Strona 1 z 1

Problem z regulacją - Domain 318 Coil

: 26.01.2011 20:35:22
autor: wojak1992
Witajcie, mam problem i jednocześnie parę pytań co do w/w amortyzatora.

1. Niestety po serwisie przestała mi działać regulacja kompresji. Nie odczuwam różnicy pomiędzy skrajnymi położeniami, przed serwisem wyraźnie było czuć efekt działania tej regulacji. Wlałem tam olej Castrol 5w syntetyczny jednak nie odmierzałem dokładnie 200 ml, tylko wlałem taką samą ilość jaka się wylała. Podczas serwisu wyjąłem tylko tłumik kompresji, nie poruszałem w ogóle od dołu tłokiem od tłumika odbicia, wylałem tylko stary olej i wlałem nowy. Mimo że długo czekałem żeby ściekł z niego cały olej, dziś zauważyłem że nowy jest lekko czerwonawy ( całkiem czerwony był stary olej). Czy ich wymieszanie może być przyczyną nie działania tej regulacji? Tłumik kompresji, jest raczej sprawny technicznie, podczas kręcenia pokrętłem ta metalowa część na spodzie prawidłowo zatyka i otwiera dziurki.. podczas serwisu robiłem wszystko delikatnie, także raczej nic nie powinno się uszkodzić. Co się mogło stać?
Ps. Nie zależy mi strasznie na tej regulacji, gdyż i tak jeździłem na odkręconej bo jestem lekki i seryjna sprężyna jest troszkę za twarda, jednakże czasem może się przydać, po za tym lubię jak mi wszystko ładnie działa..



2. Jaka jest u Was odległość uszczelek od korony podczas maksymalnego wbicia amortyzatora? U mnie jest to 13 mm, w dodatku z tego co zmierzyłem (wyjąłem sprężynę i wcisnąłęm amortyzator bez niej) jego skok wynosi około 165mm + kilka mm z "rozciągnięcia" go a powinien 180..

Z góry dzięki za pomoc :wink:

: 26.01.2011 20:40:03
autor: michalnz
U mnie wchodzi do końca :twisted:
A co do pierwszego, czuję, że wlałeś po porostu za mało oleju. Zostało na ściankach kubka/wypłynęło później...

: 26.01.2011 20:51:17
autor: wojak1992
A co co może być przyczyną nie wchodzenia do końca? Olej smarujący też wymieniałem, poczekałem aż ścieknie stary i wlałem nowy zgodnie z tabelą olei.. Czy ten nowy też mógł się wymieszać z resztkami i teraz blokuje skok?

: 26.01.2011 20:57:27
autor: maxxis

: 26.01.2011 21:33:50
autor: wojak1992
maxxis dzięki bardzo fajny poradnik, zrobię wszystko jeszcze raz jutro wg niego.. Powiedzcie mi tylko, czy te gumowe grube podkładki w dole goleni to przeciwkodobijacze i czy one powinny tam być, czy poprzedni właściciel je tam wpakował żeby mu nie dobijało?

: 26.01.2011 22:17:48
autor: mas1o
Ja tam coś mam gumowego w obydwu lagach.

: 26.01.2011 22:18:02
autor: kosq3
Gumowe podkładki powinny być. Nie działająca regulacja to albo poziom oleju albo odwrotnie założona uszczelka na dole tłumika kompresji - szerszą stroną ma być w dół.

: 26.01.2011 23:38:10
autor: Sert93
A jakiś konkretny poradnik do Domaina z U-Turnem? Może ktoś gdzieś ma, miło by było jak by wkleił :)

E: @DOWN

Dziena :)

: 27.01.2011 10:06:53
autor: szumasta
Sert93 http://www.domain-302.webpark.pl/

ale tak na serio to nie ma roznicy w serwisie coila i uturna... no jedno pokretlo wiecej trzeba odkrecic po prostu

: 27.01.2011 13:08:58
autor: Litera
Ostatnio znajomy robił serwis mojego Domaina, nie zalewaliśmy go nowym olejem ale wlaliśmy jeszcze ten stary którego trochę ubyło prze co w ladze jest go za mało i regulacja także nie działa, tak jak by nie dosięga do oleju. Dolej po prostu więcej oleju tak jak my to zrobimy i będzie wszystko ok :)

: 29.01.2011 14:49:57
autor: wojak1992
wszystkie problemy zażegnane :wink: zrobiłem wszystko tak jak na poradniku z PB, stary olej wypłukałem dokładnie beznzyną ekstrakcyjną :wink: teraz działa całym skokiem, oraz powiedziałbym że regulacja kompresji działa jeszcze lepiej niż zaraz po kupnie :wink: