Strona 1 z 1

RS Boxxer - smar na sprężynie

: 21.01.2011 22:48:44
autor: Grzybu93
Temat zakładam w imieniu kolegi któremu odcięli neta ;)
Jutro będziemy robić serwis trzech boxxów i mamy pytanie:

Czy smar litowy ŁT-43 (popularny towot) nadaje się do nasmarowania sprężyny?

Chodzi nam o to czy zawartość litu w smarze (który niekorzystnie wpływa na uszczelki) może w jakiś sposób zaszkodzić elementom wewnętrznym boxxa?

Nie chcemy marnować na sprężynę Juddy Butter (jak wszyscy wiemy nie takiego taniego). Więc czy możemy użyć ŁT, czy mimo wszystko postarać się o jakiś lepszy smar, niezawierający litu?

: 21.01.2011 22:50:38
autor: michalnz
Grzybu93 Dam Ci od razu rade, idź do motoryzacyjnego i zakup smar tam oni beda mieć taki bez litu - taniej niż JB, bo kolega kupował. 8zł za 500ml chyba.

: 21.01.2011 23:29:13
autor: easy_rider_1
Grzybu93 pisze:Czy smar litowy ŁT-43 (popularny towot) nadaje się do nasmarowania sprężyny?
Oczywiście że się nadaje.

Grzybu93 pisze:czy zawartość litu w smarze (który niekorzystnie wpływa na uszczelki) może w jakiś sposób zaszkodzić elementom wewnętrznym boxxa?
Smar litowy zżera uszczelki w ciągu kilku sekund, i nic z nich nie zostaje :?

Kto puścił tą famę o szkodliwym działaniu smaru litowego na uszczelki ?
Trzy lata smarowałem uszczelki i sprężynę smarem Mobil grease xhp222 i uszczelkom nic się nie stało :wink:

: 22.01.2011 11:00:45
autor: ak47
Nie warto kupować Judy Butter. Wyrzuciłem w błoto 49zł. Ten smar jest identyczny jak smar do łożysk Texaco.

: 22.01.2011 14:53:12
autor: Las3k_91 Ldz
Właśnie - co jest nie tak ze smarami litowymi, może mi ktoś rzetelnie wytłumaczyć?

: 22.01.2011 15:29:49
autor: ravfr
Smary litowe nie nadają się do smarowanie ślizgów, działają jak pasta ścierna - w teorii , w praktyce nie sprawdzałem.

: 22.01.2011 17:48:20
autor: karkov
ak 47 mogł bys napisac dokladnie jaki to jest smar z Texaco?,taki jak Ty wlasnie uzywałes

: 22.01.2011 20:47:20
autor: easy_rider_1
ravfr pisze:Smary litowe nie nadają się do smarowanie ślizgów, działają jak pasta ścierna
Ta teoria dotyczy ślizgów w oczkach damperów, jeżeli chodzi o ślizgi w amortyzatorach to smar prędzej czy później zostanie wypłukany przez olej (co nie zmienia faktu że posmarowane ślizgi ułatwiają złożenie amortyzatora)

: 22.01.2011 21:00:45
autor: Pudel
dołączam się do pytania karkov'a. Jest duzo smarow texaco, ktory jest tym jedynym? :)

: 23.01.2011 10:44:25
autor: ak47

: 23.01.2011 12:19:44
autor: ravfr
easy_rider_1 pisze:Ta teoria dotyczy ślizgów w oczkach damperów, jeżeli chodzi o ślizgi w amortyzatorach to smar prędzej czy później zostanie wypłukany przez olej (co nie zmienia faktu że posmarowane ślizgi ułatwiają złożenie amortyzatora)
owszem, tyle,że znakomita większość "widelcy popularnych" smarowana jest tylko smarem.

: 23.01.2011 13:46:49
autor: easy_rider_1
ravfr pisze:znakomita większość "widelcy popularnych" smarowana jest tylko smarem.
Jak nie ma kąpieli to pozostaje smarowanie smarem stałym, tak to rozwiązał producent i nic z tym nie zrobisz.

: 23.01.2011 14:51:22
autor: Pudel
Wielkie dzieki ak47 ! :)