Strona 1 z 1

Modyfikacja hamulca Saint M810

: 01.01.2011 14:14:35
autor: Sołek
Witam potrzebuje opini na temat klocków i przewodów do w/w hamulca. Zależy mi na szybkim odprowadzaniu ciepła i jak najlepszemu działaniu w trudnych warunkach.
Szukając znalazłem takie klocki , oczywiście metaliki :
EBC Gold
Kool-Stop
Zeit

A co do przewodów mam 3 typy :
Hel
UNEX ULTRA HYDLULIC HOSE
A2Z (bez stalowego oplotu)

: 01.01.2011 14:48:30
autor: ArthurGreen
Ja mam metaliki A2z hamują genialnie.

: 01.01.2011 18:17:25
autor: GgG
Tak samo jak Artur polecam a2z. Co do przewodu unex'a, to jeśli poczekasz tydzień - dwa, to Ci napiszę co to warte, bo będę zamawiać do tylnego Saint'a kolegi.

: 01.01.2011 19:19:39
autor: Sołek
Jakoś nie zauważyłem tych A2Z , i tu są faktycznie dwie ciekawe wersje AZ-640 Gold i Silver . I tutaj myślę ,że dobrym rozwiązaniem było by gdybym dał golda na przód a silvera na tył z uwagi na lepsze odprowadzanie ciepła .
GgG spoko poczekam ,na razie ustalam plan zakupów na początek lutego .

: 01.01.2011 19:44:33
autor: GgG
Przejeździłem cały sezon na goldach z przodu, tył miał oryginalne metaliki. Teraz dokupię takie same zarówno dla mnie i dla kolegi któremu składam hamulec do kupy.
W razie czego możesz pisać do mnie na PW w razie, jakbym zapomniał o tym temacie.

: 02.01.2011 11:05:59
autor: tomek059
Możecie napisać coś więcej o klockach a2z? Mam w domu je w kilku zestawach w wersji półmetalicznej i nie jestem zadowolony. Wziąłem bo miałem naprawić hamulce i je sprzedać, a klocki są stosunkowo tanie. Zachowują się jak by były seryjnie zalane. Po zmoczeniu tarczy wodą wszystko działa tak jak powinno. Gdy wyschną niestety siła znacząco spada. Wypalanie, przecierania papierem itd nic nie daje.

: 02.01.2011 11:48:58
autor: SkowronWro

Możecie napisać coś więcej o klockach a2z? Mam w domu je w kilku zestawach w wersji półmetalicznej i nie jestem zadowolony. Wziąłem bo miałem naprawić hamulce i je sprzedać, a klocki są stosunkowo tanie. Zachowują się jak by były seryjnie zalane. Po zmoczeniu tarczy wodą wszystko działa tak jak powinno. Gdy wyschną niestety siła znacząco spada. Wypalanie, przecierania papierem itd nic nie daje.
no to są zalane całkowicie ewentualnie jakies wadliwe;) Miałem to samo z Orginanymi do sianta od shimano po pewnym czasie tarcie papierem wylanie itp nic nie pomagało, tylko własnie mokra tarcza. Zmieniłem na nowe(zeit'a) i hula zajebiscie

: 02.01.2011 13:05:04
autor: tomek059
SkowronWro Ja ich nie zalałem, a tarcze są nowe. W formulach są nowe tarcze XT, a w magach avidy. Poza tym kupowane były w innych terminach więc na pewno nie były z jednej partii.

: 02.01.2011 13:09:36
autor: SkowronWro
ja swoich orginalnych Shimano metalikó tez nie zalałem. Na początku były żylety, jednak po pewnym czasie tak jak by sie zbiły i powierzchni klocków była śliska czy cos w tym rodzaju, przetarcie papierkiem pomagało na 2-3 hamowania

Modyfikacja hamulca Saint M810

: 03.01.2011 23:22:17
autor: Roman_Maxx
Z wymienionych przez Ciebie klocków sprawdzałem praktycznie tylko EBC
Kool-Stop i mogę powiedzieć tylko tyle;
EBC Gold - trwałe i bardzo wytrzymałe termicznie
Kool-Stop - jaka cena taka żywotność i niestety przy jeździe w płocie szybko sie zapychają i trzeba czyścić.

Co do przewodów, to przy wymianie warto założyć w stalowym oplocie, po pierwsze bo pożyją dłużej a po wtóre poprawią czucie hamulca. Niestety oplot oplotowi nie równy, kiedyś nie mogłem kupić na wyjeździe Goodridge i kupiłem BBB (czyli jakiś tam chiński produkt) i szybko to zdjąłem bo pompowały się jakby tam oplotu nie było. Polecam zakup przewodów Goodridga, bo porządny oplot i to w wielu kolorach, po wtóre lekkie bo końcówki są z duraluminium a nie stalowe, no i jeszcze ten plus że końcówki sam montujesz, bez rządnych pras itp komplikatorów a jak wymienisz kiedyś hamulce, to wystarczy wymienić tylko same końcówki przewodów, zobacz je tutaj; http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=20425