Strona 1 z 2

RS Totem RC2 DH Solo Air

: 26.01.2011 11:00:26
autor: Creed
siema,
kupilem ostatnio drivera w ktorym z przodu bedzie totem. Jako ze wczesniej mialem stycznosc jedynie z marcokami, a przy nich nie ma za duzo zabawy wiec mam pytanko.

Czy tak jak w boxxerach, trzeba go traktowac brunoxem po kazdej jezdzie? Czy jakos specjalnie dbac o niego?

To samo tyczy sie dampera z tylu jest vivd 5.1?

pozdro

: 26.01.2011 11:57:06
autor: szumasta
Tak zapytam z ciekawosci kto ci naopowiadal takich bajek ze boxxery trzeba brunoxem psikac po kazdej jezdzie? W rzeczywistosci jest przeciwnie i za czesto nie powinno sie tego robic.

Wracajac do dbania to jedyna rzecz jaka warto robic to, zdjecie dolnych goleni, przeczyszczenie, nalozenie swiezego smaru i zalanie swiezym olejem. Tyczy sie to wszystkich amorów ktore nie maja kąpieli otwartej (rock shox, fox)

Pomocny moze byc link:
http://www.youtube.com/user/SRAMtech
Filmiki lower leg removal i lower leg assembly opisuja dokladnie jak to zrobic.
Dodatkowo wszystko dokladnie opisane masz w pdf na stronie srama. Mysle jednak ze filmik latwiej przyswajalny jest.

: 26.01.2011 12:19:37
autor: MUSZEL
Tak zapytam z ciekawosci kto ci naopowiadal takich bajek ze boxxery trzeba brunoxem psikac po kazdej jezdzie? W rzeczywistosci jest przeciwnie i za czesto nie powinno sie tego robic.
dlaczego...?

: 26.01.2011 12:21:06
autor: Creed
a to dzieki za info w takim razie... chodzilo jakies takie ploty ze o boxxery trzeba bardzo dbac i czyscic po kazdej jezdzie a marzoki zakladasz i zapominasz ze masz amora :)

jak czesto te golenie dolne zdejmowac i czyscic? raz w sezonie styknie czy raz w miesiacu?

: 26.01.2011 12:30:57
autor: szumasta
MUSZEL robiac to bardzo czesto, mozna wyplukac smar spomiedzy uszczelek kurzowych i olejowych. Oczywiscie jesli go tam wczesniej wlozymy, bo fabrycznie praktycznie go tam nie ma.

Ogolnie caly ten zabieg jest tez opisany na podstawie boxxera w nowym numerze 43ride.

Creed
Osobiscie to tak kilka razy w sezonie to robie powiedzmy 3 - 4 razy. Ale to zalezy tylko od tego ile jezdzisz i w jakich warunkach.

: 26.01.2011 13:05:02
autor: Creed
ok czyli rozumiem ze jak rower przyjdzie to naladowac smar miedzy uszczelki olejowe i kurzowe?

: 26.01.2011 13:17:53
autor: szumasta
tak polecam taki zabieg

: 26.01.2011 13:34:30
autor: Spaced
Creed sugeruje sprawdzic czy olej smarujacy jest ;) Bo rs dawał za mało albo wcale w boxxerach to mogłes mozesz miec to samo w totemie.

: 26.01.2011 13:54:55
autor: popawu
Creed nie czyszcząc uszczelek brunoxem załatwisz je w pół roku bez problemu :)

: 26.01.2011 15:19:39
autor: Creed
ok dzieki :) oblookam czy jest smar jak bedzie malo to nasmaruje i od czasu do czasu machne brunoxem ale nie za czesto :)

Pozdro

: 26.01.2011 19:10:30
autor: ziolek79
Jednak zamiast motoru nowy rower? :-)

: 26.01.2011 19:19:17
autor: michalnz
popawu pisze:Creed nie czyszcząc uszczelek brunoxem załatwisz je w pół roku bez problemu
Bez problemu jeszcze nie zniszczyłem żadnego widelca odkąd jeżdżę rowerem. :roll:

: 27.01.2011 07:52:10
autor: Creed
ziolek79 no stwierdzilem ze jednak wole smigac na jednym porzadnym sprzecie niz na 2 srednich :)

michalnz czyli po kazdej jezdzie czy co jakis czas?

: 27.01.2011 08:27:39
autor: SkowronWro
raz na 2 tyg..

: 27.01.2011 08:39:29
autor: Creed
dobra dzieki :)

: 27.01.2011 10:49:57
autor: freed
Creed z swoich obserwacji powiem Ci,że warto po każdej jeździe psiknąć krople brunoxa na uszczelki,ugiac amor i wyczyścić dokładnie z syfu. Jak totem Ci przyjdzie to koniecznie zdejmij dolne lagi ,naładuj judy buttera na uszczelki bo pewnie go nie będzie i olej do dolnych lag... moge pomoc jak coś z ta operacją,kolega miał to samo. No i pewnie na początku Totem będzie chodził jak kupa gówna bo muszą się dotrzeć uszczelki i ślizgi,ale potem będzie zajebiście;) wszyscy moji znajomi używaja brunoxa po każdej jeździe,niektórzy śmigali po 2-3 sezony na jednych uszczelkach i nikt nie narzekał. Rockshox nawet to zaleca. Ew. możesz robić inaczej,po każdej jeździe posmarować troche golenie olejem do amora,wyczyścić dokładnie syf i śmigac;)

: 27.01.2011 11:20:12
autor: frango
Dokładnie jak pisze freed
Oczywiście, jak jeździsz w suchym, ale w pyle, to ni musisz tak dbać jak podczas jazdy w błocie, czy kurzu, który potrafi się wciskać pod uszczelki bardziej niż błoto.
Ja psikam brunoxem przed wyjściem na trasę i jak wrócę, gdy czyszczę rower/widelec.

: 27.01.2011 12:52:33
autor: Creed
freed tenx jak tylko przyjdzie rower to wpadne na przeglad

Lipa z tymi amorami z marcokami nie bylo tyle zabawy :)

: 27.01.2011 13:02:24
autor: frango
Kiedyś faktycznie Marcoki były typu set and forget. Ale o te najnowsze też trzeba dbać.
Wszystko w środku jest bardziej skomplikowane, lżejsze, bardziej rachityczne...