz , mosiądz , bardzo dobre właściwosci slizgowe bez dodatkowych smarów itp.
: 26.12.2010 17:05:54
autor: darex
Jak ktoś uważa, że tam się mosiądz lub brąz nadaje to niech zrewiduje swoje poglądy uwzględniając specyfikację tulejek DU lub polimerowych dotyczącą wałków z jakimi mogą współpracować.
: 26.12.2010 17:24:05
autor: LestatBiker
darex no mosiądz był i jest do dziś stosowany jako materiał ślizgowy w silnikach i innych urządzeniach, wszystko zależy w jakich proporcjach jest dobrany, ale jak dla mnie w zawieszeniu moze mieć zastosowanie jeśli tuleja mosiężna np bedzie wbita w stal lub w tuleję z twardszego materiału żeby się nie rozbiła za szybko. dlatego jakbym miał je toczyć to z mocnej stali.
: 26.12.2010 17:51:09
autor: darex
No dobry trop.
Czym twardszy materiał na sworzeń tym lepiej, minimum 200 HB. To są dane od producenta tulejek ślizgowych DU. Twardość ma tutaj bardzo duże znaczenie, ze względu na ścieralność. Czym twardszy materiał tym mniej się ściera. Mechanizm działania takiej pary metal-polimer w tulejkach DU polega na tym, że sworzeń ma odpowiednią (nie za niską) chropowatość, dzięki temu w mikro szczeliny wchodzi polimer i wtedy połączenie wygląda mniej więcej jakby teflon pracował z teflonem. To są mikroskopijne szczeliny, tam samo cząsteczki polimeru, które tam siedzą, także gołym okiem się tego nie zobaczy.
Można sobie łopatologicznie nawet wyobrazić, że mało twardy materiał jakim jest aluminium ściera się znacznie szybciej od stali na tulejkach montażowych. A sworzeń, nie współpracuje z metalem tylko z miękkim polimerem, którego można łatwo nawet zeskrobać.
: 26.12.2010 18:25:19
autor: LestatBiker
darex samo alu czy mosiądz nie tylko się wytrze ale i zrobi sie jajo w tulejce od napręzeń których tuleje nie zdołają przenieść na damper, to samo będzie z polimerem jesli bedzie lipnie spasowany i sie dobrze nie spasuje z tulejami a sworzniem.
: 27.12.2010 10:57:07
autor: Joniu 03
Mosiądz każdy tokarz ci powie : ) produkcja jednej od 15-30 pln sie waha ale bez łożysk z łożyskiem jakieś 30 pln więcej musisz liczyć zapewne .