Strona 1 z 1

Damper Roco R [stuk , stuk]

: 15.01.2011 19:47:37
autor: Straigh
Siema wszystkim
piszę pierwszego posta więc postaram się opisać wszystko dokładnie :)
A więc posiadam ten damper co w temacie w ramie Haro Extreme x6 i dokładnie od 3 dni strasznie stuka na małych dołkach , lub przy dużych prędkościach . Jako że stał on przez "zime" (trudno nazwać to zimą ;D ) to rozebrałem i nasmarowałem wszystko , ale stukanie nie ustało . Sprawdzałem wszystkie łączenia itd. luzów nigdzie nie ma . Strasznie denerwuje mnie to bo praktycznie jeździ się 100x gorzej . Pojechałem do serwisu ,w którym miałem kiedyś gw. i goście powiedzieli że wszystko ok , a że odgłosy to standart, za to całkiem innego tłumienia nie umiał wytłumaczyć . Wiecie co to może być ? wina dampera czy ramy ? Zrobiłem test i jak spuszczę rower za siodełko to robi "dzyń" bardzo mocno . Jak czegoś nie dopisałem to dajcie znać
Pozdro :)

: 15.01.2011 19:51:59
autor: SkowronWro
zapowietrzony + za małe ciśnienie w komorze

: 15.01.2011 20:00:54
autor: Straigh
Obrazek < dla jasności posiadam ten damper ( bo widziałem kilka roco r )

i również pomyślałem o tym ciśnieniu i podjechałem do serwisu ( dobrego ) i tam pan oznajmił mi że jest to damper na azot czy jakoś tak i że tego nie pompują nigdzie . hmmm

: 15.01.2011 20:14:32
autor: Roman_Maxx
A to dobre, prze profesjonalny serwis, który twierdzi, że "azotu ... nie pompują nigdzie"

Ciekawe jak oni serwisują dampery, jeśli mają takie pojęcie?
Napisz do Darka z Proshox, to będziesz wiedział, czy coś takiego występuje w ROCO i co z tym można zrobić; http://proshox.com/

: 15.01.2011 20:45:51
autor: mikeyDH
też miałem ten damper i wszystko było spoko prócz tego że właśnie było takie stukanie i wibracje niemiłe.okazało sie że sprężyna dotyka tłoka..sprawdź,może to to.życze powodzenia;)

: 16.01.2011 02:15:20
autor: blackdemon
Posiadam Roco TST R i miałem podobną sytuację. Okazało się, iż w zbiorniczku wyrównawczym nie było powietrza, na szczęście dość szybko zareagowałem i damper nie wymagał odpowietrzenia, także czym prędzej sprawdź ciśnienie w komorze. Minimum to 10 bar.
Równie dobrze może być luz pomiędzy tulejką a ślizgiem, tulejką a śrubą lub między tuleją a ramą (luz na boki, zbyt krótka tuleja).
Czasem pomaga też przesmarowanie końcówek sprężyny towotem (oczywiście nie przesadzaj z ilością :wink: )

Jeżeli nic z wyżej wymienionych sposobów nie przyniesie skutku, zdejmij sprężynę, ustaw damper tłokiem do góry i sprawdź, czy jest kompresja oraz tłumienie na całym skoku tłoka (możesz ku temu włożyć jakiś pręt w tuleję ślizgową, inaczej będzie ciężko wyciągnąć tłok). W przypadku braku tłumienia lub kompresji (z reguły tylko na początku skoku tłoka) damper jest zapowietrzony i wymaga serwisu.

: 16.01.2011 08:45:24
autor: rafimax
blackdemon pisze:
Posiadam Roco TST R i miałem podobną sytuację. Okazało się, iż w zbiorniczku wyrównawczym nie było powietrza, na szczęście dość szybko zareagowałem i damper nie wymagał odpowietrzenia, także czym prędzej sprawdź ciśnienie w komorze. Minimum to 10 bar.
Równie dobrze może być luz pomiędzy tulejką a ślizgiem, tulejką a śrubą lub między tuleją a ramą (luz na boki, zbyt krótka tuleja).
Czasem pomaga też przesmarowanie końcówek sprężyny towotem (oczywiście nie przesadzaj z ilością Wink )

ten damper nie ma opcji żeby go napompować bo to zupełnie inna klasa niż roco tst r

co do tulejek to właśnie sprawdz miejsca gdzie damper jest zamontowany bo sam w sobie nie powinien stukac, gdyż to troche za prosta konstrukcja :)

: 16.01.2011 10:09:05
autor: raffi
Damper ma zbliżoną budowę do vanilli r, do napompowania potrzebny jest reduktor na pompkę. W PROFESIONALNYM sklepie rowerowym powinni posiadać takowy reduktor.
Na forum był poruszany temat pompowania vanilli r/rc, a na pinkbike jest fotorelacja.

: 16.01.2011 10:23:00
autor: ravfr
Straigh pisze:i również pomyślałem o tym ciśnieniu i podjechałem do serwisu ( dobrego ) i tam pan oznajmił mi że jest to damper na azot czy jakoś tak i że tego nie pompują nigdzi
kompromitacja. :|
Igła "lekarska" z adapterem do pompki plus imbus z dziurą .
Tak przy okazji, draństwem , ze strony producentów jest brak wentyli w "niższych" modelach.

: 16.01.2011 10:45:36
autor: Straigh
raffi mógł byś dać linka do tej fotorelacji na pinku . Byłem w 3 serwisach ( na 8 ) i w żadnym nie pompują tego , a zapewne cena tego reduktora nie mała . Po czym mogę zobaczyć że jest za małe ciśnienie ? ( tzn nie zmierzyć tylko jakieś inne widoczne efekty za małego ciśnienia ) .

: 16.01.2011 13:40:27
autor: pietryna
Nie wraca po wciśnięciu, albo wraca bardzo długo. Mój dhx na niskim ciśnieniu i tłumieni wracał ja wiem? Mniej niż 10s? Jakoś chyba tak.

: 16.01.2011 15:19:31
autor: raffi
Ta fotorelacja jest również na dh-zonie
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=56408

: 16.01.2011 23:51:11
autor: pietryna
Czy wszystkie tego typu amory muszą wyglądać jak vanilla R?

: 16.01.2011 23:55:45
autor: blackdemon
pietryna, nie, ale klon jest wyprodukować taniej, bo nawet projektu własnego nie trzeba. Nie wiem jak wygląda Roco R w środku, ale taki stary X-Fusion to klon Vanilli R/RC w zależności od modelu.

: 17.01.2011 08:53:35
autor: pietryna
Bo one idą z jednej fabryki z tego co słyszałem. Wydaje mi się nawet że X-Fusion i Fox mogą mieć mniej więcej taki kontrakt jak Emes z Tajwanem. Nie zdziwię się jak zaczną wychodzić klony DHXa teraz spod marki X-Fusion bo przecież Fox robi teraz RC4 i pewnie pochodne się też pojawią okrojone. RC3, 2, 1. No chyba że ma zostać RC4 i Van RC jako tańsza wersja.